Gå til innhold

Vurderer dere refinansiering av kostbare lån nå som renten faller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sitter litt på gjerdet om dagen og lurer på om jeg skal prøve å få til bedre avtaler med refinansiering. Fikk med meg at bankene nå skal kutte rentene sine, enda det har vært beskjedne fall så langt.

Hvis jeg kan spare noen tusenlapper ved å refinansiere så tenker jeg det er verdt å dra nytte av.

Vet noen hvor lang tid det vanligvis tar før rentene på lån faller etter at styringsrenten er justert ned?

Anonymkode: 9d851...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt..Men det vil jo være helt avhengig av hvilke typer lån du har?

Boliglån: Kan ta alt fra 1-3 måneder. Leste at DNB ikke ville kutte rentene sine før i mai.
Forbrukslån & kredittkort: Bankene bruker ikke foliorenten på samme måte som ved pantsatte lån. Her priser de heller lånene etter risiko og sannsynlighet for at det ikke betales tilbake. Derfor er det sjeldent at rentene faller enda foliorenten skulle synke.

Men det betyr ikke at du ikke kan spare penger i din nåværende situasjon. Her er et par tjenester jeg selv har brukt tidligere (liker spesielt Finansportalen sin oversikt).
1. https://www.finansportalen.no/bank/forbrukslan (la inn 100.000,- som en testsum).
2. https://www.refinansiere.net - Denne siden har en fin lånekalkulator for refinansiering, men et dårlig utvalg av banker som er et minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk 😊 Det er snakk om et par forbrukslån og ett kredittkort. beløpene er ikke ekstreme så jeg klarer meg.

skal sjekke hva jeg betaler i renter nå og så prøve sammenligne litt.

Anonymkode: 9d851...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter litt på gjerdet om dagen og lurer på om jeg skal prøve å få til bedre avtaler med refinansiering. Fikk med meg at bankene nå skal kutte rentene sine, enda det har vært beskjedne fall så langt.

Hvis jeg kan spare noen tusenlapper ved å refinansiere så tenker jeg det er verdt å dra nytte av.

Vet noen hvor lang tid det vanligvis tar før rentene på lån faller etter at styringsrenten er justert ned?

Anonymkode: 9d851...4b6

Jeg har dyrt forbrukslån. Er det mulig at renten går kraftig ned nå ? 

Anonymkode: 0a1f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alt i sbanken. De følger rentenedsettelsene, og har lav pris på kredittkort. Ikke att jeg har mye kredittgjeld. Men jeg føler jeg ikke har noe å vinne på refinansiering.

Anonymkode: 26e86...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...