Gå til innhold

Spiseforstyrrelsen blomstrer opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde temmelig god kontroll på sf’en, trodde jeg i alle fall. Har i flere år holdt stabil vekt (litt under normalvektig ifølge BMI), og spist ganske normalt. Men nå er jeg redd jeg er på full fart inn i anoreksien igjen. Det er nok all usikkerheten rundt corona, og mangel på vanlige rutiner, som trigger et kontrollbehov i meg.
Flere som opplever dette? 

Anonymkode: 86c4f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde temmelig god kontroll på sf’en, trodde jeg i alle fall. Har i flere år holdt stabil vekt (litt under normalvektig ifølge BMI), og spist ganske normalt. Men nå er jeg redd jeg er på full fart inn i anoreksien igjen. Det er nok all usikkerheten rundt corona, og mangel på vanlige rutiner, som trigger et kontrollbehov i meg.
Flere som opplever dette? 

Anonymkode: 86c4f...77b

Ja, men jeg overspiser/tvangsspiser.    Når det er kaos rundt meg, så blir det også mer kaos inni meg.  Prøver fortvilet å holde igjen, men det er vanskelig. Ikke akkurat noe oppbyggende dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler

Jeg har ikke påvist spiseforstyrrelse men har i alle år hatt et elsk hat forhold til mat. Noen perioder overspising og noen perioder ikke mat i det hele tatt.

Nå har jeg det veldig kjipt generelt sett og spiser «ingenting». Har spist en yoghurt i løpet av de siste to døgn. Kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har spist de siste 7 dagene. Vil tro corona spiller inn da jeg ikke får behandling, men for meg har det ikke noe med kontrollbehov å gjøre.

Vet ikke om jeg egentlig svarte på spørsmålet ditt. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Tusen takk for svar. Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen av at kaos omkring en, gir kaos på innsiden. Om dette Kaoset dempes med overspising eller sulting, er jo det samme egentlig. 

Håper jeg klarer å komme meg tilbake på rett spor på egenhånd, for det siste jeg vil er å belemre helsevesenet nå (hadde vel bare blitt avvist uansett). Enn så lenge har jeg en viss kontroll. 
Har vondt av dere med et mer akutt hjelpebehov som ikke får det😔

Anonymkode: 86c4f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, men jeg overspiser/tvangsspiser.    Når det er kaos rundt meg, så blir det også mer kaos inni meg.  Prøver fortvilet å holde igjen, men det er vanskelig. Ikke akkurat noe oppbyggende dette.

 

Jeg har det også sånn. Jeg var inne i et så godt spor. Gikk ned i vekt og spiste sunt. Var flink i 2 mnd. Så fikk jeg det skikkellg vondt pga ytre hendelser. Min mann påpeker at jeg spiser «hele tiden». Men det er min måte å takle følelser på. Vet ikke hvorfor. 

Anonymkode: 46954...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...