Gå til innhold

Oppdragelsestil og psykiatri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det føles litt rart å spørre om noe som ikke handler om Korona i disse dager, men gjør det likevel. 

Det ble tilfeldigvis nevnt en gang i psykiatrien at foreldrene mine praktiserte en forholdsvis fri oppdragelse, og var "68'ere". Dette er nevnt i epikriser og henvisninger hit og dit til alle etterpå og tatt opp/nevnt flere ganger. Hva er det som er så interessant med det, og hva sier det om dem, eventuelt meg? 

Vanskelig å finne emnetittel på dette, håper det ble greit. 

Anonymkode: 31f19...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles litt rart å spørre om noe som ikke handler om Korona i disse dager, men gjør det likevel. 

Det ble tilfeldigvis nevnt en gang i psykiatrien at foreldrene mine praktiserte en forholdsvis fri oppdragelse, og var "68'ere". Dette er nevnt i epikriser og henvisninger hit og dit til alle etterpå og tatt opp/nevnt flere ganger. Hva er det som er så interessant med det, og hva sier det om dem, eventuelt meg? 

Vanskelig å finne emnetittel på dette, håper det ble greit. 

Anonymkode: 31f19...f8f

De har alltid vært opptatt av hvordan vi er oppdradd i psykiatrien, det er jo det som har formet oss mye. Uansett hvilke oppdragelse det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at ved fri oppdragelse , så har foreldre en ettergivende oppdragerstil  og barnet får for lite grenser. Ettergivende foreldre stiller heller ikke krav til akademiske prestasjoner hos barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles litt rart å spørre om noe som ikke handler om Korona i disse dager, men gjør det likevel. 

Det ble tilfeldigvis nevnt en gang i psykiatrien at foreldrene mine praktiserte en forholdsvis fri oppdragelse, og var "68'ere". Dette er nevnt i epikriser og henvisninger hit og dit til alle etterpå og tatt opp/nevnt flere ganger. Hva er det som er så interessant med det, og hva sier det om dem, eventuelt meg? 

Vanskelig å finne emnetittel på dette, håper det ble greit. 

Anonymkode: 31f19...f8f

fordi arv og miljø påvirker livet ditt

Anonymkode: 758d2...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...