Gå til innhold

Karantene til sommeren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror dere det fortsatt blir søringkarantene i nord til sommeren? Det tror jeg. Det er svært lite spredning av viruset der. Til sommeren når studenter kommer hjem og folk kommer på ferie, kan det bli en eksplosjon av smitte. Kan minne om at det kun er to sykehus i hele Nord-Norge som behandler folk som må i respirator. Disse sykehusene er avhengig av nok plass, utstyr og helikopter for å frakte pasienter. Selv skal jeg ikke reise på ferie i sommer for å ikke risikere å bidra med spredning og syns det er et lite offer. Hvorfor syns folk det er så viktig å reise på norgesferie langt unna hjemplassen akkurat i år i steden for å "feriere" litt mer i nærområdet? Uansett retningslinjer, så syns jeg man burde gjøre det av hensyn til områder med lite spredning.

Anonymkode: ffc25...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere det fortsatt blir søringkarantene i nord til sommeren? Det tror jeg. Det er svært lite spredning av viruset der. Til sommeren når studenter kommer hjem og folk kommer på ferie, kan det bli en eksplosjon av smitte. Kan minne om at det kun er to sykehus i hele Nord-Norge som behandler folk som må i respirator. Disse sykehusene er avhengig av nok plass, utstyr og helikopter for å frakte pasienter. Selv skal jeg ikke reise på ferie i sommer for å ikke risikere å bidra med spredning og syns det er et lite offer. Hvorfor syns folk det er så viktig å reise på norgesferie langt unna hjemplassen akkurat i år i steden for å "feriere" litt mer i nærområdet? Uansett retningslinjer, så syns jeg man burde gjøre det av hensyn til områder med lite spredning.

Anonymkode: ffc25...039

Jeg bestilte tur til Lofoten lenge før vi ante at det skulle komme noe som het Corona. 

Hvor viktig det er for meg å ta den turen , kommer helt an på hvordan situasjonen er i juli. 

Hvem vet, kanskje har det roet seg her Sør og vi nordlenning- karantene på det tidspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det. Det du beskriver om langt mellom sykehusene og begrenset kapasitet i helsetjenesten er viktige begrunnelser for at tiltaket ble innført, men på den måten har man også kjøpt seg litt mer tid for å kunne håndtere epidemien.

På sikt vil konsekvensene for næringsliv, arbeidsliv og reiseliv bli så store at ulempene ikke kan forsvare fordelene ved å ha en slik karantenebestemmelse. Så mitt stalltips er at de lokale karanteneforskriftene ikke vil bli videreført særlig lenge etter påske.

Eller eventuelt at noen få kommuner beholder dem og de fleste opphever dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...