Gå til innhold

Vil hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til min elskede som er død, jeg klarer ikke mer sorg, det skjærer gjenmom hjertet mitt, det blør. Det er ingenting å gjøre med det, for min elskede kjæreste venn er borte for alltid. Ingen vil forstå tapet, som var mye større enn noen kan forstå.

Jeg fungerer ikke lenger, det er over et år siden nå, men det er fortsatt et traume for meg, det er gjennomgripende. 

Jeg bærer det inne i meg. Ingen snakker om det lenger.

Men jeg tror vi møtes igjen. Og jeg lengter dit, mer enn noen vil forstå. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til min elskede som er død, jeg klarer ikke mer sorg, det skjærer gjenmom hjertet mitt, det blør. Det er ingenting å gjøre med det, for min elskede kjæreste venn er borte for alltid. Ingen vil forstå tapet, som var mye større enn noen kan forstå.

Jeg fungerer ikke lenger, det er over et år siden nå, men det er fortsatt et traume for meg, det er gjennomgripende. 

Jeg bærer det inne i meg. Ingen snakker om det lenger.

Men jeg tror vi møtes igjen. Og jeg lengter dit, mer enn noen vil forstå. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Du må bare gjøre det beste av livet nå, det vil nok din venn også...at du skal ha det så bra du kan det. Dere vil møtes igjen en gang ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Du må bare gjøre det beste av livet nå, det vil nok din venn også...at du skal ha det så bra du kan det. Dere vil møtes igjen en gang ❤️ 

Ja, jeg får prøve å gjøre det beste ut av det..inntil vi møtes igjen❤

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Pragmatikeren skrev:

Har du støtte i sorggruppe? 

Nei går ikke i det...har ikke hørt at det finnes her..

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til min elskede som er død, jeg klarer ikke mer sorg, det skjærer gjenmom hjertet mitt, det blør. Det er ingenting å gjøre med det, for min elskede kjæreste venn er borte for alltid. Ingen vil forstå tapet, som var mye større enn noen kan forstå.

Jeg fungerer ikke lenger, det er over et år siden nå, men det er fortsatt et traume for meg, det er gjennomgripende. 

Jeg bærer det inne i meg. Ingen snakker om det lenger.

Men jeg tror vi møtes igjen. Og jeg lengter dit, mer enn noen vil forstå. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Kondolerer.

Hvorfor vil ingen forstå tapet?

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, XbellaX skrev:

Kondolerer.

Hvorfor vil ingen forstå tapet?

Takk. De forstår vel det, men mener jeg bør gå videre nå..

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pragmatikeren
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. De forstår vel det, men mener jeg bør gå videre nå..

Anonymkode: 30ac1...96a

Jeg har hatt samtaler med mange i sorg, og synes det går igjen en slags forventning fra omgivelsene om at en bør gå videre etter en stund. Det er allikevel veldig tydelig at en sorgprosess kan vare mye lenger. En normal sorg vil være at en pendler mellom sorg og dagligliv, der dagliglivet får stadig større plass. Dersom en blir hengende fast i sorgen, kan det være behov for helsehjelp. Ta kontakt med fastlegen din hvis du tenker det gjelder deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. De forstår vel det, men mener jeg bør gå videre nå..

Anonymkode: 30ac1...96a

Kan du ikke gjøre begge deler? Ta fatt på livet, men bære ham med deg videre. Å gå videre betyr ikke at du skal slutte sørge eller at det plutselig på et mirakuløst vis skal gjøre mindre vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, XbellaX skrev:

Kan du ikke gjøre begge deler? Ta fatt på livet, men bære ham med deg videre. Å gå videre betyr ikke at du skal slutte sørge eller at det plutselig på et mirakuløst vis skal gjøre mindre vondt. 

Det er sant, jeg har jo prøvd å gå videre, og gjør det, men føler at i perioder så stopper alt opp og jeg faller tilbake. Disse periodene gjør meg mer trist og oppgitt, nesten resignert. Men jeg får ta dag for dag. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Pragmatikeren skrev:

Jeg har hatt samtaler med mange i sorg, og synes det går igjen en slags forventning fra omgivelsene om at en bør gå videre etter en stund. Det er allikevel veldig tydelig at en sorgprosess kan vare mye lenger. En normal sorg vil være at en pendler mellom sorg og dagligliv, der dagliglivet får stadig større plass. Dersom en blir hengende fast i sorgen, kan det være behov for helsehjelp. Ta kontakt med fastlegen din hvis du tenker det gjelder deg. 

Jeg skal gjøre det hvis det ikke blir bedre snart. Kan ikke gå rundt sånn..

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, jeg har jo prøvd å gå videre, og gjør det, men føler at i perioder så stopper alt opp og jeg faller tilbake. Disse periodene gjør meg mer trist og oppgitt, nesten resignert. Men jeg får ta dag for dag. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Kjære deg❤️ Sorg tar tid og den går i bølgedaler. Det vil nok dessverre alltid være en sorg der, men med tiden vil de gode minnene overskygge den tyngste sorgen. Jeg tror det er lurt å finne noen du kan være fortrolig med, noen du kan dele tanker og følelser med. 

Anonymkode: a5b1c...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Til min elskede som er død, jeg klarer ikke mer sorg, det skjærer gjenmom hjertet mitt, det blør. Det er ingenting å gjøre med det, for min elskede kjæreste venn er borte for alltid. Ingen vil forstå tapet, som var mye større enn noen kan forstå.

Jeg fungerer ikke lenger, det er over et år siden nå, men det er fortsatt et traume for meg, det er gjennomgripende. 

Jeg bærer det inne i meg. Ingen snakker om det lenger.

Men jeg tror vi møtes igjen. Og jeg lengter dit, mer enn noen vil forstå. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Når vi mister en partner, så mister vi også en del av vår identitet og alle våre opplevelser vi har hatt med dette mennesket.

Hvis jeg ikke kan elske dette mennesket, hvem er jeg da?

Men så er det jo sånn med sorg også , som de fleste andre følelser, det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Stormwind skrev:

Når vi mister en partner, så mister vi også en del av vår identitet og alle våre opplevelser vi har hatt med dette mennesket.

Hvis jeg ikke kan elske dette mennesket, hvem er jeg da?

Men så er det jo sånn med sorg også , som de fleste andre følelser, det går over.

Nei, sorg over en du har vært veldig glad i går aldri over. Den kan innta andre former, men går aldri over. 

Anonymkode: 53d7b...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.4.2020 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Kjære deg❤️ Sorg tar tid og den går i bølgedaler. Det vil nok dessverre alltid være en sorg der, men med tiden vil de gode minnene overskygge den tyngste sorgen. Jeg tror det er lurt å finne noen du kan være fortrolig med, noen du kan dele tanker og følelser med. 

Anonymkode: a5b1c...c59

Det er det jeg også tenker. At sorgen vil være der for alltid. Men kanskje ikke så sterk og så ofte. Håper det. Jeg har pratet mye med nære om det før, men nå holder jeg det mest inne i meg. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sorg over en du har vært veldig glad i går aldri over. Den kan innta andre former, men går aldri over. 

Anonymkode: 53d7b...2cf

Jeg tror du har rett. 

Anonymkode: 30ac1...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...