AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Hvis jeg umedisinert ble manisk på SSRI, er det stor sannsynlighet for å bli manisk på SSRi om jeg nå går fast på Lithionit (ca. 0.6-0.8 i serumspeil), 10 mg Zyprexa og 25 mg Sobril daglig? Er det sannsynlig at alt dette hindrer mani? Jeg har tatt en runde ECT mot depresjon og hadde god effekt. Følte meg frisk i cirka åtte uker, så kom depresjossymptomene krypende tilbake. Følt meg suicidal i et par uker, og har det så mørkt og vondt inni meg. MEN jeg har ok med energi, da. Er ikke sengeliggende. Kan fint være i aktivitet. Ellers føler jeg meg deprimert. Og jeg kjenner veldig ubehag overfor behandlerenemine. Jeg er redd for å si hvordan jeg føler meg fordi jeg tenker at jeg bør være fornøyd etter ECTen, og at det er flaut å "komme å klage" igjen. I tillegg føler jeg meg redd behandlerene mine nå. At de er ute etter meg, eller ute etter å skade meg mentalt. Jeg stoler ikke på de for tiden, og tror ikke de liker meg. Jeg er desperat etter hjelp :,( Anonymkode: 53922...9d6 0 Siter
kupton Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Når du bruker både litium og Zyprexa, er risikoen for omslag til mani langt mindre. I en del tilfeller velger en slike kombinasjoner for å holde depresjoner i sjakk. Uansett hvor ubehagelig det føles, må du være ærlige med dine behandlere når det gjelder hvordan du har det. Kun da kan de gi deg riktig hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.