Gå til innhold

NHD -nedbryting av SSRI


Gjest Metabolisten

Anbefalte innlegg

Gjest Metabolisten

For en stund siden skrev jeg et innlegg, som svar på det hevdet du at man ikke kan få depressive tilbakefall hvis man seponerer SSRI en dag.

Du sa reaksjonen kom etter 3 uker eller noe.

Jeg tok dette opp med min lege, (overlege) en psykiater med 30 års erfaring.

Han sa at det går an, og brukte et ord på det, som jeg ikke husker.

Det som skjedde med meg var at jeg fikk SSRI i en dose på 50 mg, og holdt ut dagen og fungerte normalt. Etter 8-10 timer ble jeg veldig dårlig igjen, og min oppmerksomhet ift omverden ble betraktelig redusert. Det vil si, jeg falt tilbake i sykdommen min, og etter 8-10 timer ble jeg deprimert igjen (ikke trist)

det ble rotete i hodet mitt, folk måtte si ting til meg flere ganger for at jeg skulle forstå/høre hva de sa, og jeg klarte ikke å konsentrere meg om det de sa.

Jeg folk måtte si ting flere ganger til meg for at jeg skulle huske hva de sa for 10 sekunder siden, noe som for 2 timer siden var helt normalt fungerende.

I den perioden skjedde ting hver eneste dag, jeg gikk på jobb, kom hjem, snakket med folk, også sa det pang, og jeg falt tilbake, og måtte bare fly rett til sengs, fordi at hodet mitt begynnte å rote.

Min psykiater trodde meg, og sier at slikt skjer fordi jeg bryter ned virkestoffet i SSRi så forferdelig raskt.

Hvorfor sier du noe annet NHD, er dette bare noe min psykiater sier for å trøste meg?

Hva kalles en slik hyper-nedbrytings-syndrom ?

I min jobb er dette en stor belastning for meg.

Jeg har ingen store problemer i livet, ingen psykologiske traumer eller konflikter av betydning. Det er bare det at hodet mitt sier takk for i dag.

Blodprøver viste et veldig lavt sertralin-nivå selv om jeg senere stod på store doser.

Jeg spurte en bekjennt som er kirurgisk lege om dette, jeg sa ikke at det var meg det gjaldt. Han svarte at slikt skjer bare dersom pasienten ikke tar medisinen sin.

Og jeg tar medisinene min alltid.

Den fungerer fint, også skifter jeg personlighet og blir veldig vasete og forvirret og rotete, og glemsom og isolert.

Og ekstremt sliiiten.

Dette skriver jeg ikke for å kritisere deg som psykiater, Dr Dahl, men jeg synes det er så rart at du og min psykiater har et så ulikt syn på disse tingene, siden det på min psykiater virket som om det var kjennt stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg skal sjekke dette nærmere.

Om du har rett, skulle du unngå problemet ved å ta to doser i døgnet.

Husker du dato for ditt forrige innlegg eller kan du kopiere det og legge det inn på nytt i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg snakket med norges to fremste eksperter på et møte i går.

Jeg må dessverre si at de støttet mitt synspunkt. Derfor må jeg fastholde det jeg skrev om dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...