ma.28 Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Skrevet 15. mars 2020 22 minutter siden, girlinyellow skrev: Ja, absolutt😉 Takk for at du gir meg håp. Varte bedringen lenger og lenger etter hver behandling? 0 Siter
ma.28 Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, kupton skrev: Får du ECT to eller tre ganger i uka? 3 1 Siter
ma.28 Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Skrevet 15. mars 2020 Da jeg møtte min samboer holdt jeg rundt henne og gråt av glede fordi jeg kjente at jeg var bedre. Angsten var betydelig redusert, ville ha mat , skrev med flere venner at jeg endelig følte meg litt bedre. Lo til og med av småting på kvelden. Hadde for første gang et håp og tro på at jeg kunne bli frisk. Turte å tenke på en fremtid. ...så våkner man dagen etter og man er like syk igjen. Depresjon må bli anerkjent som en fysisk sykdom! 0 Siter
kupton Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, ma.28 skrev: Depresjon må bli anerkjent som en fysisk sykdom! Vi er ikke to. Vi er ett. 2 Siter
ma.28 Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Skrevet 15. mars 2020 Ja. Og jeg er ellers en livsglad , ressurssterk mann med jobb, gode venner og sunne interesser. Men denne sykdommen har jeg ingen kontroll over. Jeg har forsøkt alt siden jeg ble syk i desember. Friluftsliv, hvile, gode tanker, kosthold osv osv. Om ECT redder meg vil jeg vie resten av mitt liv til å fremsnakke behandlingen. 1 Siter
girlinyellow Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, ma.28 skrev: Takk for at du gir meg håp. Varte bedringen lenger og lenger etter hver behandling? Bare hyggelig. Ja - det var ikke akkurat en jevn økning for hver ECT, men hvis man ser på helheten av alle 16 behandlingene samlet, vil jeg si at bedringen varte lenger og lenger. 0 Siter
ma.28 Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 Null virkning i dag. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut til onsdag 0 Siter
ma.28 Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 23 timer siden, kupton skrev: Vi er ikke to. Vi er ett. hadde ingen effekt i dag. er det ikke uvanlig at man har kortvarig effekt første behandling, så absolutt ingenting andre behandling? 0 Siter
kupton Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 58 minutter siden, ma.28 skrev: hadde ingen effekt i dag. er det ikke uvanlig at man har kortvarig effekt første behandling, så absolutt ingenting andre behandling? Du må ikke finanalysere dette fra dag til dag. Ingen forløp er identiske. Hovedsaken er at du blir bra etter 12 behandlinger. 0 Siter
ma.28 Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, kupton skrev: Du må ikke finanalysere dette fra dag til dag. Ingen forløp er identiske. Hovedsaken er at du blir bra etter 12 behandlinger. takk for svar - og beklager gjentatt "mas". Det er bare en særdeles vanskelig situasjon for meg etter mange uker med ekstrem lidelse. 0 Siter
ma.28 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter Skrevet 18. mars 2020 På 15.3.2020 den 21.35, girlinyellow skrev: Bare hyggelig. Ja - det var ikke akkurat en jevn økning for hver ECT, men hvis man ser på helheten av alle 16 behandlingene samlet, vil jeg si at bedringen varte lenger og lenger. Behandling nr 3 i dag. Noen få prosent i riktig retning. Kjente du at virkningen ble sterkere og sterkere etterhvert også? I tillegg til at den varte lenger? 0 Siter
girlinyellow Skrevet 18. mars 2020 Skrevet 18. mars 2020 47 minutter siden, ma.28 skrev: Behandling nr 3 i dag. Noen få prosent i riktig retning. Kjente du at virkningen ble sterkere og sterkere etterhvert også? I tillegg til at den varte lenger? Ja, egentlig så gjorde jeg det. - MEN det er mye jeg ikke husker fra perioden jeg fikk behandling, så jeg husker ikke helt hvordan forløpet var. Etter en del behandlinger kom det liksom bare et punkt der jeg ikke følte meg deprimert lenger. Litt sånn "plutselig åpenbaring", der jeg tenkte at nå føler jeg meg såpass normal at jeg ikke ønsker flere behandlinger. Og etter det, selv om jeg ikke tok flere ECT, ble jeg gradvis enda bedre 0 Siter
ma.28 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter Skrevet 18. mars 2020 Ja, hukommelsen blir jo helt fucka. Jeg har også en ekstrem uvirkelighetsfølelse. Så er det som om identiteten min er borte. Men grunnen til at man skal ha x antall behandlinger er vel nettopp det at man skal bli gradvis bedre og bedre. 0 Siter
ma.28 Skrevet 20. mars 2020 Forfatter Skrevet 20. mars 2020 På 18.3.2020 den 18.15, girlinyellow skrev: Ja, egentlig så gjorde jeg det. - MEN det er mye jeg ikke husker fra perioden jeg fikk behandling, så jeg husker ikke helt hvordan forløpet var. Etter en del behandlinger kom det liksom bare et punkt der jeg ikke følte meg deprimert lenger. Litt sånn "plutselig åpenbaring", der jeg tenkte at nå føler jeg meg såpass normal at jeg ikke ønsker flere behandlinger. Og etter det, selv om jeg ikke tok flere ECT, ble jeg gradvis enda bedre Behandling nr 4 i dag. Ingen effekt, bare en uutholdelig angst og tungsinn. Kanskje jeg bør avbryte ECT? Med unntak av første gang har jeg ikke hatt noen effekr til nå, bare enda mer håpløshet. Eller kan effekten komme senere? 0 Siter
ma.28 Skrevet 20. mars 2020 Forfatter Skrevet 20. mars 2020 38 minutter siden, ma.28 skrev: Behandling nr 4 i dag. Ingen effekt, bare en uutholdelig angst og tungsinn. Kanskje jeg bør avbryte ECT? Med unntak av første gang har jeg ikke hatt noen effekr til nå, bare enda mer håpløshet. Eller kan effekten komme senere? Og der fikk jeg akkurat forklaringen. Fikk sobril i går ettermiddag og den ødela dagens behandling 0 Siter
girlinyellow Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 5 timer siden, ma.28 skrev: Og der fikk jeg akkurat forklaringen. Fikk sobril i går ettermiddag og den ødela dagens behandling Å? Ødelegger Sobril for ECT? 🙂 0 Siter
girlinyellow Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Leste et sted: "healing is not linear". Synes det var en god reminder🙃 2 Siter
ma.28 Skrevet 20. mars 2020 Forfatter Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, girlinyellow skrev: Leste et sted: "healing is not linear". Synes det var en god reminder🙃 Skal ikke ta sobril dagen før (Eller før den er ute av kroppen) ECT. Hvordan var det med deg og hukommelse? Jeg føler alt er som i en drøm. 0 Siter
ma.28 Skrevet 20. mars 2020 Forfatter Skrevet 20. mars 2020 (endret) 1 time siden, girlinyellow skrev: Leste et sted: "healing is not linear". Synes det var en god reminder🙃 Må også legge til at det kanskje ikke er sånn at man kjenner effekten umiddelbart etter oppvåkning fra narkose, men kanskje senere på dagen/ kvelden gjerne? Endret 20. mars 2020 av ma.28 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.