Gå til innhold

Britisk forsker om Corona


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

Gjest Fastnick

https://www.dagbladet.no/nyheter/kinesisk-rapport-fire-av-fem-smittede-symptomfrie/72334174

- Hvis - og jeg understreker hvis - resultatene er representative, er vi nødt til å spørre oss selv: Hva faen er det vi stenger ned for?  sier Epidemiolog og forsker ved universitetet i Oxford til BMJ (British Medical Journal)

Jeg fant dette interessant. Kan det være noe i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får jo et veldig skjevt utvalg. Du flyr jo ikke til kina dersom du har symptomer på coronavirus. Så smittede som flyr til kina vil være overvekt av usymptomatiske korona pasienter, selvsagt.

Kina buret inne 1 million muslimer i konsentrasjonsleire, fordi et par muslimer drev med litt terrorisme. Det er Kina. Prøv å dra coronavirus inn i kina med vilje fordi du har symptomer, og se hva som skjer med deg, du dør nok, enten det er av viruset eller straffen etterpå.

At forskere i vesten ikke forstår dette, er skremmende. Dette er ikke noe representativt utvalg. I samme artikkel står forøvrig fasiten.....

Citing classified data, the South China Morning Post said that China had already found more than 43 000 cases of asymptomatic infection through contact tracing.

Dette stemmer overens med (troverdig) data fra diamond princess, omtrent halvparten av smittede er uten symptomer.

 

Var det ikke mediene som snakket om "yttringsansvar", også sprer de fake news som det her, til lesere som ikke har evnen til å forstå at det er fake news fordi de ikke forstår feilen i logikken.

Synd.

Anonymkode: a870c...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke mediene som snakket om "yttringsansvar", også sprer de fake news som det her, til lesere som ikke har evnen til å forstå at det er fake news fordi de ikke forstår feilen i logikken.

Synd.

Nei, jeg vet ikke så mye om dette. Det stemmer at jeg ikke har satt meg noe særlig inn i det, og at jeg for det meste bare leser ting jeg synes virker interessant fra den tabloide pressen. ;)

Edit: Kall meg gjerne dum. 

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Neppe noe i det. Tror de har telt med folk som har testa positivt men ennå ikke fått symptomer. Restulatene fra cruiseskipet Diamond Princess, der alle ble testa, viser at 18% var symptomfrie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Fastnick skrev:

Nei, jeg vet ikke så mye om dette. Det stemmer at jeg ikke har satt meg noe særlig inn i det, og at jeg for det meste bare leser ting jeg synes virker interessant fra den tabloide pressen. ;)

Edit: Kall meg gjerne dum. 

Kaller ikke deg dum, men avisene sier mye rart basert på tvilsom data, og uansett kan vi ikke stole på kineserne, de bare lyver om alt de kan slippe unna med. Stoler mer på studien fra Island f.eks som tilsier ca 50%.

Ville du stolt på Norges data, om vi sendte alle samer i konsentrasjonsleire ? Og hvor alle journalister som stilte spørsmål til Norges myndigheter sin informasjon "forsvant" mystisk. Nei du ville ikke det, og derfor kan vi ikke stole på Kina :) Selv omd et er fristende når vi leter etter svar i en vanskelig situasjon

9 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Neppe noe i det. Tror de har telt med folk som har testa positivt men ennå ikke fått symptomer. Restulatene fra cruiseskipet Diamond Princess, der alle ble testa, viser at 18% var symptomfrie.

Trodde det var ca 50% der jeg, hvor fikk du det tallet ditt fra ?

Anonymkode: a870c...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
34 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Neppe noe i det. Tror de har telt med folk som har testa positivt men ennå ikke fått symptomer. Restulatene fra cruiseskipet Diamond Princess, der alle ble testa, viser at 18% var symptomfrie.

 

Ja, men det finnes nyere og mye bedre data fra Vo Eugeano som tyder på at 50% var helt symptomfrie da de ble testet. 

Jeg vet ikke om de fikk symptomer senere, men samtlige er friske i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Får legge til var litt uheldig formulering fra min side, det med at halvparten var asymptomatiske på skipet er mer "worst case" når en ikke justerer for alder, siden yngre var mye mindre asymptomatiske på skipet, mens eldre var overrepresentert i antall på skipet, ender du et godt stykke under 50% asymptomatiske når du aldersjusterer, så det er sagt.

Anonymkode: a870c...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...