Gå til innhold

Bivirkninger av seponering liten dose Seroquel?


adhoc

Anbefalte innlegg

BPII, bruker 50 mg Quetiapine for  søvn og høyere dose som behovsmedisin.

Fastlegen min, som nå er coronasyk og ikke tilgjengelig, har anbefalt meg å seponere den som fast medisin pga resultatene på noen blodprøver. Vet at det blir vanskelig å sove i noen uker, men jeg har vært kvalm og hatt magetrøbbel siden jeg seponerte for seks dager siden.

Er det sannsynlig at det skyldes seponeringen selv med så liten dose? Og hvor lang tid vil det i fall ta før symptomene gir seg? 

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, adhoc skrev:

BPII, bruker 50 mg Quetiapine for  søvn og høyere dose som behovsmedisin.

Fastlegen min, som nå er coronasyk og ikke tilgjengelig, har anbefalt meg å seponere den som fast medisin pga resultatene på noen blodprøver. Vet at det blir vanskelig å sove i noen uker, men jeg har vært kvalm og hatt magetrøbbel siden jeg seponerte for seks dager siden.

Er det sannsynlig at det skyldes seponeringen selv med så liten dose? Og hvor lang tid vil det i fall ta før symptomene gir seg? 

Hvis du får lov av legen din til å seponere den over litt tid anbefaler jeg deg å seponere halvparten en gangen. Dette avgjør selvfølgelig legen din.

Anonymkode: 75071...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg kuttet ut seroquell fra 1000mg nedover til 0 via gradvis nedtrapping. Merket ikke noen seponeringssymptomer. Den siste dosen jeg tok var dog 25mg over noen dager.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg kuttet ut seroquell fra 1000mg nedover til 0 via gradvis nedtrapping. Merket ikke noen seponeringssymptomer. Den siste dosen jeg tok var dog 25mg over noen dager.

Vet du om det er noen forskjell på å trappe ned på de vanlige tablettene kontra depottabletter? Jeg har gått på en forholdsvis høy dose depottabletter noen år og de virker hele døgnet. Det slår meg at det må være mye verre å bli kvitt konstant medisinering gjennom hele døgnet vis versa de som bare virker noen timer?

Anonymkode: 75071...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om det er noen forskjell på å trappe ned på de vanlige tablettene kontra depottabletter? Jeg har gått på en forholdsvis høy dose depottabletter noen år og de virker hele døgnet. Det slår meg at det må være mye verre å bli kvitt konstant medisinering gjennom hele døgnet vis versa de som bare virker noen timer?

Anonymkode: 75071...75d

Det vet jeg ikke det er 17 år siden jeg sluttet på seroquel og da var ikke depot til tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ikke akutt, så tar 25 mg I kveld og ser om det hjelper. Spørsmålet var mest om noen andre hadde fått bivirkninger ved seponering av det som jo egentlig er en veldig liten dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 4.4.2020 den 11.06, adhoc skrev:

Takk for svar. Ikke akutt, så tar 25 mg I kveld og ser om det hjelper. Spørsmålet var mest om noen andre hadde fått bivirkninger ved seponering av det som jo egentlig er en veldig liten dose. 

Det er en stund siden du skrev innlegget, men svarer likevel. Da jeg gikk fra 200 mg Seroquel til 0, så var det fra 50 til 0 mg jeg kjente aller best. Kjente meg influensasyk, på en måte. Fra 200 og ned til 50 kjente jeg ikke på ubehag.

Anonymkode: 896e4...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en stund siden du skrev innlegget, men svarer likevel. Da jeg gikk fra 200 mg Seroquel til 0, så var det fra 50 til 0 mg jeg kjente aller best. Kjente meg influensasyk, på en måte. Fra 200 og ned til 50 kjente jeg ikke på ubehag.

Anonymkode: 896e4...343

Tusen takk! Hjalp med 25 mg, skal fortsette med det noen dager før jeg går over til annenhver dag og slutter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare nysgjerrig. Hva var det med blodprøvene som gjorde at legen ville at du skulle seponere? 
 

Tar selv seroquel for å sove på og er redd for bivirkningene..

Anonymkode: e2f82...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har familiær hyperkolesterolemi, tror forekomsten i befolkningen bare er 0,5 prosent. Seroquel er bare en liten bit av et større bilde. Ikke bekymre deg for bivirkninger, men ta regelmessige blodprøver 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nettopp stoppet med 50mg seroquel, har ikke sovet på 2 dager, håper på å sove i natt:)))

Anonymkode: 0180a...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...