Gå til innhold

Har du angst for korona / helse generellt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig redd for å få korona. Jeg går unna folk og jeg er veldig forsiktig i disse dager. Jeg er også veldig redd sykdommer generellt. Er redd for å dø. Redd for respirator.  Redd for narkose. Redd for å miste kontroll over kroppen min og veldig redd for dem jeg er glad i.  Er det andre som er plaget av denne typen angst? Jeg forsøker å ikke tenke så mye på den angsten men av og til dukker den opp. 

Anonymkode: 76c10...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd for å få korona. Jeg går unna folk og jeg er veldig forsiktig i disse dager. Jeg er også veldig redd sykdommer generellt. Er redd for å dø. Redd for respirator.  Redd for narkose. Redd for å miste kontroll over kroppen min og veldig redd for dem jeg er glad i.  Er det andre som er plaget av denne typen angst? Jeg forsøker å ikke tenke så mye på den angsten men av og til dukker den opp. 

Anonymkode: 76c10...74d

Nei, men det har nok noe med at jeg kun tillater meg selv små doser nyheter og ikke leser alt av aviser og slikt ofte. Jeg ser nyhetene kl 19, thats it. Resten av tiden holder jeg meg inne, har kontakt med venner og familie, tar turer ut tidlig på morgenen, holder meg opptatt med gratis online kurs, og leser mye bøker og hører på podcaster. Har fylt opp frysa med gode middager som lar seg tine i mikroen. Lager masse mat fra bunnen. Gjør rent i hus og utenfor.

På den måten har jeg ikke tid til å sitte å være redd.

Anonymkode: 3a5b5...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bekymret for min manns helse. Jeg kan dessverre ikke styre det, men jeg gjør mitt beste for å hindre å evt bli smittet for på den måten å beskytte han (og alle andre) igjen. Vi kan ikke styre dette. Men sjansen for å dø av dette når en ikke er i risikoen er særdeles liten. Sjansen for å dø av den også når en er i risikoen er også liten med mindre en er over 80 år slik jeg har forstått det. 

Anonymkode: 3c300...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i risikogruppe og holder meg langt unna folk. Likevel må jeg minne meg selv på å ha en god dose angst for viruset. Det er så lett å glemme etter en stund alt man må passe på.  

Anonymkode: 763aa...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har angst for viruset. Er redd for å bli veldig dårlig. Når man leser disse sakene i tabloid pressen, som type "kaver etter pusten", så blir man jo ikke akkurat beroliget... Så er jeg redd for de jeg er glad i som er i risikogruppen.

Anonymkode: d6e00...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd for å få korona. Jeg går unna folk og jeg er veldig forsiktig i disse dager. Jeg er også veldig redd sykdommer generellt. Er redd for å dø. Redd for respirator.  Redd for narkose. Redd for å miste kontroll over kroppen min og veldig redd for dem jeg er glad i.  Er det andre som er plaget av denne typen angst? Jeg forsøker å ikke tenke så mye på den angsten men av og til dukker den opp. 

Anonymkode: 76c10...74d

Jeg har ikke helseangst sånn generelt nei og er egentlig ikke bekymret for korona for min egen del, jeg håper og tror jeg har såpass godt immunforsvar at jeg skal komme meg greit gjennom det om jeg blir smittet. Men jeg er selvfølgelig litt urolig med tanke på de jeg kjenner som er i risikongruppene, men så langt er alle mine nære og kjære friske og raske pr. nå.

Prøver å holde meg unna nyhetene, jeg leser nyheter morgen, middag og kveld, men prøver å unngå å henge på vg.no hele dagen for å si det sånn. Så i disse tider er det veldig godt å ha diverse hobbyer å kose seg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke redd for viruset i seg selv. Jeg er redd for å havne i karantene helt alene. Det tåler jeg ikke. Jeg er også redd for å miste mamma som sannsynligvis ikke vil tåle dette viruset. Hun er 56 år, men har ganske nedsatt lungekapasitet etter en lungebetennelse i høst hvor hun nesten døde. Orker ikke tanken på det. At dette skal vare i måneder og år føles også helt umulig. Å ikke få sett henne og at ungene som er vant til å være der annen hver helg ikke skal få sett henne og stefar. Så noen helseangst er det ikke, men jeg har mye redsel og tankekjør på grunn av de tingene jeg lister opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammel at jeg er livredd for å dø. Blir jeg syk er det slutt. Har angst og har det ikke bra. Trist å tenke på alle som dør. Tenker på de i Italia og Spania. Håper ikke dette er Guds verk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har angst for viruset. Er redd for å bli veldig dårlig. Når man leser disse sakene i tabloid pressen, som type "kaver etter pusten", så blir man jo ikke akkurat beroliget... Så er jeg redd for de jeg er glad i som er i risikogruppen.

Anonymkode: d6e00...e31

Har samme problem. Når jeg leser om de som kaver etter pusten så blir jeg veldig engstelig. 

Jeg er veldig redd for dem som jeg er glad i. Redd for at de skal bli alvorlig syke av det. Men jeg forsøker å slappe av. Men ikke alltid lett. 

Anonymkode: 76c10...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at noen ikke er redd for corona. Det kan ramme alle. Vi har ikke sett det verste enda. Mange vil dø og mange blir syke for resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.4.2020 den 17.28, erik123 skrev:

Utrolig at noen ikke er redd for corona. Det kan ramme alle. Vi har ikke sett det verste enda. Mange vil dø og mange blir syke for resten av livet. 

Det synes jeg og. Er utrolig at noen ikke er redd. Jeg er selv livredd for det. Er mest redd for å miste folk jeg er glad i pga et slikt virus. 

Anonymkode: 76c10...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes ikke redd for Corona. Jeg tenker at den egentlig ikke er så dødelig, men media koser seg nå. Man ser det på måten de bruker overskriftene. Man skal jo ikke spøke med det, men jeg tror mange av de som dør har mye i tillegg, at. Corona bare topper det. Man kan jo snu det. Er kanskje mange som kunne taklet Corona alene, men en evt annen sykdom kunne toppet det også.

Jeg er heller ikke redd for sykdommer. Jeg er relativt ung enda, og ingen i familien har vært plaget med sykdommer. Er noe astma men det fikk jeg ikke. Psykiske problemer har jeg tydeligvis arvet fra farsiden. 
 

Noen ganger vurderer jeg å gå til gynekolog for å teste om alt er som det skal, for dere har jeg ikke sjekket i hele livet. Er 28. 

Anonymkode: 2b34f...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg tror jeg kan ha hatt det allerede, men siden jeg ikke vet, gjør jeg hva jeg kan for ikke å få det. 

Litt redd er jeg, men ikke veldig for egen del. 

Jeg er ikke i risikogruppe. Jeg har ingen underliggende sykdommer. 

Jeg er  middelaldrende, men ikke middelaldrende mann og overvektig. 

En britisk studie viser at to tredjedeler av de middelaldrende/ yngre som innlagt er overvektig. Mange har ikke underliggende sykdommer, annet enn at de er overvektige. 71% av dem er menn. 

Men naivt å tro at man ikke kan bli rammet, så jeg tenker at det er viktig å opprettholde god kondisjon nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt voksen, overvektig men har ingen underliggende sykdommer. Men  føler meg veldig utsatt. Jeg er sikker på at covid-19 vil ta knekken på meg. Så jeg er livredd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...