Gå til innhold

Kupton/ISW/andre. Farlig?? Tegn på noe alvorlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ei voksen dame som har fått så vondt i midtre og nedre del av ryggen, den føles stiv og vond. Har vart i flere dager. Kan dette være tegn på nyre evt lever svikt?? Evt andre alvorlige ting? Sliter veldig psykisk og er vanvittig stressa for tiden så takknemlig for svar. Ps har ingen andre fysiske symptomer. Hva hjelper?

Anonymkode: 26d8f...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel et av spørsmålene hvor det eneste riktige er å si at «er du urolig for dette må du gå til fastlegen».

Den helt klart vanligste forklaringen er at dette skyldes en muskel i ryggen, men for at man skal være sikker må man til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, ISW skrev:

Dette er vel et av spørsmålene hvor det eneste riktige er å si at «er du urolig for dette må du gå til fastlegen».

Den helt klart vanligste forklaringen er at dette skyldes en muskel i ryggen, men for at man skal være sikker må man til legen. 

Nå ble jeg ennå mer engstelig, men å gå til legen i disse coronatider er uaktuelt.. Denne ryggsmerten fikk jeg egentlig etter en veldig hard styrketreningstime, der jeg gikk helt i kjelleren av utmattelse.. Fikk vondt dagen etterpå. Ble litt bedre etter et par dager, men etter å ha sovet veldig lenge i en stilling fikk jeg oppblomstring av smertene.. Er 50 år hvis alderen her har noe å si..

Anonymkode: 26d8f...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen. Selv ville jeg absolutt ikke bekymret meg for dette, men ikke er jeg lege og ikke kan noen undersøke deg online. 
 

Hvis du fikk dette dagen etter styrketrening vil jeg nesten si at du har besvart ditt eget spørsmål angående hva dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det så sterkt som at etter 50 er det normalt å ha vondt i ryggen noen uker et par ganger i året. Ut å gå hver dag, og begrens skjermtiden. Så går det over om en uke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ut å gå. Men ikke lange turer, heller flere kortere.  Har du strand i nærheten,  så gå gjerne der,  men ikke i løs sand. Det er for tungt for ryggen. Skog og mark er bra, mens asfalt er mest laget for biler og sykler .

God bedring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ei voksen dame som har fått så vondt i midtre og nedre del av ryggen, den føles stiv og vond. Har vart i flere dager. Kan dette være tegn på nyre evt lever svikt?? Evt andre alvorlige ting? Sliter veldig psykisk og er vanvittig stressa for tiden så takknemlig for svar. Ps har ingen andre fysiske symptomer. Hva hjelper?

Anonymkode: 26d8f...a68

https://www.kry.no/?gclid=EAIaIQobChMI9ZjK0-DF6AIVVamaCh2TPAi8EAAYASAAEgID3vD_BwE

Anonymkode: 9b1ca...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...