Gå til innhold

blir ikke gravid


sukkerklump

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en jente på 30 år som har prøvd å bli gravid i 3 mnd. nå..sist prøvde jeg eggløsningstest men ble likevel ikke gravid, fikk derimot mensen nå én uke før normal tid. Jeg har bestandig hatt en syklus på 28-30 dager. Har ikke brukt p-piller de siste 5 år. Er veldig bekymret nå siden jeg trodde dette skulle gå greit. Ved en undersøkelse tidligere i år av gynekolog (skyldtes andre ting) så nevnte gynekologen at jeg har en livmor som bøyer oppover. Han sa at det forekommer hos noen kvinner og at dette kan føre til at ønsket graviditet tar lengre tid. Stemmer dette? Gynekolog anbefalte da å bruke en stilling som fikk sæden til å "treffe" livmoren på en "riktigere" måte..nemmelig å stå på alle fire. Jeg har nå prøvd alt mulig rart og er så bekymret da jeg ønsker meg barn. Har ingen graviditet fra tidligere. Håper på et snarlig svar da det plager meg stort at det kanskje kan være noe "galt" med meg. Lurer samtidig på når jeg skal begynne med eggløsningstesten denne gang da syklusen har blitt endret med en uke. Kan denne endringen ha kommet med at jeg plutselig har fått blærekatarr og tar en antibiotika kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Var det en eldre gynekolog? I dag tror vi ikke på at livmorene posisjon har noe å si for mulighet for graviditet. Bruk den stilling dere liker best. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke synes jeg du skal glemme alt om eggløsningstest og ha litt mer tålmodighet. Tre måneder er ikke lang tid. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var det en eldre gynekolog? I dag tror vi ikke på at livmorene posisjon har noe å si for mulighet for graviditet. Bruk den stilling dere liker best. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke synes jeg du skal glemme alt om eggløsningstest og ha litt mer tålmodighet. Tre måneder er ikke lang tid. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei Mette,

vil bare takke for rådet som fikk min nervøsitet vekk fra at det kanskje var noe "galt" med meg. Vi har hatt ett rolig og avslappet forhold til dette..og vips..så er jeg gravid :-)

Tuuuuusen takk ;-)

Klem fra Sukkerklumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en eldre gynekolog? I dag tror vi ikke på at livmorene posisjon har noe å si for mulighet for graviditet. Bruk den stilling dere liker best. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke synes jeg du skal glemme alt om eggløsningstest og ha litt mer tålmodighet. Tre måneder er ikke lang tid. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei Mette,

vil bare takke for rådet som fikk min nervøsitet vekk fra at det kanskje var noe "galt" med meg. Vi har hatt ett rolig og avslappet forhold til dette..og vips..så er jeg gravid :-)

Tuuuuusen takk ;-)

Klem fra Sukkerklumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...