Gå til innhold

Hva gjøre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skal man gjøre når det føles som man er inne i et mareritt men er helt våken?

Tankene mine er helt forferdelige. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Lytt på Mozart. Gå en tur i skogen.

Klarer ikke musikk nå, det er som bensin på bålet. Kanskje gå en tur ja. Men alt av inntrykk forsterker angsten veldig. Prøver å puste og høre på regnlyder på YouTube uten at det hjelper veldig.  Det surrer og surrer. Tror hodet mitt burde vært på reparasjon. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke musikk nå, det er som bensin på bålet. Kanskje gå en tur ja. Men alt av inntrykk forsterker angsten veldig. Prøver å puste og høre på regnlyder på YouTube uten at det hjelper veldig.  Det surrer og surrer. Tror hodet mitt burde vært på reparasjon. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Du kan være inne på noe der, det kan hende at hodet ditt trenger reparasjon. Det høres kanskje helt *umulig* ut, men har du prøvd å kutte ut Internett en periode? F.eks. at du kun har lov til å bruke Internett på søndager... :)

Jeg har fordypet meg i bøker periodevis, og det er veldig avslappende. Det finnes jo bøker for enhver smak. Jeg er definitivt IKKE noen bokleser altså, jeg misliker egentlig bøker sterkt da jeg tror jeg har blitt presset til å lese dem litt for mye i mine yngre dager, men jeg har lest noen gamle krimbøker etc., og det er ganske spennende :)Om man får det til fungerer det ganske bra mot stress.

Ellers lastet jeg ned et tegneprogram her for noen dager siden og det har holdt meg ganske opptatt - kan anbefales. Uansett om du kan tegne eller ikke.

Hobbyer er en fin ting. Jeg er så heldig at jeg finner glede i håndarbeid, og det distraherer meg mye fra dumme tanker. Men igjen, jeg tror du kan være inne på noe når du snakker om å reparere hodet. Kanskje gi hodet litt fri og helt bevisst tvinge seg selv til å gjøre nye ting du ikke pleier å gjøre, kanskje du begynner å elske den tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Hodestups skrev:

Du kan være inne på noe der, det kan hende at hodet ditt trenger reparasjon. Det høres kanskje helt *umulig* ut, men har du prøvd å kutte ut Internett en periode? F.eks. at du kun har lov til å bruke Internett på søndager... :)

Jeg har fordypet meg i bøker periodevis, og det er veldig avslappende. Det finnes jo bøker for enhver smak. Jeg er definitivt IKKE noen bokleser altså, jeg misliker egentlig bøker sterkt da jeg tror jeg har blitt presset til å lese dem litt for mye i mine yngre dager, men jeg har lest noen gamle krimbøker etc., og det er ganske spennende :)Om man får det til fungerer det ganske bra mot stress.

Ellers lastet jeg ned et tegneprogram her for noen dager siden og det har holdt meg ganske opptatt - kan anbefales. Uansett om du kan tegne eller ikke.

Hobbyer er en fin ting. Jeg er så heldig at jeg finner glede i håndarbeid, og det distraherer meg mye fra dumme tanker. Men igjen, jeg tror du kan være inne på noe når du snakker om å reparere hodet. Kanskje gi hodet litt fri og helt bevisst tvinge seg selv til å gjøre nye ting du ikke pleier å gjøre, kanskje du begynner å elske den tingen.

Jeg er alt for mye på nettet. Da blir det også nyheter hele tiden. Og det blir jeg sprø av i disse tider. Ja hodet trengs å fikses. Mange ganger har jeg det bedre når jeg legger bort mobilen. Men det er en avhengighet. Trenger nok en pause. Elsket bøker før, men siste årene har konsentrasjonen dalt til nesten 0. Men har en del uleste bøker. Ikke dumt å være opphengt i noe. Men nå har jeg nok med å holde meg fast i sofaen. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå tok jeg på Mozart på youtube. Så får det stå på og surre. Har ikke psykose diagnose men i disse dager så har jeg fått nærliggende vrangforestillinger hvis jeg forstår begrepet riktig. 

Lurer på hvordan klare å ikke tenke så mye. Hvordan motvirke tankekjør og katastrofetanker. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du tidligere har vært glad i å lese bøker, hva med å laste ned en lydbok. Sette på høretelefoner og prøve om du klarer og bare lytte, stenge verden litt ute

Anonymkode: 89ba9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du tidligere har vært glad i å lese bøker, hva med å laste ned en lydbok. Sette på høretelefoner og prøve om du klarer og bare lytte, stenge verden litt ute

Anonymkode: 89ba9...17f

Kan prøve, sjekke ut disse lydbok klubbene. Men kjenner at det ikke går så lett denne gangen.

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Lytt på Mozart. Gå en tur i skogen.

Hvis man føler seg veldig skjør og ikke tåler noe som helst av inntrykk uten å bli i ubalanse- hva er det og hva kan jeg gjøre for å samle meg igjen og komme ut av denne tilstanden? 

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alt for mye på nettet. Da blir det også nyheter hele tiden. Og det blir jeg sprø av i disse tider. Ja hodet trengs å fikses. Mange ganger har jeg det bedre når jeg legger bort mobilen. Men det er en avhengighet. Trenger nok en pause. Elsket bøker før, men siste årene har konsentrasjonen dalt til nesten 0. Men har en del uleste bøker. Ikke dumt å være opphengt i noe. Men nå har jeg nok med å holde meg fast i sofaen. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Noen ganger trenger man bare å dytte seg selv litt, ut av komfortsonen. Og inn i bøker f.eks.

Skap deg prosjekter, f.eks. hvis du har noen du skal gi julegaver til - begynn nå. Fotografer mye ute, ta gode bilder, til du har 1 godt bilde du kan bruke hver måned. Så kan du lage en egen kalender til folk til jul. 

Det var bare et forslag, kanskje dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Hodestups skrev:

Noen ganger trenger man bare å dytte seg selv litt, ut av komfortsonen. Og inn i bøker f.eks.

Skap deg prosjekter, f.eks. hvis du har noen du skal gi julegaver til - begynn nå. Fotografer mye ute, ta gode bilder, til du har 1 godt bilde du kan bruke hver måned. Så kan du lage en egen kalender til folk til jul. 

Det var bare et forslag, kanskje dårlig.

Veldig godt forslag, synes jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke musikk nå, det er som bensin på bålet. Kanskje gå en tur ja. Men alt av inntrykk forsterker angsten veldig. Prøver å puste og høre på regnlyder på YouTube uten at det hjelper veldig.  Det surrer og surrer. Tror hodet mitt burde vært på reparasjon. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Hva med å trene skikkelig hardt eller se en skummel film eller komedie?

Jeg har ingen erfaring med angst, men hvis jeg skal glemme bekymringer må det sterkere lut til enn å høre på regnlyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Hodestups skrev:

Noen ganger trenger man bare å dytte seg selv litt, ut av komfortsonen. Og inn i bøker f.eks.

Skap deg prosjekter, f.eks. hvis du har noen du skal gi julegaver til - begynn nå. Fotografer mye ute, ta gode bilder, til du har 1 godt bilde du kan bruke hver måned. Så kan du lage en egen kalender til folk til jul. 

Det var bare et forslag, kanskje dårlig.

Det var ikke noe dårlig forslag. Faktisk ganske bra. Ja jeg må dytte meg selv ut av komfortsonen. Kanskje jeg skal begynne med lydbøker. Må ha veldig bevisst forhold til mobilen. Den har tatt over alt. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, Gargamel skrev:

Hva med å trene skikkelig hardt eller se en skummel film eller komedie?

Jeg har ingen erfaring med angst, men hvis jeg skal glemme bekymringer må det sterkere lut til enn å høre på regnlyder.

Ja nå funker ikke regnlyder lenger. Er altfor urolig. Har gått tur i dag, det hjalp litt en stund, men nå er litt av uroen tilbake. 

Anonymkode: cf7ff...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Gargamel skrev:

Hva med å trene skikkelig hardt eller se en skummel film eller komedie?

Jeg har ingen erfaring med angst, men hvis jeg skal glemme bekymringer må det sterkere lut til enn å høre på regnlyder.

Hvis jeg skulle ha sett en skummel film 👻 så hadde jeg blitt enda mere redd. Men det er sikkert fordi jeg har for livlig fantasi 🙂

Anonymkode: 89ba9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skulle ha sett en skummel film 👻 så hadde jeg blitt enda mere redd. Men det er sikkert fordi jeg har for livlig fantasi 🙂

Anonymkode: 89ba9...17f

Ja, men du kan bli redd for noe annet. Forandring fryder😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...