Gå til innhold

Kupton; blir behandlere fornærmet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor vanlig er det at pasienten hater sin behandler? Blir behandler fornærmet? Tåler behandler det? Er det greit liksom? 

Anonymkode: 68b60...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode og sunne behandlere bryr seg ikke om slikt. Det er en daglig del av jobben. En blir ikke psykiater/psykolog for å bli populær og få blomster og konjakk til jul.

Men det finnes behandlere som reagerer på slikt. I tillegg merket jeg på slutten av min yrkestid, og jeg har fått det bekreftet av mine etterfølgere, at vi de siste årene har fått en del nyutdannede persilleblad som blir alvorlig satt ut av slike hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det åpner opp for nye muligheter og utvikling hos pasienten er min personlige mening at behandler bør ta det som et tegn på dyktighet og ikke ta det personlig. Men jeg håper disse persillebladene også utvikler seg. 

Anonymkode: 68b60...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, kupton skrev:

Gode og sunne behandlere bryr seg ikke om slikt. Det er en daglig del av jobben. En blir ikke psykiater/psykolog for å bli populær og få blomster og konjakk til jul.

Men det finnes behandlere som reagerer på slikt. I tillegg merket jeg på slutten av min yrkestid, og jeg har fått det bekreftet av mine etterfølgere, at vi de siste årene har fått en del nyutdannede persilleblad som blir alvorlig satt ut av slike hendelser.

Ja, er det ikke det som er gullstandarden for psykologer da, at de har slitt eller sliter noe jævlig selv? 

Anonymkode: 5fe5d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, er det ikke det som er gullstandarden for psykologer da, at de har slitt eller sliter noe jævlig selv? 

Anonymkode: 5fe5d...7eb

Nei psykologer bør være oppegående og ha en stabil psyke. På samme måte som sukepleiere, vernepleiere og andre i helseyrket.

Anonymkode: 4b832...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei psykologer bør være oppegående og ha en stabil psyke. På samme måte som sukepleiere, vernepleiere og andre i helseyrket.

Anonymkode: 4b832...6c2

Ja, men de har ikke det alle. Det er en filosofi ute og går som sier at om du har selv-erfaring er det et pluss for å hjelpe andre i lignende situasjon. Eksempelvis ruskonsulenter i kommunen. Mange er selv tidligere rusmisbrukere, og det tenkes da at de er de beste til å hjelpe og behandle andre rusmisbrukere. 

Slik er det også ofte når det gjelder psykologer. 

Anonymkode: 5fe5d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er det ikke det som er gullstandarden for psykologer da, at de har slitt eller sliter noe jævlig selv? 

Anonymkode: 5fe5d...7eb

Nei. Men det er en seiglivet myte mange elsker å tro på. 

Anonymkode: f8912...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Behandleren min vet jeg har endel issues med andre folk og ba meg fortelle alle de tingene jeg ikke likte/hater ved vedkommende. Så noen er nok litt hardhuda også. 
 

 

Anonymkode: 8d3f7...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min behandler ble fornærmet. Jeg følte jeg måtte ta hensyn til henne. Hun hevnet seg på meg. 

Anonymkode: b8c46...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min behandler ble fornærmet. Jeg følte jeg måtte ta hensyn til henne. Hun hevnet seg på meg. 

Anonymkode: b8c46...0d1

På hvilken måte hevnet hun seg?

Anonymkode: 5fe5d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, kupton skrev:

Gode og sunne behandlere bryr seg ikke om slikt. Det er en daglig del av jobben. En blir ikke psykiater/psykolog for å bli populær og få blomster og konjakk til jul.

Men det finnes behandlere som reagerer på slikt. I tillegg merket jeg på slutten av min yrkestid, og jeg har fått det bekreftet av mine etterfølgere, at vi de siste årene har fått en del nyutdannede persilleblad som blir alvorlig satt ut av slike hendelser.

Jeg har dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 68b60...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 68b60...854

Bør jeg ha det også, selv om behandlere ikke bryr seg?

Anonymkode: 68b60...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min behandler ble fornærmet. Jeg følte jeg måtte ta hensyn til henne. Hun hevnet seg på meg. 

Anonymkode: b8c46...0d1

Psykologen jeg hadde fra jeg var 10–12 år hevnet seg på meg også ved å gi meg en lite flatterende diagnose som ikke stemte på meg fordi jeg avskydde å bli prakket på han og barnevernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Psykologen jeg hadde ble sur fordi jeg sa at hun var en dårlig psykolog som bare satt dere og aldri gjorde noe nytte for seg.

Hvordan hun hevnet seg? Jo hun skrev masse feilaktige påstander i journalen.

Anonymkode: 4b832...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg ha det også, selv om behandlere ikke bryr seg?

Anonymkode: 68b60...854

Hva tenker du selv, ut i fra de innsiktene du har fått de siste dagene?

Anonymkode: 34ad8...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du selv, ut i fra de innsiktene du har fått de siste dagene?

Anonymkode: 34ad8...448

At jeg ikke skal høre på følelsene.

Anonymkode: 68b60...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ikke skal høre på følelsene.

Anonymkode: 68b60...854

Bra. Vær bevisst på gamle mønstre, som ikke gavner deg. De vil nok fortsette å dukke opp, men nå vet du bedre! ;) 

Anonymkode: 34ad8...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bra. Vær bevisst på gamle mønstre, som ikke gavner deg. De vil nok fortsette å dukke opp, men nå vet du bedre! ;) 

Anonymkode: 34ad8...448

Det er bare det at noen ganger stoler jeg ikke på fornuften heller fordi enkelte ting kan tilsi at følelsene er riktige. Men jeg får vel jobbe med å stå i den usikkerheten (følelsen) også ;)

Anonymkode: 68b60...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at noen ganger stoler jeg ikke på fornuften heller fordi enkelte ting kan tilsi at følelsene er riktige. Men jeg får vel jobbe med å stå i den usikkerheten (følelsen) også ;)

Anonymkode: 68b60...854

Ja, det blir mye jobbing! ;) Motiverende når det går oppover, uansett. Livet vil nok fortsette å by på utfordringer og tidvis usikkerhet, men med økende tillit til din egen indre stemme og verdi, blir skrittene du tar stadig stødigere. 

Anonymkode: 34ad8...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir mye jobbing! ;) Motiverende når det går oppover, uansett. Livet vil nok fortsette å by på utfordringer og tidvis usikkerhet, men med økende tillit til din egen indre stemme og verdi, blir skrittene du tar stadig stødigere. 

Anonymkode: 34ad8...448

Er innstilt på det :) det jeg tror kommer tll å hjelpe meg mest er å være positivt innstilt, jeg tillater meg ikke å grave meg ned i en offerrolle mer. 

Anonymkode: 68b60...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...