Gå til innhold

Tromsø og nord norske kommuners tiltak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg så på nyhetene om det å sprerre for spredning av korona fra sør.  Synes det var meget fornuftig og klokt. Hva mener dere?

Anonymkode: 39b3d...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så på nyhetene om det å sprerre for spredning av korona fra sør.  Synes det var meget fornuftig og klokt. Hva mener dere?

Anonymkode: 39b3d...8ae

Ja, disse søringan er farlige. 

Kanskje de først skal sperre for italienere og kinesere ?

Flyet fra Tromsø var fylt opp av italienere og kineresere senest i går. 

Juridisk sett har de ikke lov til å sperre kommunegrensen og finne opp sine egne regler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg skjønner det godt og syns det er lurt. Ingen burde reise innad i Norge nå. 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg skjønner det godt og syns det er lurt. Ingen burde reise innad i Norge nå. 

Jeg synes det er skremmende å tenke på at mange kommer nok til å flokke seg i matbutikkene før 17 mai for innkjøp av mat.. 

Anonymkode: 39b3d...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg skjønner det godt og syns det er lurt. Ingen burde reise innad i Norge nå. 

Helt enig  

Anonymkode: 39b3d...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er smart, spesielt med tanke på helsetilbudet i nord og lange avstander. Det er mye dårlig vær i Nord-Norge og ofte er mange veier stengte. Luftambulansetjenesten blir mest sannsynlig rammet av Corona og det vil bli et stort problem siden Nord-Norge er avhengig av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg vet ikke, men det kan bli noen merkelige utslag når kommuner kjører ulike løp. Jeg synes det burde vært felles retningslinjer som alle måtte følge.

8 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Nå må alle tåle litt mindre bevegelsesfrihet. 

Jeg synes folk må slutte å late som om dette handler om bortskjemte folk som vil på ferie. Det er industri som godt kunne ha holdt det gående som må stenge fordi de ikke får inn servicepersonell. Det kan bli en veldig høy kostnad for liten gevinst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes alle burde begrense reising til det nødvendigste. Men Norge er et land, og noen ganger må det til. Moren min bor ca 30 min unna meg med tog. Hun har veldig nylig operert kneet og trengte hjelp. På toget ble jeg møtt av en sint konduktør som sa at jeg var uansvarlig som reiste i disse dager og jeg følte at jeg måtte forklare meg, satt igjen med en fæl følelse etter han hadde gått. 

Anonymkode: e5d48...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Fionys skrev:

Jeg synes det er smart, spesielt med tanke på helsetilbudet i nord og lange avstander. Det er mye dårlig vær i Nord-Norge og ofte er mange veier stengte. Luftambulansetjenesten blir mest sannsynlig rammet av Corona og det vil bli et stort problem siden Nord-Norge er avhengig av den. 

Enig

Anonymkode: 39b3d...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg ser det eksploderer i Tromsø nå. Ikke så overrasket over det, så lenge de har fortsatt å ta i mot italienske og kinesiske turister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg ser det eksploderer i Tromsø nå. Ikke så overrasket over det, så lenge de har fortsatt å ta i mot italienske og kinesiske turister. 

Har du link både til eksplosjon av coronavirus i Tromsø og at de fortsatt tar i mot turister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
14 minutter siden, Fionys skrev:

Ingen som har link?

Du kan google selv. 27 smittede i går, 43 i dag. En er død. 

I forgårs kom et fly til fra Tromsø fullt av italienere og kinersere. Det er meget mulig disse har sittet i karante . Det vet jeg ikke noe om. Reiste selv til Tromsø 6 mars med italienere på hele raden forran og bak meg.  Ble syk 10 mars. Om dette var Corona, vet jeg selvfølgelig ikke, men symptomene lignet.

En liten overdrivelse kanskje å si at økningen fra i går til i dag er en eksplosjon. Tromsø er en stor by. Spent på utviklingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så på nyhetene om det å sprerre for spredning av korona fra sør.  Synes det var meget fornuftig og klokt. Hva mener dere?

Anonymkode: 39b3d...8ae

Hei

jeg skjønner søringkarantenen godt, og støtter den 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg skjønner søringkarantenen godt, og støtter den 100%

Jeg og. Men tar de virkelig imot fly fra Italia og Kina? 

Jeg vil vel tro at de ikke tar imot slike fly i disse dager. Men søringskarantenen forstår jeg veldig så godt . Den bør absolutt være der. 

Anonymkode: 39b3d...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du kan google selv. 27 smittede i går, 43 i dag. En er død. 

I forgårs kom et fly til fra Tromsø fullt av italienere og kinersere. Det er meget mulig disse har sittet i karante . Det vet jeg ikke noe om. Reiste selv til Tromsø 6 mars med italienere på hele raden forran og bak meg.  Ble syk 10 mars. Om dette var Corona, vet jeg selvfølgelig ikke, men symptomene lignet.

En liten overdrivelse kanskje å si at økningen fra i går til i dag er en eksplosjon. Tromsø er en stor by. Spent på utviklingen. 

Fant ingen nyere artikler om det. Vet det har komme tomme fly til Tromsø for å hente hjem turister. Det er nok ikke så enkelt å vite om det er Corona eller ikke uten å teste seg, men det får jo ikke alle.

Ja det kan bli interessant å se hvordan det utvikler seg. Blir også interessant å se utviklingen i Norge i forhold til Finland og Sverige som har valgt en litt annen strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Fionys skrev:

Fant ingen nyere artikler om det. Vet det har komme tomme fly til Tromsø for å hente hjem turister. Det er nok ikke så enkelt å vite om det er Corona eller ikke uten å teste seg, men det får jo ikke alle.

Ja det kan bli interessant å se hvordan det utvikler seg. Blir også interessant å se utviklingen i Norge i forhold til Finland og Sverige som har valgt en litt annen strategi.

"Vi vet at mye smitte har kommet utenifra"

Nytt dødsfall i Tromsø siden i går.

https://www.dagbladet.no/nyheter/nytt-coronadodsfall-i-tromso/72290852

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...