Gå til innhold

Noen som vet dette?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

To ganger står det i journalen min fra DPS etter innsyn "henvendelse fra pasientens behandler", men har ingen behandler på DPS. Da har det vært innsyn i små notater. Jeg har jo fastlege, men vi er fremdeles i "bli kjent" stadiet og den har lite opplysninger om meg. Jeg har egentlig brukerstyrt seng, men pga korona er den midlertidige lagt ned. DPS har forsøkt å ringe meg, men rakk ikke ta telefonen. Og siste timen hos fastlegen avlyste jeg pga korona fordi jeg er i mer enn en risikogruppe pluss at jeg mener de sykeste må få komme først i disse tider. Ja jeg har problemer som nedsetter min daglige fungering, men det er ikke noe som haster. Forøvrig så skal jeg til avtalespesialist 12 mai om den ikke blir avlyst noe fastlegen vet om. Hva menes egentlig med henvendelse fra pasientens behandler? Kan det være behandleren på avdelingen hvor jeg har brukerstyrt seng eller er det fastlegen de mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle skal ha en PAB (pasientansvarlig behandler) på DPS. Dette selv om du ikke har ofte kontakt, så er det en navngitt person som har denne funksjonen som blant annet innebærer plikt til å sørge for at det skrives journal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kupton skrev:

Alle skal ha en PAB (pasientansvarlig behandler) på DPS. Dette selv om du ikke har ofte kontakt, så er det en navngitt person som har denne funksjonen som blant annet innebærer plikt til å sørge for at det skrives journal.

Jeg har kun tilbud om brukerstyrt seng for blir bare avvist ellers. Men hvorfor foretar ikke den behandlingsansvarlige innsyn selv istedenfor å gå via andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg har kun tilbud om brukerstyrt seng for blir bare avvist ellers. Men hvorfor foretar ikke den behandlingsansvarlige innsyn selv istedenfor å gå via andre? 

For slike detaljer må du spørre direkte den det gjelder. Ingen på DOL kan vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...