Gå til innhold

Frivillig vs tvangsinnleggelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor går grensen for når man blir tvangsinnlagt? 
 

Det skal jo endel til å bli innlagt sånn i utgangspunktet etter min erfaring. Men nå har jeg en veldig tung periode og har sagt til lege/behandler at jeg helst ikke vil leve men at jeg ikke har noen umiddelbare planer om å gjøre noe med det.

Jeg har blitt spurt om det kunne være aktuelt å bli innlagt - noe jeg takket ganske tydelig nei til. 
Så nå sitter jeg her da, nok en vanskelig kveld alene og lurer på når de egentlig kan tvinge meg. 🙄

Anonymkode: 104f0...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen har så stor omsorg for deg at de gidder å tvangsinnlegge deg. Så det kan du bare glemme. Du har ikke en gang planer så hvorfor skulle du bli innlagt i det hele tatt? Sorry Mac, det er ikke sånn det funker. 

Anonymkode: 87109...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei altså, jeg vil jo ikke bli innlagt men siden de har spurt flere ganger så ble jeg bekymret for om de plutselig kunne tvinge meg. Føler jo også det hadde vært et litt svakt grunnlag.

 

-TS

Anonymkode: 104f0...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun opplevd tvangsinnleggelser der det er så stor fare for helse eller liv enten ved selvmordsrisiko eller alvorlig selvskade (konkrete planer) eller der jeg allerede har gjort forsøk på dette og kommer direkte fra medisinsk eller kirurgisk avdeling og til psykiatrisk akuttavdeling. Noen ganger også fra legevakten, men da har jeg ment at det har vært unødvendig og tydeligvis fått medhold av legene på akuttavdelingen og blitt skrevet ut etter et par dager eller i verste fall når observasjonstiden på tvang har gått ut.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har kun opplevd tvangsinnleggelser der det er så stor fare for helse eller liv enten ved selvmordsrisiko eller alvorlig selvskade (konkrete planer) eller der jeg allerede har gjort forsøk på dette og kommer direkte fra medisinsk eller kirurgisk avdeling og til psykiatrisk akuttavdeling. Noen ganger også fra legevakten, men da har jeg ment at det har vært unødvendig og tydeligvis fått medhold av legene på akuttavdelingen og blitt skrevet ut etter et par dager eller i verste fall når observasjonstiden på tvang har gått ut.


Tusen takk for informativt svar. 
 

-TS

Anonymkode: 104f0...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...