Gå til innhold

Bedring etter flere år med agorafobi samt å forholde seg til Corona viruset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter to år med mere eller mindre isolasjon inne grunnet agorafobi så har de siste to årene gått riktig vei sakte men sikkert.

Men, nå når dette Corona viruset er her kjenner jeg angsten lammer totalt. I tillegg til å ha hypokondriske tendenser er ikke dette 
en god kombinasjon :(.
Bor hjemme hos en eldre mor som er ganske svekket så jeg må være ekstra forsiktig så hun ikke blir syk.
Lurer på om jeg må droppe svømming og trening noe som hjalp meg ut av huset, men nå ser jeg at treningssentre stenger så er vel lureste å la være inntil situasjonen er mere avklart. Har også en time hos fastlegen til uka, men det er vel noe av det verste stedet man kan oppsøke m.t.p smitte.

Ble litt av ett Corona innlegg :), men planen min er å øke litt på de beroligende medikamentene og holde angsten i sjakk på denne måte, får håpe det ikke setter tilbake den fremgangen jeg har hatt?. Vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre, eventuelle råd mottas med takk.
Nå er vel forøvrig agorafobi den ultimate fobien å ha i disse tider :)

Hvordan holder dere andre ut her inne?
 

 

Anonymkode: 10674...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan for lite om agorafobi og angstlidelser, men jeg vil tro at å unngå unngåelsesadferd fortsatt er viktig. Du kan droppe svømming og treningssenter, men dra på løpeturer ute. Inntil de fraråder å handle mat på butikken, så fortsett med det. Bare vær veldig nøye med håndhygiene, kjøp kun grønt og frukt som ligger i pose og vask godt samt unngå å kutte opp vanlige salater. Varmebehandlet det.

Å bure seg inne vil jeg tro vil øke symptomene på agorafobi. 

Jeg ville bare svare deg siden du ikke har fått respons, men dette er hva jeg tenker er sunn fornuft per nå. Fyll også opp fryseren i fall du blir forkjølet og må i hjemmekarantene. 

Nå bor du jo hos en utsatt mor, men for de fleste vil dette kjennes som en sterk forkjølelse evt. Influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter to år med mere eller mindre isolasjon inne grunnet agorafobi så har de siste to årene gått riktig vei sakte men sikkert.

Men, nå når dette Corona viruset er her kjenner jeg angsten lammer totalt. I tillegg til å ha hypokondriske tendenser er ikke dette 
en god kombinasjon :(.
Bor hjemme hos en eldre mor som er ganske svekket så jeg må være ekstra forsiktig så hun ikke blir syk.
Lurer på om jeg må droppe svømming og trening noe som hjalp meg ut av huset, men nå ser jeg at treningssentre stenger så er vel lureste å la være inntil situasjonen er mere avklart. Har også en time hos fastlegen til uka, men det er vel noe av det verste stedet man kan oppsøke m.t.p smitte.

Ble litt av ett Corona innlegg :), men planen min er å øke litt på de beroligende medikamentene og holde angsten i sjakk på denne måte, får håpe det ikke setter tilbake den fremgangen jeg har hatt?. Vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre, eventuelle råd mottas med takk.
Nå er vel forøvrig agorafobi den ultimate fobien å ha i disse tider :)

Hvordan holder dere andre ut her inne?
 

 

Anonymkode: 10674...c2e

Jeg ville holdt meg langt unna treningssenter og slikt akkurat nå. Om du ønsker å trene hjemme finnes mange gode videoer på youtube. Du må gjerne gå ut å trene om du vil, men da hadde jeg valgt noen fine turstier i naturen. Måtte le litt av kommentaren din om agorafobi :- ) 

Jeg synes svaret du fikk fra Glitter var veldig godt. Ville bare legge til at jeg synes du skal unngå å gå til fastlegen til uken med mindre det er noe svært viktig.

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg ville holdt meg langt unna treningssenter og slikt akkurat nå. Om du ønsker å trene hjemme finnes mange gode videoer på youtube. Du må gjerne gå ut å trene om du vil, men da hadde jeg valgt noen fine turstier i naturen. Måtte le litt av kommentaren din om agorafobi :- ) 

Jeg synes svaret du fikk fra Glitter var veldig godt. Ville bare legge til at jeg synes du skal unngå å gå til fastlegen til uken med mindre det er noe svært viktig.

Hehe, man må jo se det komiske i det. Nå er treningssenteret mitt stengt så er heller ingen mulighet.
Men, tror jeg må øke dosen på Rivotril. Gikk i mange år på 2mg daglig, men har de seneste årene trappet ned til 1mg, men nå har jeg helt panikk og hvis ikke en global pandemi er grunnlang for doseøkning så vet ikke jeg  :) . Får heller trappe ned igjen når ting har roet seg ned.

Anonymkode: 10674...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...