Gå til innhold

Lamictal og rusmidler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei Hei,

Hvor mye ødelegger rusmidler for stabiliteten lamictal har skapt? Blir serumskonsentrasjonen satt ute av spill? Merker nedturene etter inntak av rus ikke er så ille kontra uten lamictal, så den må jo hjelpe litt føler jeg. Beste er jo å holde seg unna rusmidler da jeg har en bp lidelse..

Anonymkode: ac253...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fastnick
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste er jo å holde seg unna rusmidler da jeg har en bp lidelse..

Ja, da synes jeg at du nettopp skal gjøre det -holde deg unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo det jeg jobber med, har 10år som rusmisbruker så er en del utfordringer. Men lurer fortsatt på om rus påvirker medisinen sin oppgave, men det er vel kanskje åpenlyst att den gjør..

Anonymkode: ac253...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde normale blodverdier en uke etter stopp på en rus-sprekk som varte i en ukes tid. Godt mulig at det vil påvirkes hvis man ruser seg over lengre tid. 

Veldig bra at du jobber med din rusfrihet. Det er ikke en rett vei opp. Den er kronglete og hit og dit. Spesielt når man har ruset seg i så mange år, men mulig er det jo. Jeg kjenner flere som har klart det. Som har ruset seg enda lenger enn det du har. Selv har jeg ikke så lang tid på baken hva rusmidler angår, men blir ekstremt ukritisk i rusen og det er bare flaks at jeg enda lever. 

Ønsker deg lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk Glitter, da regner jeg med blodverdiene kommer seg da det er snakk om ett par dager med rus. 

Ja det er mulig å stoppe helt, det å ruse seg har vært selvmedisinering pga av en ubehandlet lidelse, sikkert for deg å..men det er en trygghet i det fortsatt, ett kjent landskap.. Ble hentet med sykebil for ett par dager siden, så skjønner hva du mener med ukritisk. Hvis vi ikke passer på dør vi en dag, så lykke til selv 🙂

Anonymkode: ac253...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei Hei,

Hvor mye ødelegger rusmidler for stabiliteten lamictal har skapt? Blir serumskonsentrasjonen satt ute av spill? Merker nedturene etter inntak av rus ikke er så ille kontra uten lamictal, så den må jo hjelpe litt føler jeg. Beste er jo å holde seg unna rusmidler da jeg har en bp lidelse..

Anonymkode: ac253...d06

Kanskje du burde fått behandling for en eventuell ruslidelse også? Det er ikke uvanlig at mennesker med bipolar lidelse har et problematisk forhold til rus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Janus30 skrev:

Kanskje du burde fått behandling for en eventuell ruslidelse også? Det er ikke uvanlig at mennesker med bipolar lidelse har et problematisk forhold til rus. 

Takk for tanken. Har vært en del ganger i rus behandling, men det var ikke før det siste oppholdet at psykologen plukket opp lidelsen min. Har ett bra nettverk, men nå har alt stoppet pga av viruset å det går utover mange på kryss og tvers. 

Anonymkode: ac253...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er særdeles viktig å jobbe mot ruslidelser hos bipolare. Det er nesten umulig å få et godt BP-forløp om en ruser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk Glitter, da regner jeg med blodverdiene kommer seg da det er snakk om ett par dager med rus. 

Ja det er mulig å stoppe helt, det å ruse seg har vært selvmedisinering pga av en ubehandlet lidelse, sikkert for deg å..men det er en trygghet i det fortsatt, ett kjent landskap.. Ble hentet med sykebil for ett par dager siden, så skjønner hva du mener med ukritisk. Hvis vi ikke passer på dør vi en dag, så lykke til selv 🙂

Anonymkode: ac253...d06

Takk. :)

Jeg kjenner for første gang at nå har jeg fått nok. Suget vil selvsagt melde seg igjen, men aldri før har jeg vært så tydelig med meg selv som jeg er nå. Har ikke lyst på alkohol en gang. Har slettet masse bilder fra sprekken på tlf da jeg får spasmer av å se de. Never again...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, Glitter skrev:

Takk. :)

Jeg kjenner for første gang at nå har jeg fått nok. Suget vil selvsagt melde seg igjen, men aldri før har jeg vært så tydelig med meg selv som jeg er nå. Har ikke lyst på alkohol en gang. Har slettet masse bilder fra sprekken på tlf da jeg får spasmer av å se de. Never again...

Hvor lenge har du vært nykter nå? Er du ferdig med nedturen å kommet deg litt opp?;-)

Har funnet ut at hjernen min fortrenger de dårlige opplevelsene, til og med overdoser. Det skal jo egentlig få de fleste til å våkne litt opp? Men neida, plutselig er man kjøret igjen enda hardere. Nice att du slettet bilder, fort gjort å romantisere rusen. Verste er miljøet,,man føler seg hjemme med andre brukere, ett kynisk miljø, men man blir forstått å føler man er hjemme på et vis. Føler du det?

Anonymkode: ac253...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært nykter nå? Er du ferdig med nedturen å kommet deg litt opp?;-)

Har funnet ut at hjernen min fortrenger de dårlige opplevelsene, til og med overdoser. Det skal jo egentlig få de fleste til å våkne litt opp? Men neida, plutselig er man kjøret igjen enda hardere. Nice att du slettet bilder, fort gjort å romantisere rusen. Verste er miljøet,,man føler seg hjemme med andre brukere, ett kynisk miljø, men man blir forstått å føler man er hjemme på et vis. Føler du det?

Anonymkode: ac253...d06

Har 12 dager nå. :) Den verste nedturen er over ja, men herregud den var ille denne gangen. Det er nettopp det som gjør at jeg nå for første gang har avgitt et løfte til meg selv om at nok er nok. Før har jeg trodd det var sånn, men har jo holdt bakdøren åpen. Ved å beholde kontaktene mine, alt brukerutstyr osv. Alt er borte nå. 

Ja det du sier kjenner jeg meg veldig igjen i. Det var nesten som å "komme hjem" da jeg først begynte. Alt jeg slet med psykisk bare ble begravd i den gode rusen, men så går romanseperioden over og en innser at man har kommet enda lenger ned i driten enn en var, og hvor alt handler om å skaffe seg rus. Og rus er dyrt. Så hva skjer da? Jo en kommer godt på kant med loven. Og slik går nå dagene. Men miljøet er veldig kynisk ja, og jeg har blitt sterkt utnyttet og blitt både misbrukt og banket opp og mye mer. 

Jeg skal tatovere "never forget" på underarmen min. Da får jeg en daglig påminnelse om at jeg aldri skal glemme hvor jævlig dette med rus og negative konsekvenser det faktisk er. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...