Gå til innhold

Allergi og koronavirus


Hodestups

Anbefalte innlegg

Jeg har allergi. Jeg kan ikke ta kortison, som jeg pleier, i denne perioden på grunn av koronaviruset. Det vil si at jeg opplever symptomer.

Symptomene på allergi kan være én eller flere av disse (og symptomene trenger verken å opptrå samtidig, eller gi deg en pekepinn om at dette er klassisk allergi med kløe):
Feber.
Hoste/tett pust.
Sår hals.
Sykdomsfølelse i hele kroppen.
Kroppsverk.
Kløe.
Trøtthet og slapphet.
Angst.
Kvalme/diaré (dog mest med matallergier).
Utslett.
 

For meg er det nok mest typisk med kløe og sår hals, men har hatt sår hals en stund nå. Idag har jeg kløe i øynene og en del av ansiktet er hovent. Jeg reagerer mer på mat enn vanlig, i går spiste jeg noe jeg har pleid å spise i månedsvis - fikk reaksjon og måtte avslutte måltidet. 

Men poenget mitt er:
1: Jeg er mer allergisk enn jeg normalt ville vært, fordi legen holder tilbake kortison (fordi kortison øker infeksjonsfaren ved eventuell virussmitte). 

2: Det er fullstendig umulig å skille 100% mellom virusinfeksjon og allergi. Jeg kan ikke være isolert fra nå og til dette utbruddet er over, det sies at det kan ta et år før ting normaliseres igjen. Og det kan det faktisk, det er fullt mulig at det tar såpass lang tid. Så da må jeg bare gå rundt og tenke "dette er allergi, dette kjenner jeg igjen" hvis jeg føler meg uggen? Med mindre jeg får stygg hoste selvfølgelig.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...