Gå til innhold

Korona og trengssentrene?


frosken

Anbefalte innlegg

I min verden anser jeg det som mest sannsynlig at jeg skal bli smittet i forbindelse med trening innendørs. Ser at FHI ikke anser treningssentrene som verre enn offentlig kommunikasjon, - men samtidig sier de at de mener at rengjøring av apparater mellom hver bruker er normal rutine. Der hvor jeg trener er det kun noen få som rengjør apparater, - og det å rengjøre f.eks treningsmatter med litt rengjøringsmiddel på et tørkepapir er jo bare en vits...

Har du tenkt å fortsette innendørstrening i dagene som kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, frosken skrev:

I min verden anser jeg det som mest sannsynlig at jeg skal bli smittet i forbindelse med trening innendørs. Ser at FHI ikke anser treningssentrene som verre enn offentlig kommunikasjon, - men samtidig sier de at de mener at rengjøring av apparater mellom hver bruker er normal rutine. Der hvor jeg trener er det kun noen få som rengjør apparater, - og det å rengjøre f.eks treningsmatter med litt rengjøringsmiddel på et tørkepapir er jo bare en vits...

Har du tenkt å fortsette innendørstrening i dagene som kommer?

Jeg har vært på treningssenter i det siste, og har brukt Antibac mellom hvert apparat. Ingen der rengjør annet enn kondisjonsapparater hvor man svetter mye. Nå er jeg forkjølet (forhåpentligvis :o ) og avstår nok fra trening til det har gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på om jeg skal droppe treningssenter. Har PT-time i morgen som jeg har lyst til å gjennomføre, men burde kanskje avlyse. Ganske trangt senter og mye folk der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg har vært på treningssenter i det siste, og har brukt Antibac mellom hvert apparat. Ingen der rengjør annet enn kondisjonsapparater hvor man svetter mye. Nå er jeg forkjølet (forhåpentligvis :o ) og avstår nok fra trening til det har gitt seg.

Jeg trente spinning i går, men unnlot å bruke garderoben + at jeg vasket hendene oftere og bedre enn vanlig. Vurderer å trene styrke utendørs de nærmeste ukene, men det blir mer tidkrevende. Men siden vi nå er pålagt hjemmekontor, så blir det jo litt sært å frivillig oppsøke et vanligvis svært fullt treningssenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei jeg tør ikke å gå å trene nå, holder meg mest mulig inne. Går bare på butikken og i morgen må jeg på apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg tør ikke å gå å trene nå, holder meg mest mulig inne. Går bare på butikken og i morgen må jeg på apoteket. 

Det er helt trygt å gå turer utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Det er helt trygt å gå turer utendørs.

Er det? Da kan jeg heller gå turer da, er livredd jeg nå. Det har jo økt så mye nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Er det? Da kan jeg heller gå turer da, er livredd jeg nå. Det har jo økt så mye nå. 

Ja, det er trygt å gå tur ute, men lurt å holde seg mest mulig unna der mye folk møtes, som kjøpesentre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, frosken skrev:

I min verden anser jeg det som mest sannsynlig at jeg skal bli smittet i forbindelse med trening innendørs. Ser at FHI ikke anser treningssentrene som verre enn offentlig kommunikasjon, - men samtidig sier de at de mener at rengjøring av apparater mellom hver bruker er normal rutine. Der hvor jeg trener er det kun noen få som rengjør apparater, - og det å rengjøre f.eks treningsmatter med litt rengjøringsmiddel på et tørkepapir er jo bare en vits...

Har du tenkt å fortsette innendørstrening i dagene som kommer?

- Alle bør holde seg inne og se på tv

- Vi ser for oss at under denne kortvarige dugnaden, kanskje bare fram til påske, skal folk holde seg hjemme og se på tv. Det er greit å være unødig sammen med andre folk, sier Dagfinn Haarr (kommuneoverlege).

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/Wb1VMQ/Koronautbruddet-direkte?pinnedEntry=11534

 

Anonymkode: 75592...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det er trygt å gå tur ute, men lurt å holde seg mest mulig unna der mye folk møtes, som kjøpesentre.

Ok. Nei går ikke der det er mye folk jeg nå,men må på apoteket i morgen. Håper det ikke er mye folk der, får ha antibac i veska. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg ville aldri ha benytta et treningssenter nå. Jeg registrerer hva FHI sier, men de har dessverre ikke verdens beste track record nå. Jeg implementerer mine egne regler som er hakket strengere enn hva FHI sier. Trener hjemme. I stedet for å være på den sikre sida har FHI konsekvent sagt vi må vente og se og valgt å falle ned på de mest konservative rådene. De har hele tida undervurdert risikoen. Jeg har lite respekt igjen for den organisasjonen.

Dette viruset kan leve på metall og plastoverflater i minst et døgn og det kan holde seg svevende i lufta i hvert fall over en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9Aaw7/sats-maa-stenge-treningssenter-i-oslo-grunnet-coronaviruset

Treningskjeden Sats har stengt Sats Colloseum på ubestemt tid etter at en person som sannsynligvis var smittet var innom senteret deres torsdag forrige uke. Flere treningssentre har satt igang tiltak for å forhindre smitte.

Anonymkode: 75592...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg på treningssenteret i morgen,  men på den tiden jeg er der, så er det lite folk. Kommer og til å ha med en flaske antibac. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
13 timer siden, frosken skrev:

I min verden anser jeg det som mest sannsynlig at jeg skal bli smittet i forbindelse med trening innendørs. Ser at FHI ikke anser treningssentrene som verre enn offentlig kommunikasjon, - men samtidig sier de at de mener at rengjøring av apparater mellom hver bruker er normal rutine. Der hvor jeg trener er det kun noen få som rengjør apparater, - og det å rengjøre f.eks treningsmatter med litt rengjøringsmiddel på et tørkepapir er jo bare en vits...

Har du tenkt å fortsette innendørstrening i dagene som kommer?

Nei, det skal jeg ikke på en stund. Min form for trening nå blir kveldsturer. Da kan jeg holde avstand til folk. Styrketreninga får jeg ta hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, frosken skrev:

I min verden anser jeg det som mest sannsynlig at jeg skal bli smittet i forbindelse med trening innendørs. Ser at FHI ikke anser treningssentrene som verre enn offentlig kommunikasjon, - men samtidig sier de at de mener at rengjøring av apparater mellom hver bruker er normal rutine. Der hvor jeg trener er det kun noen få som rengjør apparater, - og det å rengjøre f.eks treningsmatter med litt rengjøringsmiddel på et tørkepapir er jo bare en vits...

Har du tenkt å fortsette innendørstrening i dagene som kommer?

Vurderer å melde meg ut av treningssemteret. 

Anonymkode: 7d6c2...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det skal jeg ikke på en stund. Min form for trening nå blir kveldsturer. Da kan jeg holde avstand til folk. Styrketreninga får jeg ta hjemme. 

Nå har de stengt mitt treningssenter, så dermed er løsningen gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg på trening. Er ikke det spor redd for viruset. Eneste jeg ikke vil er å smitte andre. Det har ikke blitt så utbredt i min by enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt treningssenter er ikke stengt ennå, men jeg dropper å gå ditt. Ombestemte meg i dag da jeg så de nye smittetallene og fikk tenkt litt mer på det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...