Gå til innhold

Bipolar og kaffe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere med samme diagnose som blir helt tullerusk i hodet av kaffe (med koffein)? 

Husker før, da jeg var yngre, så tålte jeg kaffe helt fint. Kunne drikke flere kopper e.l uten å kjenne noe særlig. Nå er det som om hjernen slår kollbøtte inne i skallen om jeg drikker bare en kopp kaffe. Kan bli litt småhyper. Får masse energi, og tankene bare fyker rundt i et hurtig tempo. Unngår derfor kaffe med koffein. 

Anonymkode: bdaec...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette er et viktig tema. 
 

Koffein har en nokså kraftig sentralstimulerende effekt (ala Wellbutrin). Avhengig av tilstand kan denne være enten ønsket eller uønsket. Personlig synes jeg man bør styre unna kaffe på linje med alkohol hvis man er ustabil. Spesielt hvis man har psykoser eller bipolar lidelse i oppadgående fase. 
 

Koffein i store doser kan også forsterke angst, og kroppslige manifestasjoner av angst (hjertebank, svetting, rødming, m.m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
31 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes dette er et viktig tema. 
 

Koffein har en nokså kraftig sentralstimulerende effekt (ala Wellbutrin). Avhengig av tilstand kan denne være enten ønsket eller uønsket. Personlig synes jeg man bør styre unna kaffe på linje med alkohol hvis man er ustabil. Spesielt hvis man har psykoser eller bipolar lidelse i oppadgående fase. 
 

Koffein i store doser kan også forsterke angst, og kroppslige manifestasjoner av angst (hjertebank, svetting, rødming, m.m)

Oi, dette visste jeg ikke! 😮 Ingen har fortalt meg det. Heretter skal jeg være mer forsiktig ned kaffen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...