Gå til innhold

Vekt og antidepressiva


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg lurer på om det er noen som har gått ned igjen vekt etter seponert antidepressiva? 
 

Jeg la på meg 14 kg iløpet av fire mnd på effexor. Skulle gifte meg og prøvde alle dietter (keto, lavkarbo, trening) osv osv. Det var umulig å gå ned i vekt med legen sin kostholdsplan og treningsplan. Han konkluderte fort at det var medisinene som påvirket metabolismen og gav meg slankepillen xenical.. gikk fremdeles ikke ned i vekt og han skjønte ingenting.. 

Jeg har sultet meg selv og spist 800 kcal om dagen for å ikke legge på meg videre enn de 14 kg og slankepillene har holdt det noe lunde i sjakk. Nå har jeg gått ett år med denne vekten for jeg tok ikke sjangsen å slutte kun pgr av vekt. 
 

Jeg er ikke overvektig men jeg sluttet på pillene for å få ett normalt liv igjen.. de hjalp nok med depresjonen men med den ekstra vekten gikk selvfølelsen i dass.. 

Jeg er klar for å begynne på nye dietter men lurer på om det er noen som har gått ned de kiloene igjen uten en ekstremdiett? 
 

 

Anonymkode: 242b1...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har jeg, men hos meg var de nye 30 kg en kombinasjon av overspising og antidepressiva og antipsykotisk. Nå går jeg kun på antipsykotisk og Lamictal og har 19 i BMI. Så for meg var det fullt mulig i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det har jeg, men hos meg var de nye 30 kg en kombinasjon av overspising og antidepressiva og antipsykotisk. Nå går jeg kun på antipsykotisk og Lamictal og har 19 i BMI. Så for meg var det fullt mulig i hvert fall. 

Godt å høre! Hvor lang tid tok det før vekten stabiliserte seg? 

Anonymkode: 242b1...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre! Hvor lang tid tok det før vekten stabiliserte seg? 

Anonymkode: 242b1...3ed

Hm si det? Det vet jeg faktisk ikke. Jeg lå ganske lenge på 64 kg, men så har jeg gradvis gått ned til 59 siden sommeren. Nå prøver jeg å spise litt mer faktisk da jeg ser skrall ut. 

Men det var fra sånn november 2017 til juni 2018 jeg gikk ned fra 89 kg til 64 da. 

Tror jeg. Har vært litt opp og ned mellom der, men ikke så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Glitter skrev:

Hm si det? Det vet jeg faktisk ikke. Jeg lå ganske lenge på 64 kg, men så har jeg gradvis gått ned til 59 siden sommeren. Nå prøver jeg å spise litt mer faktisk da jeg ser skrall ut. 

Men det var fra sånn november 2017 til juni 2018 jeg gikk ned fra 89 kg til 64 da. 

Tror jeg. Har vært litt opp og ned mellom der, men ikke så mye. 

Okei, takk for svar ☺️ Håper vekten min stabiliserer seg til normalen etterhvert.. 

Anonymkode: 242b1...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...