Gå til innhold

Være alene på en skytebane langt unna folk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er galt med å dra alene på en skytebane langt unna folk og skyte på blink? 
Hjelp meg å forstå? 

Anonymkode: 5b149...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å dra alene på en skytebane langt unna folk og skyte på blink? 
Hjelp meg å forstå? 

Anonymkode: 5b149...821

Da må du nesten først presentere argumentene til de som mener det er galt

Anonymkode: 250c7...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du nesten først presentere argumentene til de som mener det er galt

Anonymkode: 250c7...5b8

Jeg bare undres, forstår det ikke liksom. Men det er vel en mening med det, og jeg respekterer det så klart, jeg skjønner det er ett av mange tiltak..

Anonymkode: 5b149...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å dra alene på en skytebane langt unna folk og skyte på blink? 
Hjelp meg å forstå? 

Anonymkode: 5b149...821

Hvem sier st det ikke er greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare undres, forstår det ikke liksom. Men det er vel en mening med det, og jeg respekterer det så klart, jeg skjønner det er ett av mange tiltak..

Anonymkode: 5b149...821

Men du må jo kunne klare å si noe om hvorfor det anses å ikke være greit?

Anonymkode: 250c7...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvem sier st det ikke er greit? 

Det rammes vel av de vanlige retningslinjene for idretten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NSF har bestemt at all trening på deres anlegg, innendørs, utendørs, bane, felt, - organisert, uorganisert, sammen og alene, er forbudt inntil videre.

Dette er på linje med det NIF har bestemt og gjelder for alle særidretter.

Flere bestemmelser som blir gjort i disse tider kan synes unødvendig firkantede, som f.eks. hytteforbudet. Hadde alle mennesker vært fornuftige og solidariske, hadde det ikke vært nødvendig med firkantethet. Men slik er det dessverre ikke. Det vil dessverre alltid finnes kverulanter. Hvor lenge etter forrige skytter kan du komme for at en kan si at dere trener alene? Skal benken på standplass desinfiseres mellom hver skytter? Hva med tomhylsene som du tok på? Hvor lenge sitter et evt virus på dem? Hvor lang karantene må det være mellom hver "alenetrener"? 5 min, 10 min, en time? Hva hvis du står på stpl 1 og det kommer en annen og sier at det må være ok at han skyter fra stpl 10?

For å verne liv og helse, må vi nok alle finne oss i en del firkantede regler i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, kupton skrev:

NSF har bestemt at all trening på deres anlegg, innendørs, utendørs, bane, felt, - organisert, uorganisert, sammen og alene, er forbudt inntil videre.

Dette er på linje med det NIF har bestemt og gjelder for alle særidretter.

Flere bestemmelser som blir gjort i disse tider kan synes unødvendig firkantede, som f.eks. hytteforbudet. Hadde alle mennesker vært fornuftige og solidariske, hadde det ikke vært nødvendig med firkantethet. Men slik er det dessverre ikke. Det vil dessverre alltid finnes kverulanter. Hvor lenge etter forrige skytter kan du komme for at en kan si at dere trener alene? Skal benken på standplass desinfiseres mellom hver skytter? Hva med tomhylsene som du tok på? Hvor lenge sitter et evt virus på dem? Hvor lang karantene må det være mellom hver "alenetrener"? 5 min, 10 min, en time? Hva hvis du står på stpl 1 og det kommer en annen og sier at det må være ok at han skyter fra stpl 10?

For å verne liv og helse, må vi nok alle finne oss i en del firkantede regler i tiden fremover.

Hva tenker du om dette forresten? Jeg synes det er helt OK. Jeg skjønte ikke hvorfor, men jeg forstår det etter svaret ditt.


Jeg ville bare starte egentrening, og gledet meg til å bruke helga på det. Min mann ville t o m være med, og det hadde passet ypperlig siden han har vært isolert i 2 uker (han er i risikosonen og har beskyttet seg selv ved å isolere seg/ikke være ute blandt folk).  
 

Men det er null problem å vente. Jeg følger råd som blir gitt. Jeg hadde bare så lyst til å kose meg på banen idag i finværet 😃

Anonymkode: 5b149...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tenker om dette, tar jeg det i enerom med de som har bestemt det.

Ellers er situasjonen i landet (verden) nå slik at når slike regler kommer, kakker en hælene sammen og svarer: Mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Hvis jeg tenker om dette, tar jeg det i enerom med de som har bestemt det.

Ellers er situasjonen i landet (verden) nå slik at når slike regler kommer, kakker en hælene sammen og svarer: Mottatt.

Jeg svarte «mottatt» uten å protestere.

Anonymkode: 5b149...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, kupton skrev:

Hvis jeg tenker om dette, tar jeg det i enerom med de som har bestemt det.

Ellers er situasjonen i landet (verden) nå slik at når slike regler kommer, kakker en hælene sammen og svarer: Mottatt.

Jeg og mannen gikk tur i stedet. Og vi fant vårblomster 😃 

Anonymkode: 5b149...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...