Gå til innhold

En tenåring er forelsket i meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en god venn av hennes far, kjenner familien veldig godt. 

Hun er forelsket i meg og har gitt et ønske om et forhold. Jeg svarte så klart nei, men hun fortsetter å mase om det. 

Hun sier at hun ikke kan leve uten meg osv. Kjenner på litt anger for at jeg godtok venneforespørsmål på fcb. 

Hva burde jeg gjøre? Har ikke følelser for henne og en annen ting er at aldersforskjellen er veldig stor. Jeg er på et helt annet stadige i livet. 

Jeg prøvde å forklare henne det, men hun er skikkelig forelsket. Jeg ser bare på henne som et barn, nesten som en datter for meg. 

Føler at situasjonen er litt vanskelig. Redd for å såre henne og redd for å gjøre noe feil. Jeg husker jo hvor forelsket jeg var i tenårene så dette føles ekstra sårt. 

 

 

Anonymkode: a3c13...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en god venn av hennes far, kjenner familien veldig godt. 

Hun er forelsket i meg og har gitt et ønske om et forhold. Jeg svarte så klart nei, men hun fortsetter å mase om det. 

Hun sier at hun ikke kan leve uten meg osv. Kjenner på litt anger for at jeg godtok venneforespørsmål på fcb. 

Hva burde jeg gjøre? Har ikke følelser for henne og en annen ting er at aldersforskjellen er veldig stor. Jeg er på et helt annet stadige i livet. 

Anonymkode: a3c13...2fc

Jeg ville slettet henne som venn på fb og ikke gitt henne noen respons på hennes tilnærmelser. Du har gitt henne klar beskjed om at det ikke er aktuelt med noe forhold fra din side og mer kan du ikke gjøre etter min mening. Hun kommer til å ha det trasig en stund og sørge, men hun kommer over deg etterhvert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler at situasjonen er litt vanskelig. Redd for å såre henne og redd for å gjøre noe feil. Jeg husker jo hvor forelsket jeg var i tenårene så dette føles ekstra sårt. 

Du gjør helt rett i å styre unna. Vær voksen og stå fast på den beslutningen, uansett hvor mye drama hun lager akkurat nå. Dropp fb-kontakten hvis det gjør ting enklere. Hun vil forstå det når hun blir eldre.

Jeg så faktisk en britisk TV-serie for maaange år siden om en helt tilsvarende problemstilling. Han som hadde "din" rolle, var ikke like karakterfast som deg, men benyttet seg av situasjonen. Jeg skal love deg at han ikke var helten i stykket. Faren til jenta i serien ønsket og forventet at vennen hans hadde tenkt som du gjør nå og holdt seg langt unna. (I serien hadde han mest lyst til å ta livet av vennen sin, som selvsagt ble en eks-venn.)

Hold fast på din beslutning, tiden arbeider for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg spørrende til hvorfor hun kan være så kolossalt forelsket i deg i utgangspunktet. Har du på noe tidspunkt innledet en flørt eller noe intimt med henne? Er ikke mange oppegående personer som maser om å innlede et forhold uten å kjenne vedkommende ganske godt. Selv om man er ung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Franzeska skrev:

Jeg stiller meg spørrende til hvorfor hun kan være så kolossalt forelsket i deg i utgangspunktet. Har du på noe tidspunkt innledet en flørt eller noe intimt med henne? Er ikke mange oppegående personer som maser om å innlede et forhold uten å kjenne vedkommende ganske godt. Selv om man er ung...

Jeg har kanskje en litt flørtende personlighet, men jeg er jo slik med alle. Smiler, spøker gir klemmer og en High five i ny og ne uten å legge så mye vekt på det. Vi har hatt et veldig nært forhold, har kjent henne fra hun var liten. Jeg har vært veldig glad i henne, men ikke på en seksuell/ intim måte. Hun har fått litt ekstra mye oppmerksomhet fra meg, men det er på grunn av hennes kunsteriske talent. Jeg tenker jo at det ikke er rart at hun falte for meg. Jeg burde kanskje ikke involvert meg så mye inn i den familien. Bare holdt meg som en venn. Jeg vil jo ta ansvar og ordne opp i det, men jeg vil gjøre det på den mest smertefrie måten. Jeg vet at hun sliter psykisk og jeg er redd for at et slik brudd vil ødelegge henne. 

 

Anonymkode: a3c13...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, Franzeska skrev:

Jeg stiller meg spørrende til hvorfor hun kan være så kolossalt forelsket i deg i utgangspunktet. Har du på noe tidspunkt innledet en flørt eller noe intimt med henne? Er ikke mange oppegående personer som maser om å innlede et forhold uten å kjenne vedkommende ganske godt. Selv om man er ung...

Det synes jeg var en upassende og helt urimelig kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er redd for at et slik brudd vil ødelegge henne. 

Det er en del av å bli voksen. Det er uansett ikke din jobb å hjelpe henne psykisk. Da må hun snakke med skolehelsetjenesten eller fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 1.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har kanskje en litt flørtende personlighet, men jeg er jo slik med alle. Smiler, spøker gir klemmer og en High five i ny og ne uten å legge så mye vekt på det. Vi har hatt et veldig nært forhold, har kjent henne fra hun var liten. Jeg har vært veldig glad i henne, men ikke på en seksuell/ intim måte. Hun har fått litt ekstra mye oppmerksomhet fra meg, men det er på grunn av hennes kunsteriske talent. Jeg tenker jo at det ikke er rart at hun falte for meg. Jeg burde kanskje ikke involvert meg så mye inn i den familien. Bare holdt meg som en venn. Jeg vil jo ta ansvar og ordne opp i det, men jeg vil gjøre det på den mest smertefrie måten. Jeg vet at hun sliter psykisk og jeg er redd for at et slik brudd vil ødelegge henne. 

 

Anonymkode: a3c13...2fc

Da er det bare å beklage min litt drastiske kommentar. Har nok bare sett litt for mange eksempler på menn som har flørtet og utnyttet litt for unge og naive pikehjerter for seksuelt utbytte. For så å stå med skjegget i postkassa etterpå når disse da selvfølgelig forelsker seg. Det bare slo meg at dette kunne være tilfelle her siden du ikke skrev noe om årsaken til forelskelsen hennes. Ingen blir jo hodestups forelsket i noen på den måten eller og ønsker å innledet et forhold uten å kjenne personen godt. Eller om vedkommende har en høy status på noe vis. Makt, autoritet, kjendis etc.

Slik du beskriver forholdet deres så er du en omsorgsperson hun ser opp til. Samtidig som du har vist henne kjærlighet og bygget opp selvbildet hennes. Ikke rart hun kjenner kraftig forelskelse og kanskje til og med kjærlighet tilbake.

Jeg forstår godt hvis du nå føler ansvar for at hun har fått så sterke følelser for deg. Du har viklet deg inn i noe med den flørtende og gode væremåten din. Og ønsker nå å vikle henne ut mest mulig skånsomt. Det viser at du har et godt hjerte.

Jeg er ikke enig med de andre som sier du skal avvise henne på en hard måte og slette henne ‘som venn’ på fb osv. Med mindre hun virkelig stalker deg da. Da kan det jo fort bli litt skremmende.

Jeg tror jeg ville fortsatt med å avvise henne saklig og mildt. Forklar henne at hun er en god og pen jente som kan få en bra kjæreste, men at dette aldri kan bli deg fordi du ikke har følelser for henne på den måten. At det føles som hun er en datter for deg mtp aldersforskjellen og at det føles helt feil. Er hun veldig pågående ville jeg vekslet med å la være å svare og gjenta høflig det du har sagt. Ikke utbroder. Ikke f`or henne.

Til slutt vil hun sakte men sikkert klare å jobbe med følelsene sine og klare å gå videre.


Og hun vil fortsatt huske deg som en god venn (i vennelista si;)

Lykke til🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.4.2020 den 13.14, Gargamel skrev:

Det synes jeg var en upassende og helt urimelig kommentar. 

Ja, det var det og jeg har beklaget meg:)

Anonymkode: 5d899...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 22.38, Lillemus skrev:

Jeg ville slettet henne som venn på fb og ikke gitt henne noen respons på hennes tilnærmelser. Du har gitt henne klar beskjed om at det ikke er aktuelt med noe forhold fra din side og mer kan du ikke gjøre etter min mening. Hun kommer til å ha det trasig en stund og sørge, men hun kommer over deg etterhvert. :) 

Enig i det, man må ikke gi henne lillefingeren altså. Sånne mennesker tolker ALT som positivt, hvis du bare sier hei innbiller hun seg kanskje at du er forelska tilbake... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er en god venn av hennes far, kjenner familien veldig godt. 

Hun er forelsket i meg og har gitt et ønske om et forhold. Jeg svarte så klart nei, men hun fortsetter å mase om det. 

Hun sier at hun ikke kan leve uten meg osv. Kjenner på litt anger for at jeg godtok venneforespørsmål på fcb. 

Hva burde jeg gjøre? Har ikke følelser for henne og en annen ting er at aldersforskjellen er veldig stor. Jeg er på et helt annet stadige i livet. 

Jeg prøvde å forklare henne det, men hun er skikkelig forelsket. Jeg ser bare på henne som et barn, nesten som en datter for meg. 

Føler at situasjonen er litt vanskelig. Redd for å såre henne og redd for å gjøre noe feil. Jeg husker jo hvor forelsket jeg var i tenårene så dette føles ekstra sårt. 

 

 

Anonymkode: a3c13...2fc

Jeg forstår at det er ubehagelig! For hun er jo et barn, på en måte. Jeg ser på alle under 20 som barn ;)

Det beste er å holde avstand, 100%. Jeg er så drøy at jeg kanskje t.o.m hadde gjort meg litt uattraktiv. Hvis du kjenner henne vet du jo hva hun ikke liker... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler

Har du snakket med hennes far om det? Jeg tror det er lurt å spille med åpne kort. 
Hadde blitt rimelig forbanna om jeg fant ut at en kompis eller venninne hadde holdt noe sånt skjult for meg. Og jeg hadde nok også tenkt at siden det ble holdt skjult for meg så hadde det nok vært en grunn til det.

 

Hvis hun sliter som du sier så vil jeg også tro at det kan være lurt at faren/familien vet det slik at de kan tar vare på henne slik hun trenger og dere kan sammen legge en plan for hvordan situasjonen skal løses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Gammel_doler skrev:

Har du snakket med hennes far om det? Jeg tror det er lurt å spille med åpne kort. 
Hadde blitt rimelig forbanna om jeg fant ut at en kompis eller venninne hadde holdt noe sånt skjult for meg. Og jeg hadde nok også tenkt at siden det ble holdt skjult for meg så hadde det nok vært en grunn til det.

 

Hvis hun sliter som du sier så vil jeg også tro at det kan være lurt at faren/familien vet det slik at de kan tar vare på henne slik hun trenger og dere kan sammen legge en plan for hvordan situasjonen skal løses.

Forsåvidt enig, så lenge hun ikke nekter for dette og faren tror på henne. Det må foreligge bevis, f.eks. Facebooksamtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler
Akkurat nå, Hodestups skrev:

Forsåvidt enig, så lenge hun ikke nekter for dette og faren tror på henne. Det må foreligge bevis, f.eks. Facebooksamtaler.

Ja, det er jeg enig i. Det kan bli ganske stygt hvis ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gammel_doler skrev:

Ja, det er jeg enig i. Det kan bli ganske stygt hvis ikke. 

Ja, uff. Og da blir vennskapet brutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Franzeska skrev:

Ingen blir jo hodestups forelsket i noen på den måten eller og ønsker å innledet et forhold uten å kjenne personen godt. Eller om vedkommende har en høy status på noe vis. Makt, autoritet, kjendis etc.

Er det ingen som blir det? Ingen tenåringer overhodet? Det må jeg si er nytt for meg. :)

Anonymkode: f9500...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som blir det? Ingen tenåringer overhodet? Det må jeg si er nytt for meg. :)

Anonymkode: f9500...a45

Hah, ja... det er vel egentlig helt typisk tenåringer, det.

Hun er forelska i lærer'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er tenåring. Jeg teller knapt mine tenåringsforelskelser, for det er mye hormonstyrt og nytt. Det føles intenst fordi det er mange nye følelser. 
Selv var jeg forelsket i en som var 10 år eldre når jeg var 15. Men han rotet faktisk med meg i fylla da. Og skuffet ble jeg jo, når han ikke tok initiativ i edru tilstand. Han var jo ikke HELT oppegående selv, da han rotet med ei såpass ung og ikke hadde så mange venner på egen alder. Men det er jo en annen story. 
 

Hun er selvfølgelig ikke realistisk i denne alderen. Men hun kommer til å vokse det av seg og du blir nok glemt etter alle andre forelskelsene hun skal gjennom. De kommer nok til å bli verre, da dette nok vil være mer realistiske menn

Anonymkode: d1a63...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...