BettyBlue Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei! Har siste 3 mnd vært plaget med dunkende, diffuse smerter i venstre ben, særlig i legg, som brer seg oppover i låret. Det kjennes ut som det er mest på baksiden hele veien, men ganske langt inne, slik at jeg føler det er blodårer som "tetter" seg litt. Dette kommer når jeg har sittet mye stille, som f.eks i kveld, etter en 3 1/2 t. kinofilm, eller etter lang biltur. Jeg forsøker å bevege bena mye, og ikke sitte med bena i kors, når jeg sitter stille. Er 31 år gammel. Kan det høres ut som om jeg har en fortetning i kretsløpet? Min far har hatt problemer m dette (døde av hjerneblødning nylig) - men han var storrøyker osv. Jeg spiser sunt og går mye. Røyker 1-2 sig pr dag. Har også lett for å få hvite, følelsesløse fingre og tær i kulde (f.eks 5 varmegrader er kaldt nok) - tar minst 20 min å få sirkulasjonen tilbake normalt igjen. Raynauds fenomener? Hva syns du jeg skal gjøre? Første problem er vanskeligst for meg, er redd for blodpropp i benet.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45389-smerter-i-leggen-raynauds-fenomener/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Svar til BettyBlue. Det er ingenting som taler for at dette har noe med sirkulasjonsforhold aa gjoere. Baade smertelokalisasjon og karakter av plagene er utypiske, og taler mer for at aarsaken sitter i muskulaturen. Tilstander som blodpropp, Raynaud, o.l, er overhodet ikke aktuelle som aarsak. Jeg forutsetter at du ikke har noen form for skade eller sykdom i dine kne- og hofteledd, og at du har faatt din lege til aa sjekke andre, lokale tilstander. Unskyld stavingen i dette innlegget, som skrives paa et EU-tastatur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45389-smerter-i-leggen-raynauds-fenomener/#findComment-173024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.