Gå til innhold

Burde jeg holde meg inne ved feber?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 time siden, Hodestups skrev:

Det har jeg ingen grunnlag for å uttale meg om.

Ok. Jeg tror ikke det er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, stjernestøv skrev:

1. Jeg hadde feber i går kveld og nå i kveld, burde jeg også holde meg inne da?

2. Ikke gå på butikker?

3. Har jo ingen andre symptomer bortsett fra det vanlige med vondt i lungene,det varierer i styrke.

4. Sønnen min er jo forkjølet og hoster, holder seg hjemme fra jobb.

5. Så leste jeg på helsenorge at helsepersonell skulle ta test? Stemmer dette?

1. Ja. Du skal holde deg inne til du har vært feberfri i ett døgn.

2. Nei du skal ikke i butikk med feber. Hvordan kan du ha unngått å få med deg det?

3. Smerter i lunger og tungpust kan være et mulig symptom. Du trenger ikke diskutere om det er sånn og sånn i nytt svar, smerter i lungene og feber er tilstrekkelig for at du skal holde deg inne.

4. Det skal han fortsette å gjøre, fram til han har vært frisk og symptomfri i ett døgn.

5. Det avgjøres lokalt. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
32 minutter siden, Kayia skrev:

1. Ja. Du skal holde deg inne til du har vært feberfri i ett døgn.

2. Nei du skal ikke i butikk med feber. Hvordan kan du ha unngått å få med deg det?

3. Smerter i lunger og tungpust kan være et mulig symptom. Du trenger ikke diskutere om det er sånn og sånn i nytt svar, smerter i lungene og feber er tilstrekkelig for at du skal holde deg inne.

4. Det skal han fortsette å gjøre, fram til han har vært frisk og symptomfri i ett døgn.

5. Det avgjøres lokalt. 

 

 

 

Ok. Det var avklarende. 

Han ringte legesenteret i dag og skulle ikke testes,bare holde seg hjemme en symptomfi dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det var avklarende. 

Han ringte legesenteret i dag og skulle ikke testes,bare holde seg hjemme en symptomfi dag. 

Viktig å ikke gå ut dersom man er forkjølet eller har slike symptomer i disse dager for dersom man har korona så kan liv gå tapt om man smitter noen som ikke tåler viruset. 

Anonymkode: d04ff...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å ikke gå ut dersom man er forkjølet eller har slike symptomer i disse dager for dersom man har korona så kan liv gå tapt om man smitter noen som ikke tåler viruset. 

Anonymkode: d04ff...7de

Ja jeg vet. Bare tror ikke det er corona heller, da hadde jeg jo hatt flere symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vet. Bare tror ikke det er corona heller, da hadde jeg jo hatt flere symptomer. 

Mest sannsynlig så er det ikke korona tror jeg. Men med hensyn til andre så er det best å holde seg isolert dersom man får forkjølelses-symptomer. 

Anonymkode: d04ff...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig så er det ikke korona tror jeg. Men med hensyn til andre så er det best å holde seg isolert dersom man får forkjølelses-symptomer. 

Anonymkode: d04ff...7de

Ja selvfølgelig gjør vi det her, har ikke hatt feber i dag da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja selvfølgelig gjør vi det her, har ikke hatt feber i dag da. 

Veldig bra. Jeg opplevde en som hostet meg  flere ganger rett i ansiktet om dagen. Mulig jeg er hysterisk men har i de påfølgende dagene kjent ekstra etter symptomer.. ;)

Anonymkode: d04ff...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra. Jeg opplevde en som hostet meg  flere ganger rett i ansiktet om dagen. Mulig jeg er hysterisk men har i de påfølgende dagene kjent ekstra etter symptomer.. ;)

Anonymkode: d04ff...7de

Da er du ikke hysterisk, ingen skal hoste folk i ansiktet nå. Dårlig folkeskikk det der. Uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vet. Bare tror ikke det er corona heller, da hadde jeg jo hatt flere symptomer. 

Det har ingen betydning om det er det ene eller andre. Mennesker i risikogrupper skal ikke svekkes gjennom smitte av andre sykdommer heller, og her har vi alle et ansvar og SKAL holde oss hjemme til vi har vært friske og symptomfri i ett døgn. 

Det er ikke mer å diskutere fram og tilbake dette - ALLE syke personer er hjemme til de har vært friske og symptomfrie i ett døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Kayia skrev:

Det har ingen betydning om det er det ene eller andre. Mennesker i risikogrupper skal ikke svekkes gjennom smitte av andre sykdommer heller, og her har vi alle et ansvar og SKAL holde oss hjemme til vi har vært friske og symptomfri i ett døgn. 

Det er ikke mer å diskutere fram og tilbake dette - ALLE syke personer er hjemme til de har vært friske og symptomfrie i ett døgn.

Ja selvfølgelig, det var ikke for å diskutere det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...