Gå til innhold

Kan Nav nekte å hjelpe meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg går på aap og har fått de utredningene som kan fås får mine sykdommer (både fysisk og særlig psykisk). Jeg har fått behandlinger for fysiske problemer som ikke hjelper, jeg har prøvd ut medisiner og psykolog/psykiater for psykiske. Nå er det egentlig langtidsbehandling i forhold til å ikke bli verre de ser på. 

Og spørsmålet er kan Nav nekte å hjelpe meg mer fordi jeg er utredet for alt og har prøvd det meste som er anbefalt av behandling?

Anonymkode: a3aa8...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg går på aap og har fått de utredningene som kan fås får mine sykdommer (både fysisk og særlig psykisk). Jeg har fått behandlinger for fysiske problemer som ikke hjelper, jeg har prøvd ut medisiner og psykolog/psykiater for psykiske. Nå er det egentlig langtidsbehandling i forhold til å ikke bli verre de ser på. 

Og spørsmålet er kan Nav nekte å hjelpe meg mer fordi jeg er utredet for alt og har prøvd det meste som er anbefalt av behandling?

Anonymkode: a3aa8...e02

I slike tilfeller kan en samtale om uføre være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, kupton skrev:

Hjelpe deg med hva?

Ser at det kanskje ikke kom frem. Tenkte økonomisk, altså videreføre aap til tross for at jeg er ferdig med utredning og behandling. 

8 minutter siden, XbellaX skrev:

I slike tilfeller kan en samtale om uføre være aktuelt.

Jeg ønsker ikke uføre, og jeg har heller ikke vært på aap mer enn i underkant av ett år, så det er jo litt tidlig i løpet å tenke i de baner. 

Jeg har en utdanning og jobb, men etter mer tid som sykemeldt enn i jobb så er det ikke aktuelt å jobbe innen dette. Har lyst til å ta en utdannelse inne noe helt annet, men det gikk ikke så bra da jeg prøvde det (ble syk og måtte avbryte). Og ettersom jeg da er ferdig utredet og det ikke er så mye mer behandling de kan prøve, så er jeg redd de ikke vil videreføre aap'en. 

Anonymkode: a3aa8...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det kanskje ikke kom frem. Tenkte økonomisk, altså videreføre aap til tross for at jeg er ferdig med utredning og behandling. 

Jeg ønsker ikke uføre, og jeg har heller ikke vært på aap mer enn i underkant av ett år, så det er jo litt tidlig i løpet å tenke i de baner. 

Jeg har en utdanning og jobb, men etter mer tid som sykemeldt enn i jobb så er det ikke aktuelt å jobbe innen dette. Har lyst til å ta en utdannelse inne noe helt annet, men det gikk ikke så bra da jeg prøvde det (ble syk og måtte avbryte). Og ettersom jeg da er ferdig utredet og det ikke er så mye mer behandling de kan prøve, så er jeg redd de ikke vil videreføre aap'en. 

Anonymkode: a3aa8...e02

Enig, det hørtes bare ut som om det meste var forsøkt. Har du vært gjennom avklaring eller andre liknende tiltak utover behandling og skole? Hvor mange % klarer du å fungere? 

Skole er ofte positivt, men det handler litt om hva du har fra før og VELDIG mye om jobbmulighetene i yrket etter endt utdanning. Er det samme type utdanning du ble syk under sist? Jeg mener å huske at det kun er 3 år med støtte du kan få dekket om du har studier som tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, XbellaX skrev:

Enig, det hørtes bare ut som om det meste var forsøkt. Har du vært gjennom avklaring eller andre liknende tiltak utover behandling og skole? Hvor mange % klarer du å fungere? 

Skole er ofte positivt, men det handler litt om hva du har fra før og VELDIG mye om jobbmulighetene i yrket etter endt utdanning. Er det samme type utdanning du ble syk under sist? Jeg mener å huske at det kun er 3 år med støtte du kan få dekket om du har studier som tiltak.

Jeg har vært utredet og behandlet også før jeg var på aap. Jeg har vært sykemeldt veldig mamge ganger i løpet av de siste årene. Året jeg var sykemeldt før jeg kom over på aap så var jeg på en avklaring og en rehabilitering. Rehabilitering mente jeg var for dårlig til å nyttegjøre meg særlig av rehabiliteringen. Og avklaringen mente også jeg var dårlig, men kunne "gå med på" at jeg kanskje klarte en deltidsutdanning. 

Utdanningen er en helt annen enn det jeg har hatt før, men har bedre mulighet for jobb som kan passe meg, både mtp psykisk helse men også fysisk helse. 

Jeg vil prøve den samme utdanningen som første gangen ja. Det er den utdanningen som vil gi meg flest jobbmuligheter av de som er aktuelle.

Ja, det er vel 3 år som er maks for utdanning hvis ikke jeg har fått med meg feil.

Anonymkode: a3aa8...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg går på aap og har fått de utredningene som kan fås får mine sykdommer (både fysisk og særlig psykisk). Jeg har fått behandlinger for fysiske problemer som ikke hjelper, jeg har prøvd ut medisiner og psykolog/psykiater for psykiske. Nå er det egentlig langtidsbehandling i forhold til å ikke bli verre de ser på. 

Og spørsmålet er kan Nav nekte å hjelpe meg mer fordi jeg er utredet for alt og har prøvd det meste som er anbefalt av behandling?

Anonymkode: a3aa8...e02

Da er vel valget jobb eller sosialen.

Anonymkode: d33fe...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...