Gå til innhold

Varig tilpasset innsats? SCHIZOFRENI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. I arbeidsevnevurderingen står det at de har kommet frem til: Varig tilpasset innsats. jeg søker uføretrygd. Er det stor eller liten sannsynlighet å få innvilget med det utfallet på arbeidsevnevurderingen? Legen og psykolog sier at jeg ikke kan jobbe

 

Jeg har Scizofreni, jeg søkte i 23. november 2019, nav lokalt her i oslo skreiv at jeg var varig tilpasset innsats, men har bare prøvd ut 2 medisiner, men de virket ikke og jeg får bare bivirkninger av dem.. men jeg kommer ikke til å fungere mest sannsynlig med medisiner heller, de skreiv også legen.Jeg har vært i ett tiltak men det funket ikke så sluttet med en gang, og så har jeg prøvd noen få jobber men det funket heller ikke. Men er redd jeg får avslag.. har så mye å slite med om dagen og  økonomi er også ett stressende punkt for meg. tROR du de sier jeg ikke er nok utprøvd? går til behandling men det er ikke for å bli bedre men for å fungere bedre i en begrenset hverdag og det skreiv de i legeerklæringen også

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du blir på en måte invitert / får klarsignal om å søke ufør når de føler du har prøvd og feilet nok. Hvor du er i den løypa vet ikke jeg. Men forhåpentligvis får du ufør innen rimelig tid. Jeg fikk det etter ca 4 år på diverse tiltak, har samme diagnose. Men dette er veldig mange år siden.

 

Jeg møtte ikke opp på noe og levde som en eremitt. En dag lå det ett brev i postkassen om å skrive under en uføresøknad. Men dette er som sagt lenge siden.

Anonymkode: b6bf9...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg og hadde vel den diagnosen da jeg ble ufør,de mente jeg hadde prøvd nok. Håper du får svar snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir på en måte invitert / får klarsignal om å søke ufør når de føler du har prøvd og feilet nok. Hvor du er i den løypa vet ikke jeg. Men forhåpentligvis får du ufør innen rimelig tid. Jeg fikk det etter ca 4 år på diverse tiltak, har samme diagnose. Men dette er veldig mange år siden.

 

Jeg møtte ikke opp på noe og levde som en eremitt. En dag lå det ett brev i postkassen om å skrive under en uføresøknad. Men dette er som sagt lenge siden.

Anonymkode: b6bf9...46e

Jeg har søkt, søknaden er til behandling

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg og hadde vel den diagnosen da jeg ble ufør,de mente jeg hadde prøvd nok. Håper du får svar snart. 

Hvor lang tid tok behandlingstiden?

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt, søknaden er til behandling

Anonymkode: c8f34...7c1

Hvis du ble oppfordret til å søke, vil jeg tro du får. Schizofreni er en av de diagnosene de ikke prøver å rehabilitere så mye tror jeg. Jeg mener å ha lest noe sånt som att 75 prosent av schizofrene er uføre.

Anonymkode: b6bf9...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ble oppfordret til å søke, vil jeg tro du får. Schizofreni er en av de diagnosene de ikke prøver å rehabilitere så mye tror jeg. Jeg mener å ha lest noe sånt som att 75 prosent av schizofrene er uføre.

Anonymkode: b6bf9...46e

var legen og psykologen som tok initiativet til uføresøkanad i møte med nav, og navveilederen sa ikke noe i mot på det, og skeiv vurdering der hun også mente at jeg ikke var i stand til jobb, men man vet jo aldri hva de som behandler søknadene tenker

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok behandlingstiden?

Anonymkode: c8f34...7c1

Hvor lenge jeg prøvde å være i tiltak eller hvor lenge det tok før jeg fikk ufør? Jeg var vel i tiltak noen år, fikk kjapt svar på søknaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvor lenge jeg prøvde å være i tiltak eller hvor lenge det tok før jeg fikk ufør? Jeg var vel i tiltak noen år, fikk kjapt svar på søknaden. 

Ja fra du søkte uføre til du fikk svar på søknaden.  Men jeg har bare vært under nav i 1,5 år da..

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja fra du søkte uføre til du fikk svar på søknaden.  Men jeg har bare vært under nav i 1,5 år da..

Anonymkode: c8f34...7c1

Ok. Det gikk kjapt for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det gikk kjapt for min del. 

Godt å høre. håper det gjør det for meg og at jeg får innvilget ..

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Godt å høre. håper det gjør det for meg og at jeg får innvilget ..

Anonymkode: c8f34...7c1

Ja. Jeg tror du får det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja. Jeg tror du får det. 

Krysser fingrene

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja. Jeg tror du får det. 

Hvilken behandling har du vært igjennom?

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blir på en måte invitert / får klarsignal om å søke ufør når de føler du har prøvd og feilet nok. Hvor du er i den løypa vet ikke jeg. Men forhåpentligvis får du ufør innen rimelig tid. Jeg fikk det etter ca 4 år på diverse tiltak, har samme diagnose. Men dette er veldig mange år siden.

 

Jeg møtte ikke opp på noe og levde som en eremitt. En dag lå det ett brev i postkassen om å skrive under en uføresøknad. Men dette er som sagt lenge siden.

Anonymkode: b6bf9...46e

Hvilken behandling har du vært igjennom?

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken behandling har du vært igjennom?

Anonymkode: c8f34...7c1

Jeg var tvangsinnlagt i 6 måneder. Så gikk jeg hos psyk spl på poliklinikk noen måneder. Så ble jeg utskrevet og levde som en eremitt i ett kaos uten like. Så gikk attføringspengene /gammelt ord for aap, ut og jeg måtte til sosialen. Jeg antar noen der sladret til nav-kontoret om min "tilstand" for jeg fikk ett brev om å møte opp hos en lege og skrive under på en uførestønad.

 

Men dette var jo i gammledager (95).

 

edit der glemte jeg å trykke anonymknappen. Det får stå til.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg var tvangsinnlagt i 6 måneder. Så gikk jeg hos psyk spl på poliklinikk noen måneder. Så ble jeg utskrevet og levde som en eremitt i ett kaos uten like. Så gikk attføringspengene /gammelt ord for aap, ut og jeg måtte til sosialen. Jeg antar noen der sladret til nav-kontoret om min "tilstand" for jeg fikk ett brev om å møte opp hos en lege og skrive under på en uførestønad.

 

Men dette var jo i gammledager (95).

 

edit der glemte jeg å trykke anonymknappen. Det får stå til.

takk for svar :) 

Anonymkode: c8f34...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken behandling har du vært igjennom?

Anonymkode: c8f34...7c1

Jeg gikk til psykolog i mange år og var innlagt noen ganger før jeg ble ufør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...