Gå til innhold

300 000 kr i boliglån.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Burde Jeg  nedbetale gjelden fortest mulig eller betale en liten sum hver mnd?

Anonymkode: 29b4d...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Burde Jeg  nedbetale gjelden fortest mulig eller betale en liten sum hver mnd?

Anonymkode: 29b4d...244

Det avhenger av hva den økonomiske situasjonen din er. 

Anonymkode: c85d8...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha 1-2 månedslønner i banken. Resten lønner det seg å betale ned dersom du ikke de første 2 årene har planer om innkjøp som krever nye lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde Jeg  nedbetale gjelden fortest mulig eller betale en liten sum hver mnd?

Anonymkode: 29b4d...244

Som det står her avhenger det av din økonomiske situasjon. Hvis du er uføretrygdet får du ikke lettvint ekstralån i påkommende tilfeller. Da lønner det seg heller å ha ekstra penger på bok enn å betale mye ned på gjelden.

Jeg har nylig hatt en samtale med banken/økonomirådgiver vedrørende nedbetaling av boliglån og hun sa i klartekst at jeg ikke ville få lån uten normal arbeidsinntekt. Da er det bedre å beholde lånet uten å cashe inn mye på én gang.

Det er mulig at andre rådgivere ville gi andre råd, men dette rådet har jeg fått fra to uavhengige bankrådgivere og en rådgiver i Norsk Familieøkonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 400k i boliglån som jeg har tenkt å beholde selv om jeg har 200000 i sparepenger. Man vet aldri når man får uforutsette utgifter, som elektriker rørlegger osv. Jeg har begrensede lånemuligheter som ufør, så da tar jeg ikke å risikerer å måtte ty til kredittkort osv.

 

Men har du god jobb, og er arbeidsfør, så kanskje det andre lønner seg.

Anonymkode: c8f92...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...