Gå til innhold

Lurer på noe, Kupton. Sliter veldig :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg umedisinert ble manisk på SSRI, er det stor sannsynlighet for å bli manisk på SSRi om jeg nå går fast på Lithionit (ca. 0.6-0.8 i serumspeil), 10 mg Zyprexa og 25 mg Sobril daglig? Er det sannsynlig at alt dette hindrer mani? 

Jeg har tatt en runde ECT mot depresjon og hadde god effekt. Følte meg frisk i cirka åtte uker, så kom depresjossymptomene krypende tilbake. Følt meg suicidal i et par uker, og har det så mørkt og vondt inni meg. MEN jeg har ok med energi, da. Er ikke sengeliggende. Kan fint være i aktivitet. Ellers føler jeg meg deprimert. Og jeg kjenner veldig ubehag overfor behandlerenemine. Jeg er redd for å si hvordan jeg føler meg fordi jeg tenker at jeg bør være fornøyd etter ECTen, og at det er flaut å "komme å klage" igjen. I tillegg føler jeg meg redd behandlerene mine nå. At de er ute etter meg, eller ute etter å skade meg mentalt. Jeg stoler ikke på de for tiden, og tror ikke de liker meg.

Jeg er desperat etter hjelp :,(

Anonymkode: 53922...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du bruker både litium og Zyprexa, er risikoen for omslag til mani langt mindre. I en del tilfeller velger en slike kombinasjoner for å holde depresjoner i sjakk.

Uansett hvor ubehagelig det føles, må du være ærlige med dine behandlere når det gjelder hvordan du har det. Kun da kan de gi deg riktig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...