Gå til innhold

Psykiatri og politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din erfaring med psykiatri og politi?

Anonymkode: 1e186...865

Ble hentet av politiet en gang jeg var ekstremt suicidal, de var utrolig snille mot meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både gode og dårlige erfaringer, men mest gode/positive erfaringer. Men her jeg bor kjenner de meg og vet at jeg ikke får hjelp og hvorfor jeg har problemer så de stopper gjerne for å høre hvordan det går eller bare for å slå av en prat. Jeg kjører litt på kveldene spesielt i den tiden vi er i nå og er da i lite kontakt med folk. Sliter jeg ekstra mye prater de litt ekstra med meg og tilbyr seg å sette meg i kontakt med eller kontakte lege for meg. Så generelt mer positiv enn dårlig erfaring. Og jeg kan takke de endel for at jeg har brukerstyrt plass på DPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Har både gode og dårlige erfaringer, men mest gode/positive erfaringer. Men her jeg bor kjenner de meg og vet at jeg ikke får hjelp og hvorfor jeg har problemer så de stopper gjerne for å høre hvordan det går eller bare for å slå av en prat. Jeg kjører litt på kveldene spesielt i den tiden vi er i nå og er da i lite kontakt med folk. Sliter jeg ekstra mye prater de litt ekstra med meg og tilbyr seg å sette meg i kontakt med eller kontakte lege for meg. Så generelt mer positiv enn dårlig erfaring. Og jeg kan takke de endel for at jeg har brukerstyrt plass på DPS.

Er det politiet som må søke om brukerstyrt?

Anonymkode: 1e186...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

Min erfaring er bare god. En gang jeg var  manisk i mine yngre år, var jeg på byen sammen med ei venninne. Jeg drev og tullet hele tida, og hadde det utrolig morsomt med meg selv. (Venninna mi syntes ikke tingene var så fryktelig morsomt) Så fikk jeg øye på en patruljerende politibil og fikk skreket ut "Voldtekt! Hjelp!" Da snudde de og kom tilbake og lurte på hva dette her var for noe. Jeg sa at venninna mi prøvde å voldta meg mens jeg holdt på å le meg ihjel. Da de skjønte at det åpenbart bare var tull, sa de at slike ting måtte jeg ikke gjøre. Jeg var helt gæren og tilbød meg så å suge dem før de dro videre. Disse tingene og antagelig den all over/generelle måten jeg var på, fikk de nok inntrykk av at jeg ikke var helt god. De ba meg derfor pent om å få lov til å eskortere meg til legevakta. Jeg syntes det bare virket kult å kjøre politibil, så jeg sa ja takk.😅

Venninna mi forstod heldigvis at jeg var syk, og vi er fremdeles gode venninner i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjalp meg da jeg klikket på t banestasjonen fordi jeg hadde en demon inni meg og roet meg og tok meg vekk fra folk til ambulanse kom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det politiet som må søke om brukerstyrt?

Anonymkode: 1e186...865

Nei, men jeg fikk avslag på henvisning på faste innleggelser og jeg hadde gitt opp pga så mange avslag fra DPS. Politiet pushet meg til å klage og det klagen gjorde at jeg fikk tilbud om brukerstyrt plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Fastnick skrev:

Min erfaring er bare god. En gang jeg var  manisk i mine yngre år, var jeg på byen sammen med ei venninne. Jeg drev og tullet hele tida, og hadde det utrolig morsomt med meg selv. (Venninna mi syntes ikke tingene var så fryktelig morsomt) Så fikk jeg øye på en patruljerende politibil og fikk skreket ut "Voldtekt! Hjelp!" Da snudde de og kom tilbake og lurte på hva dette her var for noe. Jeg sa at venninna mi prøvde å voldta meg mens jeg holdt på å le meg ihjel. Da de skjønte at det åpenbart bare var tull, sa de at slike ting måtte jeg ikke gjøre. Jeg var helt gæren og tilbød meg så å suge dem før de dro videre. Disse tingene og antagelig den all over/generelle måten jeg var på, fikk de nok inntrykk av at jeg ikke var helt god. De ba meg derfor pent om å få lov til å eskortere meg til legevakta. Jeg syntes det bare virket kult å kjøre politibil, så jeg sa ja takk.😅

Venninna mi forstod heldigvis at jeg var syk, og vi er fremdeles gode venninner i dag. :)

Sikker på at det ikke skyldtes at du var littegranne full også da? 😉

Anonymkode: 1e186...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke skyldtes at du var littegranne full også da? 😉

Anonymkode: 1e186...865

Nei, jeg var ikke full. Vi hadde ikke drukket noenting faktisk. 

Det er litt mer til historien som jeg ikke har fortalt her, og jeg tror det er best å la det være også. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært masse i kontakt med politi. Både ren psykiatri, men også at jeg i rusa tilstand har gjort noe ulovlig. De har alltid vært respektfulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å bli hentet av politiet en gang jeg gikk og vandret i byen for 12-14 år siden og var suicidal. De kjørte meg til legevakten, ventet med meg inne på legevakten og videre til akuttavdelingen. Opplevde hele tiden å bli behandlet med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...