Gå til innhold

Burde jeg melde meg som frivillig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er uføretrygdet pga psykisk lidelse. Jeg er sykepleier. Noen mener jeg burde melde meg som frivillig?. Har vært ute av yrkeslivet i mange år og jeg er for tiden dårligere psykisk. Det plager meg at noen mener at jeg burde jobbe nå. 

Anonymkode: 32e4f...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre kan ikke vite hvordan du har det for tiden, så de har ikke forutsetninger for å mene noe om hvorvidt du bør eller ikke bør melde deg til å være i reserve i tilfelle økt behov for sykepleiere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uføretrygdet pga psykisk lidelse. Jeg er sykepleier. Noen mener jeg burde melde meg som frivillig?. Har vært ute av yrkeslivet i mange år og jeg er for tiden dårligere psykisk. Det plager meg at noen mener at jeg burde jobbe nå. 

Anonymkode: 32e4f...b13

Er det ikke bare til å si til dem som mener du bør jobbe nå at du faktisk er ufør av en grunn?

Anonymkode: 5e658...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare til å si til dem som mener du bør jobbe nå at du faktisk er ufør av en grunn?

Anonymkode: 5e658...8ed

Man kan faktisk bli ufør som 18åring, og klare å jobbe som 40åring..

Folk kan forandre seg skjønner du. Og diagnoser kan forsvinne.

Anonymkode: ce544...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan faktisk bli ufør som 18åring, og klare å jobbe som 40åring..

Folk kan forandre seg skjønner du. Og diagnoser kan forsvinne.

Anonymkode: ce544...a1c

Okeiiii.. du må virkelig unnskylde...

Anonymkode: 5e658...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan faktisk bli ufør som 18åring, og klare å jobbe som 40åring..

Folk kan forandre seg skjønner du. Og diagnoser kan forsvinne.

Anonymkode: ce544...a1c

Men er ikke det en sak først og fremst for den uføre i samarbeid med fastlegen, og ikke for tilfeldige bekjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykepleier og kunne i teorien meldt meg, men jeg er dessverre såpass syk at det ville ikke gått. Skal jeg liksom skrive meg ut av  psykiatrisk sykehus og dra til et somatisk sykehus for å jobbe? Eller for å sitte fastvakt på et sykehjem hos en døende pasient hvor jeg regelmessig får panikkanfall? Det går jo bare ikke. 

Dette er noe enhver må vurdere selv. Noen kan klare det. Andre ikke. 

Jeg tror ikke en gang jeg hadde fått lov jeg. Tror jeg hadde fått beskjed om at per dags dato er jeg ikke egnet til å bistå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ts. Jeg har OCD der smitte , død og katastrofetanker er mest fremtredende. Har også PTSD med flash back som blir trigget av nyhetsbildet nå. Det er en helt avklart sak med psykiater at jeg ikke egner meg til å jobbe med syke lenger. Likevel mener noen at det er en helsearbeiders plikt å stille opp?. Som om det er et evig kall? Det plager meg veldig og gir meg sterk angst. Får tanker om at jeg ikke har rett til å leve eller få hjelp siden jeg svikter landet mitt ol. Skulle ønske ingen la denne byrden på meg. 

Anonymkode: 32e4f...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ts. Jeg har OCD der smitte , død og katastrofetanker er mest fremtredende. Har også PTSD med flash back som blir trigget av nyhetsbildet nå. Det er en helt avklart sak med psykiater at jeg ikke egner meg til å jobbe med syke lenger. Likevel mener noen at det er en helsearbeiders plikt å stille opp?. Som om det er et evig kall? Det plager meg veldig og gir meg sterk angst. Får tanker om at jeg ikke har rett til å leve eller få hjelp siden jeg svikter landet mitt ol. Skulle ønske ingen la denne byrden på meg. 

Anonymkode: 32e4f...b13

Hvem er noen? Om det er venner eller bekjente bør du trene på å ikke la det bety noe. Er det kontaktpersoner i helsevesenet, forsøk på dialog eller si ifra at det ikke er mulig for det. Uansett er det lurt å slippe det her når det ikke er aktuelt for deg.

Anonymkode: 5ab6f...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ts. Jeg har OCD der smitte , død og katastrofetanker er mest fremtredende. Har også PTSD med flash back som blir trigget av nyhetsbildet nå. Det er en helt avklart sak med psykiater at jeg ikke egner meg til å jobbe med syke lenger. Likevel mener noen at det er en helsearbeiders plikt å stille opp?. Som om det er et evig kall? Det plager meg veldig og gir meg sterk angst. Får tanker om at jeg ikke har rett til å leve eller få hjelp siden jeg svikter landet mitt ol. Skulle ønske ingen la denne byrden på meg. 

Anonymkode: 32e4f...b13

Jeg synes at Frosken og Kupton ga fine og presise svar i begynnelsen av tråden her. Du er den beste til å svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ts. Jeg har OCD der smitte , død og katastrofetanker er mest fremtredende. Har også PTSD med flash back som blir trigget av nyhetsbildet nå. Det er en helt avklart sak med psykiater at jeg ikke egner meg til å jobbe med syke lenger. Likevel mener noen at det er en helsearbeiders plikt å stille opp?. Som om det er et evig kall? Det plager meg veldig og gir meg sterk angst. Får tanker om at jeg ikke har rett til å leve eller få hjelp siden jeg svikter landet mitt ol. Skulle ønske ingen la denne byrden på meg. 

Anonymkode: 32e4f...b13

dette var voldsomt, hvorfor betyr hva andre sier så mye? hvem er de som sier du bør stille opp?

Anonymkode: f70e3...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.4.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Man kan faktisk bli ufør som 18åring, og klare å jobbe som 40åring..

Folk kan forandre seg skjønner du. Og diagnoser kan forsvinne.

Anonymkode: ce544...a1c

Men hvorfor jobber du ikke til vanlig da, hvis du er frisk?

Anonymkode: eeec3...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...