Gå til innhold

Tvangsinnlagt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er forbanna lei av å være tvangsinnlagt. Det er gørrkjedelig å være her.... stirrer på taket hele dagen liksom, ingen frihet. Har lyst å leve livet mitt slik jeg ønsker. Ja, hva om jeg ødelegge ting for meg selv? Hvem bryr seg? Hvis jeg ikke ønsker å hjelpe meg selv, hvorfor må andre hjelpe meg??? Er jeg et barn?? Nei, tenkte meg det. Hvorfor er det slike regler i norge?? Folk andre steder i verden dør, fordi de har valgt å ikke ta vare på seg selv. Og ikke jeg heller ønsker ikke å ta vare på meg selv. Så hvorfor i alle dager tvinge meg til behandling??? Det er jo håpløst uansett hele greia, bortkasta skattepenger, for med en gang jeg kommer ut, så skal jeg ruse meg. Så dette er kun bevaring, og ikke behandling. 

Anonymkode: b8af6...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er du tvangsinnlagt, da? 🙂

Anonymkode: ade7b...757

Er det ikke åpenbart hvorfor jeg er tvangsinnlagt??

Anonymkode: b8af6...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å kjede seg pleier å være et tegn på at man begynner å bli bedre.

Men jeg undrer meg litt over hvorfor du ble tvangsinnlagt bare fordi du ruset deg.. hadde du tatt overdose? Eller hvordan var det du endte opp med å bli innlagt egentlig? 

Anonymkode: 4113c...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi de håper på å kunne gi deg håpet og motivasjonen til å ta vare på deg selv. 

Jeg har vært der du er. Tvangsinnlagt både i akuttpsykiatrien og i rusbehandling. Jeg hadde en sprekk nå nylig og det er først nå jeg har fått sperret øynene mine helt opp. Men jeg gråter hele dagen. Gråter fordi jeg er bokstavelig talt livredd for at jeg nå mister samværet med mine barn. Faren er nådeløs og vil neppe se det positive at jeg nå for første gang har lukket døren helt og at jeg har gjort flere tiltak for å vise at det er slutt med slikt nå. Det vil aldri mer være et alternativ, men hva om det er for sent? Hvorfor kunne jeg ikke forstå dette FØR sprekken? 

Jeg er helt ødelagt av redsel. Gråter hele tiden. 

Rusen er ikke verdt det. Uansett hvor tungt en har det ellers. Aldri noen sinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Glitter skrev:

Det er vel fordi de håper på å kunne gi deg håpet og motivasjonen til å ta vare på deg selv. 

Jeg har vært der du er. Tvangsinnlagt både i akuttpsykiatrien og i rusbehandling. Jeg hadde en sprekk nå nylig og det er først nå jeg har fått sperret øynene mine helt opp. Men jeg gråter hele dagen. Gråter fordi jeg er bokstavelig talt livredd for at jeg nå mister samværet med mine barn. Faren er nådeløs og vil neppe se det positive at jeg nå for første gang har lukket døren helt og at jeg har gjort flere tiltak for å vise at det er slutt med slikt nå. Det vil aldri mer være et alternativ, men hva om det er for sent? Hvorfor kunne jeg ikke forstå dette FØR sprekken? 

Jeg er helt ødelagt av redsel. Gråter hele tiden. 

Rusen er ikke verdt det. Uansett hvor tungt en har det ellers. Aldri noen sinne. 

Det hjelper vel ikke så mye at du sier du har sluttet, så kort tid etter? Du har kanskje sagt det før at du skal slutte, og så har du ikke klart det likevel? Du må jo vise det i adferd over lang tid at du mener alvor med det. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Har du ropt ulv mange ganger nok må du slutte å rope ulv og vise at du mener det med handling.. du ser vel den? 
 

Jeg ville brukt all energien på å bevise for deg selv at du skal klare dette og virkellg jobbe med deg selv for å ikke gå i den gamle fella på nytt når du møter motgang, både nå og i fremtiden. Det vil nok bli steintøft, men du klarer det hvis du virkelg vil, og da vil du etter hvert vinne tilliten tilbake fra andre også. 
 

Jeg har en bekjent som mistet barna pga rus. Han innså ikke at han mistet barna før det var for sent. Han mistet barna. Da begynte han for virkelg å jobbe med seg selv og har i dag vært rusfri i mange år. Han fikk tilbake barna. 
 

Jeg har tro pp deg. At du vil klare dette ❤️

Anonymkode: b7f5d...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper vel ikke så mye at du sier du har sluttet, så kort tid etter? Du har kanskje sagt det før at du skal slutte, og så har du ikke klart det likevel? Du må jo vise det i adferd over lang tid at du mener alvor med det. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Har du ropt ulv mange ganger nok må du slutte å rope ulv og vise at du mener det med handling.. du ser vel den? 
 

Jeg ville brukt all energien på å bevise for deg selv at du skal klare dette og virkellg jobbe med deg selv for å ikke gå i den gamle fella på nytt når du møter motgang, både nå og i fremtiden. Det vil nok bli steintøft, men du klarer det hvis du virkelg vil, og da vil du etter hvert vinne tilliten tilbake fra andre også. 
 

Jeg har en bekjent som mistet barna pga rus. Han innså ikke at han mistet barna før det var for sent. Han mistet barna. Da begynte han for virkelg å jobbe med seg selv og har i dag vært rusfri i mange år. Han fikk tilbake barna. 
 

Jeg har tro pp deg. At du vil klare dette ❤️

Anonymkode: b7f5d...6bc

Jeg har ikke ropt ulv ulv mange ganger, men ja så klart må jeg vise det over tid. Jeg har hatt sprekk på noen få dager, ikke havnet fullstendig på kjøret igjen. Jeg avruset meg og tok ansvar. Kontaktet legen min og jeg kastet alt av brukerutstyr. Det har jeg aldri gjort før. Pluss at jeg har bare hatt litt tilbakefall etter jul. Før det hadde jeg vært rusfri i ett år. Så jeg har jo vist at jeg kan klare det. Uansett så håper jeg med alt jeg har at jeg ikke mister de nå. Det klarer jeg bare ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har ikke ropt ulv ulv mange ganger, men ja så klart må jeg vise det over tid. Jeg har hatt sprekk på noen få dager, ikke havnet fullstendig på kjøret igjen. Jeg avruset meg og tok ansvar. Kontaktet legen min og jeg kastet alt av brukerutstyr. Det har jeg aldri gjort før. Pluss at jeg har bare hatt litt tilbakefall etter jul. Før det hadde jeg vært rusfri i ett år. Så jeg har jo vist at jeg kan klare det. Uansett så håper jeg med alt jeg har at jeg ikke mister de nå. Det klarer jeg bare ikke. 

 

Innlegget mitt var ment som støttende 

Anonymkode: b7f5d...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Innlegget mitt var ment som støttende 

Anonymkode: b7f5d...6bc

Ja jeg vet det. :) Jeg forklarte bare at jeg har ikke brutt tillitten gang på gang. Har hatt litt tilbakefall etter jul, men jeg har jobbet veldig hardt for å komme så langt som jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som vanlig så nekter denne personen å fortelle hvorfor hen ble innlagt selv om det ble spurt om i både forrige tråd og i denne tråden. Isteden så starter han den ene tråden etter den andre der hen klager over innleggelsen og at alt hen vil er å sitte hjemme å nyte rusen i fred og ro. Hva er poenget med slike tråder? Hva er det du vil egentlig??

Anonymkode: 1c483...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som vanlig så nekter denne personen å fortelle hvorfor hen ble innlagt selv om det ble spurt om i både forrige tråd og i denne tråden. Isteden så starter han den ene tråden etter den andre der hen klager over innleggelsen og at alt hen vil er å sitte hjemme å nyte rusen i fred og ro. Hva er poenget med slike tråder? Hva er det du vil egentlig??

Anonymkode: 1c483...c9e

Hadde jeg vært legen til denne personen, hadde jeg sluppet han fri og sagt noe sånt som: "Vær så god, løp ut i verden og ødelegg for deg selv så mye du bare kan -HVIS det er det du ønsker!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Fastnick skrev:

Hadde jeg vært legen til denne personen, hadde jeg sluppet han fri og sagt noe sånt som: "Vær så god, løp ut i verden og ødelegg for deg selv så mye du bare kan -HVIS det er det du ønsker!"

Hvis det er å ruse seg man vil så syns jeg man burde få lov til det. MEN da kan du ikke gå ut å drive på med kriminalitet og gjøre livet surt for andre rundt deg for det er ikke greit, og da syns jeg faktisk man fortjener å bli tvangsinnlagt å fratatt friheten for en stund. 

Anonymkode: 1c483...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...