Gå til innhold

Når åpner Norge og resten av landene igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lenge varer dette, tror dere? 

Jeg tenker at dette kan ta lang tid. Tror at det kan ta 12 til 28 måneder ihvertfall. 

Anonymkode: b8409...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer dette, tror dere? 

Jeg tenker at dette kan ta lang tid. Tror at det kan ta 12 til 28 måneder ihvertfall. 

Anonymkode: b8409...0b7

Trump skal informere USA om hva forskningen/projeksjoner tilsier så langt, for USA, basert på informasjon fra alle land, i morgen kveld

Siden våre ledere holder tilbake så følt så får vi nesten bare vente på Trump for å informere det Norske folk om hva forskningen tilsier så langt ;) 

 

En ser jo fra italia at ved å stenge ned alt så går viruset tilbake sakte men sikkert. Så spørsmålet blir bare er nok folk smittet i Italia nå til at flokkimmuniteten vil gjøre at en kan trappe ned på tiltak  litt uten oppblomstring etterhvert

Personlig er jeg pessismistisk til hele greia jeg

Men vi får se hva som skjer

Anonymkode: 3ecca...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne artikkelen fra Dagbladet som ligger bak betalingsmur, "Ekspertenes prognoser: Så lenge varer tiltakene" uttaler fire-fem forskjellige med ulik kompetent bakgrunn seg om coronaviruset og når samfunnet kan åpnes igjen. De sier alt fra "vet ikke" til "to-tre måneder" av hva jeg kan lese, mens andre igjen tenker at noe kan normaliseres litt igjen allerede litt etter påske avhengig av at "situasjonen er såpass stabil som den er nå, med tanke på antall dødsfall og smittede" (Gunnveig Grødeland, forsker UiO). Samtidig har Camilla Stoltenberg Strakt livet med tiltak ut til 18 måneder på pressekonferansen i forrige uke. "Jeg er redd for at det kommer til å ta veldig lang tid. Jeg så at Camilla Stoltenberg sa 18 måneder, det er nok ikke urealistisk." (Nils Christian Stenseth, professor ved UiO)

Steinar Westin, lege og professor ved NTNU, uttaler at regjeringen forsøker seg på Kina-metoden: "Hvis vi klarer den «slukkestrategien» regjeringen prøver på nå, er det tenkelig at vi kan få et akseptabelt liv med stor forsiktighet før sommeren."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ifølge disse folkene er 0.41% av Norge smittet så langt

https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-rapport-lavest-smittetall-i-europa/72312833

om vi antar de fleste av disse er siste 2 uker så har vi en rate på 0.82% av norge smittet per måned i denne farten. For å nå f.eks 40% for en brukbar flokkimmunitet da vil det ta 50 måneder (4 år) før vi er på 40%

Nå vet ikke jeg om naturlig flokkimmunitet ved smitting er planen til Norske myndigheter da, kan hende de har en annen plan som å stanse viruset helt slik asiaterne forsøker. 

Anonymkode: 3ecca...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror dette kommer til å dra ut. Men jeg mistenker att Italia snart har flokkimmunitet i Nord. Det må være veldig mange flere som er smittet enn de offisielle tallene. Når man da antar att en stor del også får smitte uten å bli syke, så må det snart brenne ut der.  Dette er bare synsing. Jeg har ingen kvalifikasjoner..

Anonymkode: 3cb38...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...