AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Er det medisinmangel på sobril, imovane og AP? Er engstelig at vi skal havne oppi samme situasjon i fjor da det var sobrilmangel over lang tid. Anonymkode: 077b6...a57 0 Siter
kupton Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Jeg er ikke kjent med noen slik mangel nå. Det er to steder du kan sjekke dette. 1. Det bruker å stå nederst i teksten på hvert preparat i Felleskatalogen. 2. På nettsidene til Statens legemiddelverk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Ikke på Sobril, jeg hentet i dag. Men tomt for den type smertestillende som jeg bruker og synonymt preparat ,ikke første gangen det heller . Virker som om medisin forsyningen er litt ustabilt og har vært det lenge nå . Har skjedd noen ganger i løpet av det siste året at det er tomt for medisiner, og selv om det som oftest kommer inn nye i løpet av noen få dager er det ganske så irriterende og skaper usikkerhet om myndighetene klarer å skaffe de medisinene som befolkningen trenger. Men sånn er det når vi produserer lite medisiner selv i Norge og Europa og stoler på at Asia skal produsere medisiner for oss . Så heldig for oss at Kina har fått kontroll på korona epidemien. På tide at vi får myndigheter og spesielt innenfor helse som klarer å tenke mer kriseforebyggende enn i dag. Anonymkode: 38479...0ca 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har ofte opplevd å få Reltebon istedenfor OxyContin de siste månedene, men jeg kan ikke se noen merknad om at det er mangel på OxyContin skrevet i Felleskatalogen som Kupton nevner. Mulig det er jeg som ikke ser godt nok etter... For min del gjør det ikke så mye - Reltebon gjør samme nytten 0 Siter
kupton Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Det må nok være en nasjonal mangel og vare noe tid for å komme i Felleskatalogen. Om et apotek eller et område mangler stoffet, kommer det nok verken i Felleskatalogen eller på SLV sine sider. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Ser ihvertfall ikke ut som om det er mangel på Imovane, alle apotek har dette inne. Anonymkode: 9252d...5e5 0 Siter
Hodestups Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 9 timer siden, kupton skrev: Jeg er ikke kjent med noen slik mangel nå. Det er to steder du kan sjekke dette. 1. Det bruker å stå nederst i teksten på hvert preparat i Felleskatalogen. 2. På nettsidene til Statens legemiddelverk. Hva menes med "pågående mangel, med alternativer"? At de kan tilby alternativer? 0 Siter
kupton Skrevet 20. mars 2020 Skrevet 20. mars 2020 Pågående: At det er mangel nå. Med alternativer: Betyr at det finnes alternativer å få kjøpt som kan erstatte det middelet det er mangel på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.