Gå til innhold

Er dette paranoide tanker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker mer og mer at Coronaviruset ikke er så farlig som verden skal ha det til. Hvorfor myndighetene i alle verdens land vil gi oss det inntrykket vet jeg ikke. Men det virker som om de med dette kanskje vil teste lydigheten og naiviteten vår til å bruke for seinere formål. 

Anonymkode: 63b0e...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker mer og mer at Coronaviruset ikke er så farlig som verden skal ha det til. Hvorfor myndighetene i alle verdens land vil gi oss det inntrykket vet jeg ikke. Men det virker som om de med dette kanskje vil teste lydigheten og naiviteten vår til å bruke for seinere formål. 

Anonymkode: 63b0e...b82

hvordan forklarer du alle dødsfallene da?

Anonymkode: a78e4...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan forklarer du alle dødsfallene da?

Anonymkode: a78e4...cf5

Jeg forklarer det med at det er helt normalt at mennesker, spesielt de eldre og med underliggende sykdommer, dør av influensa og andre sykdommer hver dag. Bare i Italia er det normalt at 2000 dør hver dag. Men når Corona-ofre kommer på toppen blir det jo mange, og det gir store utfordringer. Men aldri har 2000 mennesker dødd av dette viruset i Italia hver dag. 

I Norge er det normalt at rundt 900 dør av vanlig influensa hvert år. Tror ikke vi får 900 dødsfall knyttet til Corona i løpet av mars 2021. Men som sagt, når utfordringene med Corona kommer på toppen av det som er normalt, så vil det selvsagt by på problemer. 

Anonymkode: 63b0e...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forklarer det med at det er helt normalt at mennesker, spesielt de eldre og med underliggende sykdommer, dør av influensa og andre sykdommer hver dag. Bare i Italia er det normalt at 2000 dør hver dag. Men når Corona-ofre kommer på toppen blir det jo mange, og det gir store utfordringer. Men aldri har 2000 mennesker dødd av dette viruset i Italia hver dag. 

I Norge er det normalt at rundt 900 dør av vanlig influensa hvert år. Tror ikke vi får 900 dødsfall knyttet til Corona i løpet av mars 2021. Men som sagt, når utfordringene med Corona kommer på toppen av det som er normalt, så vil det selvsagt by på problemer. 

Anonymkode: 63b0e...b82

helt riktig at folk dør av andre sykdommer.

hvem er lederne som styrer dette mener du?

Anonymkode: a78e4...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres litt mistenksomt ut ja. Hva skulle de ha å vinne på å overdrive dette? Jeg hadde vært mer skeptisk til myndighetene om jeg bodde i Sverige der det er fritt frem for smitte. Jeg ble lettet da våre politikere tok dette såpass seriøst. Det stemmer att de fleste som dør hadde dødd innen noen få år uansett, men det er ikke alle, kanskje en fjerdedel ville normalt sett ha mange leveår igjen.

Anonymkode: 4b2b8...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

helt riktig at folk dør av andre sykdommer.

hvem er lederne som styrer dette mener du?

Anonymkode: a78e4...cf5

Hvem som står bak er det vanskelig å si noe om. Jeg mener ikke at viruset er satt ut eller noe sånt, men jeg er bare redd for at vi blir lurt eller noe. Det er rart at så mange bøyer seg for dette og ikke er mer kritiske og skeptiske. Det er mange såkalte forskere og eksperter som kommer med sprikende meninger, og det fører til at jeg ikke vet helt hvem jeg skal tro på. Jeg har en dragning mot å lytte til de som mener at dette er veldig opphauset. Men så har jeg nok også en hang til å ikke ønske å følge den store flokken. 

Det paranoide i dette må vel være at jeg tror dette kan være en test for å se hvor lettpåvirkelige vi er som menneskeart, og for å sjekke ut hvor langt vi er villige til å gå for å følge ordre. Rett og slett for å sjekke ut hvor lojale vi er til myndighetene. Dataene på det kan brukes seinere for en evt ny verdensorden hvor det er meningen å styre verden med jernhånd. Man trenger ikke å se lengre enn til Kina og hvilken stålkontroll de har på innbyggerne sine. Dette er det noe som vil bli bygget videre på og utnyttet av noen for å ha kontroll på hver enkelt av oss. Vi blir allerede overvåket uten at vi tenker så mye over det. At noen til slutt ønsker seg verdensherredømme bør nok ikke komme som noen overraskelse om det skulle skje.

Anonymkode: 63b0e...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som står bak er det vanskelig å si noe om. Jeg mener ikke at viruset er satt ut eller noe sånt, men jeg er bare redd for at vi blir lurt eller noe. Det er rart at så mange bøyer seg for dette og ikke er mer kritiske og skeptiske. Det er mange såkalte forskere og eksperter som kommer med sprikende meninger, og det fører til at jeg ikke vet helt hvem jeg skal tro på. Jeg har en dragning mot å lytte til de som mener at dette er veldig opphauset. Men så har jeg nok også en hang til å ikke ønske å følge den store flokken. 

Det paranoide i dette må vel være at jeg tror dette kan være en test for å se hvor lettpåvirkelige vi er som menneskeart, og for å sjekke ut hvor langt vi er villige til å gå for å følge ordre. Rett og slett for å sjekke ut hvor lojale vi er til myndighetene. Dataene på det kan brukes seinere for en evt ny verdensorden hvor det er meningen å styre verden med jernhånd. Man trenger ikke å se lengre enn til Kina og hvilken stålkontroll de har på innbyggerne sine. Dette er det noe som vil bli bygget videre på og utnyttet av noen for å ha kontroll på hver enkelt av oss. Vi blir allerede overvåket uten at vi tenker så mye over det. At noen til slutt ønsker seg verdensherredømme bør nok ikke komme som noen overraskelse om det skulle skje.

Anonymkode: 63b0e...b82

mener du virkelig det, jeg synes de fleste som uttaler seg er kritiske og det med rette. vi skal ikke svelge alt, men kreve dokumentasjon for det som blir sagt. At eksperter uttaler seg sprikende er det ikke nødvendigvis noe feil med, du må huske at denne pandemien er enorm i omfang, vi har aldri sett noe liknende og det finnes flere strategier for hvordan man skal håndtere den. Hva som er riktig svar får vi ikke før dette har roet seg

Anonymkode: a78e4...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mener du virkelig det, jeg synes de fleste som uttaler seg er kritiske og det med rette. vi skal ikke svelge alt, men kreve dokumentasjon for det som blir sagt. At eksperter uttaler seg sprikende er det ikke nødvendigvis noe feil med, du må huske at denne pandemien er enorm i omfang, vi har aldri sett noe liknende og det finnes flere strategier for hvordan man skal håndtere den. Hva som er riktig svar får vi ikke før dette har roet seg

Anonymkode: a78e4...cf5

Aldri sett noe lignende? Spanskesyken tok livet av 50 mill i verden. Tvilsomt om Covid-19 vil drepe så mange. 

Anonymkode: 63b0e...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri sett noe lignende? Spanskesyken tok livet av 50 mill i verden. Tvilsomt om Covid-19 vil drepe så mange. 

Anonymkode: 63b0e...b82

levde du på den tiden at du selv så det, nei du gjorde ikke det. det var det jeg mente :) 

Anonymkode: a78e4...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, kupton skrev:

Ja, det er paranoide tanker.

Takk, men det gjør meg litt forbannet egentlig. Hvorfor er jeg så paranoid? Jeg vil ikke bli som moren min, det er min største frykt! Dette er ikke det eneste jeg er skeptisk, tvilende til og redd for. Det var jeg som også her om dagen spurte om det var mulig å spionere på folk gjennom kameraet på mobiltelefonen. Hvorfor i h...er jeg sånn?

Anonymkode: 63b0e...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

levde du på den tiden at du selv så det, nei du gjorde ikke det. det var det jeg mente :) 

Anonymkode: a78e4...cf5

Oki :)

Anonymkode: 63b0e...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i h...er jeg sånn?

Det er dessverre gener i dette også. I tillegg virker den sosiale arven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, kupton skrev:

Det er dessverre gener i dette også. I tillegg virker den sosiale arven.

Jeg er ikke trådstarter, men jeg hadde satt pris på om du kunne ha svart meg på noe. I det daglige har jeg ofte paranoide tanker og det blir jeg sliten av. Det handler stort sett om at jeg tillegger meg selv å være en person mange tviler på og bare vil vondt. Jeg stoler ikke på andre. Kan det komme av et dårlig selvbilde, usikkerhet eller mistenksomhet? Jeg ønsker lite menneskelig kontakt på grunn av usikkerhet og mistenksomhet. Er jeg paranoid som tenker på den måten?

Anonymkode: 60834...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...