Gå til innhold

Når kommer skatteoppgjøret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet? Sender de ut fra 3 april og utover? Kan man være heldig å få pengene man har igjen (For de som har igjen) på skatten allerede i april? 

Anonymkode: 00351...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet? Sender de ut fra 3 april og utover? Kan man være heldig å få pengene man har igjen (For de som har igjen) på skatten allerede i april? 

Anonymkode: 00351...faf

Utbetalingene pleier vel å komme rundt 20-25. juni? Med mindre det har skjedd noe jeg ikke har fått med meg... Du får dem i alle fall IKKE i april da fristen for innlevering av selvangivelsen er 30/4 og de betaler ikke ut selv om du leverer før tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet? Sender de ut fra 3 april og utover? Kan man være heldig å få pengene man har igjen (For de som har igjen) på skatten allerede i april? 

Jeg har kopiert litt herfra, siden det krever DB+: https://www.dagbladet.no/tema/slik-far-du-skattepengene-raskest/72273614

Skatteoppgjøret kan, med noen forbehold, være ferdig i løpet av en til to uker etter at du leverer skattemeldingen.

For å kunne få skattepenger tidligere er det noen betingelser:

Du bruker ny skattemelding

Du og eventuell ektefelle må levere skattemeldingen

Du må ha skatt til gode

Skattemeldingen din må ikke ha blitt tatt ut til kontroll

- Det er viktig at du trykker på knappen for å levere den nye skattemeldingen for å få skattepenger som du har til gode tidligere. Hvis du ikke leverer, får du skatteoppgjøret tidligst i juni, som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, laban skrev:

Jeg har kopiert litt herfra, siden det krever DB+: https://www.dagbladet.no/tema/slik-far-du-skattepengene-raskest/72273614

Skatteoppgjøret kan, med noen forbehold, være ferdig i løpet av en til to uker etter at du leverer skattemeldingen.

For å kunne få skattepenger tidligere er det noen betingelser:

Du bruker ny skattemelding

Du og eventuell ektefelle må levere skattemeldingen

Du må ha skatt til gode

Skattemeldingen din må ikke ha blitt tatt ut til kontroll

- Det er viktig at du trykker på knappen for å levere den nye skattemeldingen for å få skattepenger som du har til gode tidligere. Hvis du ikke leverer, får du skatteoppgjøret tidligst i juni, som før.

Så de sender altså ut før dersom man leverer før fristen? Takk for opplysningen! Ikke at det hjelper meg... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ang. utbetaling sto i selve skattemeldingen min. Jeg får min skattemelding på nynorsk:

"Skatteoppgjeret blir ikkje sendt ut på spesifikke datoar, men så snart skattemeldinga er behandla. Det vil seie at du får oppgjeret ditt i juni, august eller september, seinast i oktober. Leverer du på papir, får du tidlegast skatteoppgjeret i august."

Tror jeg skal endre målform på skattemeldingen min jeg :) Det gjøres på Norge.no etter hva som stod i skattemeldingen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 1.4.2020 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Noen som vet? Sender de ut fra 3 april og utover? Kan man være heldig å få pengene man har igjen (For de som har igjen) på skatten allerede i april? 

Anonymkode: 00351...faf

Fra og med 26 mars 

Anonymkode: b39ec...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Wednesday, April 01, 2020 den 11.06, laban skrev:

Jeg har kopiert litt herfra, siden det krever DB+: https://www.dagbladet.no/tema/slik-far-du-skattepengene-raskest/72273614

Skatteoppgjøret kan, med noen forbehold, være ferdig i løpet av en til to uker etter at du leverer skattemeldingen.

For å kunne få skattepenger tidligere er det noen betingelser:

Du bruker ny skattemelding

Du og eventuell ektefelle må levere skattemeldingen

Du må ha skatt til gode

Skattemeldingen din må ikke ha blitt tatt ut til kontroll

- Det er viktig at du trykker på knappen for å levere den nye skattemeldingen for å få skattepenger som du har til gode tidligere. Hvis du ikke leverer, får du skatteoppgjøret tidligst i juni, som før.

Hvorfor har det noe å si om du trykker på knappen leverer eller ikke, når du kan trykke levere flere ganger fram til 30 april, og skattemeldinga blir levert da uansett om du trykker på knappen eller ikke? De driver neppe å behandler sakene før 30 april da de "risikerer" å måtte behandle dem flere ganger. Så de som trykker leverer kommer liksom bare først i køen i forhold til å få skattepengene igjen?

Anonymkode: 78c42...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har det noe å si om du trykker på knappen leverer eller ikke, når du kan trykke levere flere ganger fram til 30 april, og skattemeldinga blir levert da uansett om du trykker på knappen eller ikke? De driver neppe å behandler sakene før 30 april da de "risikerer" å måtte behandle dem flere ganger. Så de som trykker leverer kommer liksom bare først i køen i forhold til å få skattepengene igjen?

Anonymkode: 78c42...f00

En liten rettelse. Den blir jo levert når du trykker levert, men du har mulighet for å levere flere ganger fram til 30 april går jeg ut fra som før. For de som ikke trykker levert blir den levert 30 april. 

Anonymkode: 78c42...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har det noe å si om du trykker på knappen leverer eller ikke, når du kan trykke levere flere ganger fram til 30 april, og skattemeldinga blir levert da uansett om du trykker på knappen eller ikke? De driver neppe å behandler sakene før 30 april da de "risikerer" å måtte behandle dem flere ganger. Så de som trykker leverer kommer liksom bare først i køen i forhold til å få skattepengene igjen?

Anonymkode: 78c42...f00

Jeg fikk pengene 26 mars. 

Anonymkode: b39ec...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En liten rettelse. Den blir jo levert når du trykker levert, men du har mulighet for å levere flere ganger fram til 30 april går jeg ut fra som før. For de som ikke trykker levert blir den levert 30 april. 

Anonymkode: 78c42...f00

"Et tredje poeng, som henger sammen med rask tilbakebetaling, er at det ikke lenger er noen gode argumenter for å bruke "stille aksept". Mange har tidligere valgt å bruke denne ordningen, som rett og slett innebærer å ikke aktivt levere skattemeldingen. " fra linken jeg la inn.

Anonymkode: b39ec...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pengene 26 mars. 

Anonymkode: b39ec...cb6

Har en mulighet for å trykke levere bare en gang da? 

Anonymkode: 78c42...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en mulighet for å trykke levere bare en gang da? 

Anonymkode: 78c42...f00

Skulle tro det men det står at den kan leveres på nytt. Mine naboer fikk penger i dag, de hadde også mulighet til å levere igjen om noe ikke var riktig. Skulle tro at den da ble låst på noe vis. 

Anonymkode: b39ec...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min samboer fikk pengene den 2 april. Jeg venter fortsatt. Men min skattemelding kom over en uke etter hans. Altså i slutten av mars. Så jeg må nok vente litt. 

Anonymkode: 00351...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...