Gå til innhold

Har dere tatt MR av hodet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Isåfall hvorfor? Og hvem henviste?

Jeg skulle gjerne ønsket jeg kunne fått tatt det da jeg mistenker (helt seriøst) hjernesvulst eller noe, men tror fastlegen bare kommer til å le av meg hvis jeg spør om det.

Skal det veldig mye til før folk i psykiatrien får bli tatt mr av? Har jo lest at man ofte burde utelukke fysiske årsaker før psykiske osv..

Anonymkode: 8a6ad...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall hvorfor? Og hvem henviste?

Jeg skulle gjerne ønsket jeg kunne fått tatt det da jeg mistenker (helt seriøst) hjernesvulst eller noe, men tror fastlegen bare kommer til å le av meg hvis jeg spør om det.

Skal det veldig mye til før folk i psykiatrien får bli tatt mr av? Har jo lest at man ofte burde utelukke fysiske årsaker før psykiske osv..

Anonymkode: 8a6ad...219

Jeg tok i flere år mr av hodet. Det er ikke helt greit, må nemlig ligge inni mr maskinen med et stativ over hodet. De årene så tok jeg mr hver 6 måned.  Hadde en liten svulst i hypofysen

 

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på alt du spurte om.  Det var på psykiatrisk at en lege sendte meg videre til indremedisiner og han sendte meg videre til en endokrinolog. De så på blodprøvene at det var noe som ikke stemte 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere ganger, men ikke pga. psykiske forhold. Etter kraftige epileptiske anfall der de vil se om anfallet har forårsaket noen skade i hjernen. Det dunker og "vibrerer" godt i den maskinen og underlaget du ligger på, men er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt det flere ganger. Jeg lå på en smal benk og en trang trommel med en knapp i hånda som jeg kunne trykke på hvis jeg fikk klaustrofobi og de måtte stoppe undersøkelsen. I taket var et speil som jeg så de satt bak en vegg med vinduer og jeg fikk et trang bur over hodet og øreklokker med musikk, men den ble sånn dårlig signal på radioen aktig. 

Anonymkode: 319d5...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det to gang, en gang på grunn av langvarig hodepine og en gang på grunn av intens trøtthet. Første gang tok det ca. 15-20 minutter og andre gang tok det rett i underkanten av en time. Ble henvist av fastlege og nevrolog.

Hvorfor mistenker du hjernesvulst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tatt MR av hodet, ble henvist av fastlegen i forkant av konsultasjon med nevrolog. Snakk med fastlegen, det skal veldig mye til før de ler av deg. Evt kan du ta MR privat og bestille og betale selv. 

Anonymkode: a0cd6...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bambionice
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatt MR av hodet, ble henvist av fastlegen i forkant av konsultasjon med nevrolog. Snakk med fastlegen, det skal veldig mye til før de ler av deg. Evt kan du ta MR privat og bestille og betale selv. 

Anonymkode: a0cd6...979

Man må ha henvisning fra lege for å få MR privat. Det gjelder all røntgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bambionice skrev:

Man må ha henvisning fra lege for å få MR privat. Det gjelder all røntgen. 

Dersom du skal slippe å betale noe selv, må du ha henvisning av lege, men jeg tror at det ble ment over at du kan ta direkte kontakt og bestille time privat og betale alt av egen lomme. Da kan du f.eks. ifølge Aleris sitt tilbud om MR (se lenke) få tilbud på dagen. Det står at MR koster fra 2.820 kr. (og sikkert oppover), men mer spesifisert finner jeg ikke ved første øyekast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bambionice
49 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Dersom du skal slippe å betale noe selv, må du ha henvisning av lege, men jeg tror at det ble ment over at du kan ta direkte kontakt og bestille time privat og betale alt av egen lomme. Da kan du f.eks. ifølge Aleris sitt tilbud om MR (se lenke) få tilbud på dagen. Det står at MR koster fra 2.820 kr. (og sikkert oppover), men mer spesifisert finner jeg ikke ved første øyekast.

https://bestille.alerisrontgen.no/node/18433/embed

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ta MR av hodet hvis det helt objektivt foreligger symptomer på noe som kan bli funnet på MR.

Du skal IKKE ta MR:

- For sikkerhets skyld

- For å forsikre deg om at subjektive opplevelser/mistenkte sykdommer ikke finnes. 
- For å dempe angst for sykdom

Det er legen som skal foreslå behandling. Ikke gå til legen og «bestill» en undersøkelse. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Marye skrev:

Ja jeg måtte ta MR da jeg fikk diagnosen bipolar pga forskning 

Hvor lenge siden er det?

Anonymkode: 319d5...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Marye skrev:

2003 eller noe sånt

Det var en stund siden.

Anonymkode: 319d5...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en stund siden.

Anonymkode: 319d5...50f

Japp

skulle ta for noen mnd Siden også, men avlyste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...