Gå til innhold

Når en lege anmelder pasienten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når en fastlege først «sier opp» pasienten, og senere anmelder pasienten og oppretter besøksforbud fordi pasienten forsøkte å ta livet sitt. Da må pasienten ga gjort noe  skikkelig ille? At det ligger mer bak enn at pasienten «bare» forsøkte å ta livet sitt, mener jeg? 

Det skal vel kjempemye til for at sånt skal skje? 

Anonymkode: afee9...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fastlegen har nok taushetsplikt. Hvor kommer det frem at det var (kun) fordi pasienten forsøkte å ta livet sitt?

Anonymkode: b41f7...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen har nok taushetsplikt. Hvor kommer det frem at det var (kun) fordi pasienten forsøkte å ta livet sitt?

Anonymkode: b41f7...21d

Vedkommede sier det selv. 

Anonymkode: afee9...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det KAN jo hende det er en forskrudd lege. Det er jo som regel minst to parter i en sak, og når den ene ikke kan uttale seg så...

Anonymkode: b41f7...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommede sier det selv. 

Anonymkode: afee9...8c1

Da ligger det nok ganske mye mer bak. Det er dessuten ikke legen som oppretter besøksforbud,  men politiet.  Det skal mye til før en før besøksforbud 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en fastlege først «sier opp» pasienten, og senere anmelder pasienten og oppretter besøksforbud fordi pasienten forsøkte å ta livet sitt. Da må pasienten ga gjort noe  skikkelig ille? At det ligger mer bak enn at pasienten «bare» forsøkte å ta livet sitt, mener jeg? 

Det skal vel kjempemye til for at sånt skal skje? 

Anonymkode: afee9...8c1

en pasient blir ikke anmeldt eller idømt besøksforbud for å forsøke ta livet sitt. det er heller ikke legen som avgjør dette men politiet.

Anonymkode: 44624...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick

Antageligvis er dette en person som har ringt legen privat flere ganger, og kanskje også stilt opp utenfor døra hans og kommet med sine selvmordstrusler. Hvis det stemmer, er det neimen ikke rart at pasienten ble anmeldt og ilagt besøksforbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall en pasient du ikke kan stole på forteller sannheten, hele sannheten og intet annet enn sannheten.

Med mer enn 30 års erfaring har jeg aldri hørt om en kollega som har måttet gå til et slikt skritt. Dette er meget alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.4.2020 den 19.35, kupton skrev:

Det er i hvert fall en pasient du ikke kan stole på forteller sannheten, hele sannheten og intet annet enn sannheten.

Med mer enn 30 års erfaring har jeg aldri hørt om en kollega som har måttet gå til et slikt skritt. Dette er meget alvorlig.

Pasienten skal ha stått parkert på legens gårdsplass sittende i bilen med tau rundt halsen med trusler om å ta sitt liv. Hen skal også ha trakassert legen i lengre tid. Til andre sa hen at politiet skar hen ned (hengende i et tau) fra et tre et annet sted. Følelser for fastlegen skal ha vært en av årsakene. Ja, dette er skikkelig ille, og vanskelig og flaut for de rundt. Det er skikkelig sykt og jeg lurer på hva som foregår i en pasients sinn som gjør slikt. 

Anonymkode: afee9...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pasienten skal ha stått parkert på legens gårdsplass sittende i bilen med tau rundt halsen med trusler om å ta sitt liv. Hen skal også ha trakassert legen i lengre tid. Til andre sa hen at politiet skar hen ned (hengende i et tau) fra et tre et annet sted. Følelser for fastlegen skal ha vært en av årsakene. Ja, dette er skikkelig ille, og vanskelig og flaut for de rundt. Det er skikkelig sykt og jeg lurer på hva som foregår i en pasients sinn som gjør slikt. 

Anonymkode: afee9...8c1

Hvorfor sa du ikke noe om dette i det første innlegget? Da visste du ingenting om hva som hadde skjedd. Har du liksom spurt han eller noen andre mer om dette nå?

Anonymkode: 2251d...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sa du ikke noe om dette i det første innlegget? Da visste du ingenting om hva som hadde skjedd. Har du liksom spurt han eller noen andre mer om dette nå?

Anonymkode: 2251d...dad

Fordi jeg ikke visste. 

Anonymkode: afee9...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pasienten skal ha stått parkert på legens gårdsplass sittende i bilen med tau rundt halsen med trusler om å ta sitt liv. Hen skal også ha trakassert legen i lengre tid. Til andre sa hen at politiet skar hen ned (hengende i et tau) fra et tre et annet sted. Følelser for fastlegen skal ha vært en av årsakene. Ja, dette er skikkelig ille, og vanskelig og flaut for de rundt. Det er skikkelig sykt og jeg lurer på hva som foregår i en pasients sinn som gjør slikt. 

Anonymkode: afee9...8c1

Høres jo helt horribelt ut...Ikke godt å si hva som foregår i vedkommendes sinn, men hn har nok en form for personlighetsforstyrrelse og har det helt sikkert veldig vondt. Likevel er ikke slik oppførsel akseptabel på noen måte og det høres ut som det var riktig å anmelde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Glitter skrev:

Høres jo helt horribelt ut...Ikke godt å si hva som foregår i vedkommendes sinn, men hn har nok en form for personlighetsforstyrrelse og har det helt sikkert veldig vondt. Likevel er ikke slik oppførsel akseptabel på noen måte og det høres ut som det var riktig å anmelde. 

Jeg synes det er skremmende. 

Anonymkode: afee9...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er skremmende. 

Anonymkode: afee9...8c1

Ja, den ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎04‎.‎2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sa du ikke noe om dette i det første innlegget? Da visste du ingenting om hva som hadde skjedd. Har du liksom spurt han eller noen andre mer om dette nå?

Anonymkode: 2251d...dad

Sannsynligvis har trådstarter fått mer informasjon etter hvert, noe som ikke er uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...