Gå til innhold

Frekkhet og grådighet kjenner ingen grenser! Hyttefolk...


Lillemus

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJOO9a/ordfoerer-sjokkert-over-hyttefolks-oppfoersel-krever-tilbakebetalt-vannavgift-hvis-de-ikke-faar-bli-paa-hytta

Ordfører Petter Rukke i Hol kommune i Hallingdal er både sjokkert og oppgitt over enkelte hytteeieres oppførsel etter at de fikk beskjed om å reise hjem.

– Vi har fått krav fra noen om delvis tilbakebetaling av eiendomsskatt og avgifter som vann og avløp. Som om vi skulle ha tid til å forholde oss til dette akkurat nå.

Jeg blir helt matt... Og ser man på bildet av disse hyttene er det ikke de som har lite penger som eier disse hyttene heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
7 minutter siden, Lillemus skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJOO9a/ordfoerer-sjokkert-over-hyttefolks-oppfoersel-krever-tilbakebetalt-vannavgift-hvis-de-ikke-faar-bli-paa-hytta

Ordfører Petter Rukke i Hol kommune i Hallingdal er både sjokkert og oppgitt over enkelte hytteeieres oppførsel etter at de fikk beskjed om å reise hjem.

– Vi har fått krav fra noen om delvis tilbakebetaling av eiendomsskatt og avgifter som vann og avløp. Som om vi skulle ha tid til å forholde oss til dette akkurat nå.

Jeg blir helt matt... Og ser man på bildet av disse hyttene er det ikke de som har lite penger som eier disse hyttene heller... 

Er vi ikke ferdig med dette nå ? Temaet florerer over alt. 

For min del klarer jeg å se begges side. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at folk gjerne vil være på hyttene sine, og at det føles som et annet hjem. Jeg hadde hytte selv en gang i tiden, og det ga en egen ro å være på hytta kontra hjemme. Men jeg synes man absolutt bør høre på myndighetens anbefalinger om å reise hjem. Begrunnelsen for dette for storsamfunnet er åpenbar, selv om enkeltindivider ønsker særbehandling. Nå er det ikke lenger "jeg", men "vi", som Halldis Moren Vesaas skrev.

Det er også viktig at vi alle unnlater å overbelaste det offentlige med krav og henvendelser om ting som ikke er viktige i den ekstremt dramatiske situasjonen vi er inne i nå. Det er i hvert fall ikke god dugnadsånd!

Generelt sett og ikke kun rettet til "hyttefolket": Jeg håper folk har forståelse for at det er grenser for hva man kan forvente seg fra lokale og sentrale myndigheter nå, mht hva de kan/bør ta kontakt om og hva slags svar som kan ventes og når. Det er en tid for alt, og nå er det ikke tid for slike type henvendelser som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har hytte i nabokommunen. 

Sykehuset og legevakten vår ligger i vår bostedskommune. 
Sykehuset og legevakten ligger like langt fra hytta, som fra boligen vår.... 

Alså hytta ligger 40 min m bil fra sykehuset, og boligen ligger 40 min m bil fra sykehuset.
Sykehuset er i midten.... 
Hyttekommunen vår sokner til same sykehus. 

Vi våger ikke å bo på hytta nå. Ikke pga helse el smittefare, men fordi vi er redd for å bli lynsja.. 

Vi kunne ønske at forbudet ikke gjaldt oss. 😔

Anonymkode: 65d8f...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Er vi ikke ferdig med dette nå ? Temaet florerer over alt. 

For min del klarer jeg å se begges side. 

 

Jeg har ikke finest samtlige tråder på dol og har ikke sett at denne varianten har vært oppe tidligere. Helsevesenaspektet ja, men ikke denne grådigheten som omtales her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Lillemus skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJOO9a/ordfoerer-sjokkert-over-hyttefolks-oppfoersel-krever-tilbakebetalt-vannavgift-hvis-de-ikke-faar-bli-paa-hytta

Ordfører Petter Rukke i Hol kommune i Hallingdal er både sjokkert og oppgitt over enkelte hytteeieres oppførsel etter at de fikk beskjed om å reise hjem.

– Vi har fått krav fra noen om delvis tilbakebetaling av eiendomsskatt og avgifter som vann og avløp. Som om vi skulle ha tid til å forholde oss til dette akkurat nå.

Jeg blir helt matt... Og ser man på bildet av disse hyttene er det ikke de som har lite penger som eier disse hyttene heller... 

Jeg legger merke til at hver eneste hytte er tom på bildet. Det er bare utelysene som står på.

Jeg mistenker at dette er en storm i et vannglass. Klart det finnes enkelte særpeiser blant tusenvis at hytteeiere som vil ha skatten tilbake. Nå blir det en kampsak for hele landet.

Det at folk spør om dispensasjon kan ikke være noe å hisse seg opp over. Det er lov å spørre, men de kan ikke regne med svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg legger merke til at hver eneste hytte er tom på bildet. Det er bare utelysene som står på.

Jeg mistenker at dette er en storm i et vannglass. Klart det finnes enkelte særpeiser blant tusenvis at hytteeiere som vil ha skatten tilbake. Nå blir det en kampsak for hele landet.

Det at folk spør om dispensasjon kan ikke være noe å hisse seg opp over. Det er lov å spørre, men de kan ikke regne med svar.

Har vært vist andre bilder tidligere med lys i mange hytter, ikke bare utelys. Mange har sikkert dratt hjem.

Re søknader om dette og hint: Det blir for lettvint å si "det er lov å spørre", når enhver henvendelse til offentlige etater har en kostand i form av journalføring, arkivering, saksbehandling¨, svar etc. Offentlige etater kan ikke la være å følge regelverk og rutiner for henvendelser uansett hvor korka de måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...