Gå til innhold

Bekymret for den økonomiske fremtiden i Norge (corona)


Gjest Bambionice

Anbefalte innlegg

Gjest Bambionice

Hva vil skje fremover? 
Bedrifter går konkurs, arbeidsledighet, mangel på import osv?
 

Dette skremmer meg :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Du er nok ikke alene om det. Det hele virker dystert nå. Personlig er jeg mest redd for sykdommens herjinger, dette kan holde på til November, og vi er bare i starten. Det skremmer mest. Det gjelder å håpe de finner en medisin som kan brukes med suksess. Som den malaria /plaquenil.  medisinen men jeg har mine tvil. Det er utrolig hvordan noen få menneskers salg av noen forbudte dyr til mat, kan senke hele verdensordnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Du er nok ikke alene om det. Det hele virker dystert nå. Personlig er jeg mest redd for sykdommens herjinger, dette kan holde på til November, og vi er bare i starten. Det skremmer mest. Det gjelder å håpe de finner en medisin som kan brukes med suksess. Som den malaria /plaquenil.  medisinen men jeg har mine tvil. Det er utrolig hvordan noen få menneskers salg av noen forbudte dyr til mat, kan senke hele verdensordnen.

Vi VET jo ikke hvor viruset kommer fra. Man bare gjetter. Det kan like gjerne være menneskeskapt.

Anonymkode: 2af9e...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, Bambionice skrev:

Hva vil skje fremover? 
Bedrifter går konkurs, arbeidsledighet, mangel på import osv?
 

Dette skremmer meg :( 

 

Hva slags import?

Anonymkode: 2af9e...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Noen bedrifter kommer godt ut av det også. For eksempel de som driver nettbutikk, nettapotek, nettkolonial. Det blir jobber i jordbruket dersom man er villig til lå ta de, da øst-europeere ikke kan komme så lett som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle nordmenn bør bekymre seg over dette og ta ansvarlige grep for å bedre på sin egen økonomiske situasjon. Vi er i en ekstraordinær situasjon, som vil kreve langsiktig tenkning og solidaritet. Jeg spår massekonkurser i næringslivet og en langvarig korreksjon på børsen.

Den norske kronen raser i verdi, som gjør det langt dyrere å importere varer fra utlandet. Det snakkes nå åpent om at frukt, grønt og en rekke andre dagligvarer vil kunne stige opptil 40% i pris de neste månedene. Norske kroner er nå mindre verdt enn svenskekronen, som er skremmende.

For 88 svenske kroner får du en norsk hundrelapp. Kan ikke huske at det har stått så dårlig til med valutaen vår tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Noen bedrifter kommer godt ut av det også. For eksempel de som driver nettbutikk, nettapotek, nettkolonial. Det blir jobber i jordbruket dersom man er villig til lå ta de, da øst-europeere ikke kan komme så lett som før.

joda, et godt poeng at noen klarer seg bra. Særlig eksportnæringen som nyter av høyere inntjening i USD, EUR etc. som følge av kronekollapsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi VET jo ikke hvor viruset kommer fra. Man bare gjetter. Det kan like gjerne være menneskeskapt.

Anonymkode: 2af9e...0f4

Ja, jeg så et program om Kina på NRK for litt siden, og der besøkte de en kjemisk fabrikk hvor det fantes mange farlige virus... Så det forundrer meg ikke om de har sluppet ut en rakker derfra. 

Anonymkode: 072c8...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bambionice
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg så et program om Kina på NRK for litt siden, og der besøkte de en kjemisk fabrikk hvor det fantes mange farlige virus... Så det forundrer meg ikke om de har sluppet ut en rakker derfra. 

Anonymkode: 072c8...227

Da har de ofret mange av sine egne må jeg si. Men det er vel sånn det er i krigføring også, landet som starter krigen vet at liv vil gå tapt og ofrer sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, Bambionice skrev:

Hva vil skje fremover? 
Bedrifter går konkurs, arbeidsledighet, mangel på import osv?
 

Dette skremmer meg :( 

 

Jeg er kjempebekymret.  :( . Jeg hadde en utrygg jobb men da korona-krisen oppsto begynte min jobb å gå bra. Men allikevel så er jeg dypt bekymret og ville heller at alt skulle være som det var før korona-krisen. 

Anonymkode: c74ad...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg så et program om Kina på NRK for litt siden, og der besøkte de en kjemisk fabrikk hvor det fantes mange farlige virus... Så det forundrer meg ikke om de har sluppet ut en rakker derfra. 

Anonymkode: 072c8...227

Sjokkerende  :(

Anonymkode: c74ad...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg så et program om Kina på NRK for litt siden, og der besøkte de en kjemisk fabrikk hvor det fantes mange farlige virus... Så det forundrer meg ikke om de har sluppet ut en rakker derfra. 

Anonymkode: 072c8...227

Det har strengt tatt ikke gått med (statistisk sett) så mange i Kina. Hmm. Verre med Europa.

Men kunne ha noe å gjøre med (i tillegg til strenge tiltak) at de fleste har blodtype O.

Anonymkode: 2af9e...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...