Gå til innhold

Dere som stemmer/stemte MDG ;)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva synes dere om verden nå som det er mye lavere klimautslipp. Det er ikke helt av samme grunn men effekten er den samme. Uten bil kan ikke folk kjøre til barnehagen å levere kidsa, leverer de ikke kidsa. Uten bensin kan ikke fly fly, nå flyr ikke flyene. Uten fly får ikke hoteller gjester, nå har ikke hotellene gjester. Uten lønnsomhet stanser mye av utviklingen av nye oljefelt og slikt, nå er det full brems i alt som kan bremses med denne oljeprisen. innkjøpet av klær og andre luksus gjenstander går ned, og skal du redde kloden må forbruket ned.

Du har egentlig fått alt du drømte om, selv om det var en annen årsak til det. Så da er det vel på tide å tenke over, er dette drømmefremtiden. Og husk vi har fortsatt strøm i veggen det er det ikke mange som vil ha uten olje og gass og kull, vi har fortsatt dagpenger til alle de som forbys å jobbe av MDG, men hvor skal jobbene komme fra, som ikke handler om uvettig forbruk, turisme, olje og gass. Og hvordan skal folk komme til jobbene, utenfor storbyer er kollektivtransport ikke veldig egnet

Det er lett å lage fine fraser. Men...

Kjør debatt !

Anonymkode: 42f69...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syntes egentlig det er ganske bra sånn det er nå jeg sånn miljømessig. Jeg kan endelig gå i byen igjen uten å slite med pusten pga mye svevestøv o.l.

Men det finnes jo en mellomting. Jeg byttet til el-sykkel i fjor, har ca en halvtime til jobb med denne, tok meg 20 minutter med bilen. Så bare fordi man ikke har bil betyr ikke at man ikke kan farte rundt. Togferie er faktisk en ganske stor ting allerede, og jeg sitter og lurer på hvor lang tid det tar etter dette er over før folk drar til Venezia igjen for å se på dyrene og det klare vannet (som da blir borte).

Her i Norge er det heller ikke så stor forskjell. Mange er fortsatt i jobb daglig, men de som kan være hjemme er hjemme, hvilket også åpner opp en haug av arbeidsmuligheter for f.eks funksjonshemmede når det viser seg at oj, jobben vi nekta deg kan faktisk gjøres utenfor kontoret.

Anonymkode: e2f85...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Stemte ikke MDG, men syns dette er flotte endringer, spesielt mindre biler. Folk er alltid så fokusert på jobber, er det nok jobber til alle, bla bla bla, som om meningen med livet er å jobbe 8 timer per dag. Vi burde i stedet fokusere på å erstatte jobber med automatisering, slik at vi kan opprettholde produktiviteten, men trenger færre mennesker i arbeid. Så må vi sørge for at overskuddet av økt produktivitet gjennom automatisering omfordeles fra de som eier produksjonsmidlene til vanlige folk. Da kan vi alle jobbe mindre, og vi vips, så lever vi i en bedre verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...