Gå til innhold

Deprimert når viruset er under kontroll


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har slitt mye med depresjon. Under koronautbruddet har depresjon vært nesten fraværende, mens angsten har tatt over. Jeg har likevel prøvd å jobbe, Gjøre ting som gir meg noe. Jeg følger alle retningslinjer, men angsten ligger der. Jeg har sett for meg de verste tilfeller fra Italia.

Når de i dag sier at de har fått kontroll, kommer depresjonen sigende, selv om jeg vet at ingenting er sikkert.  Dette synes jeg er merkelig. Men det er noe jeg har opplevd flere ganger når jeg har vært utsattt for påkjenninger. Det kommer alltid en psykisk nedtur i etterkant. Noen som opplever det samme , og er det noen som vet hvorfor reaksjonene blir slik?

Anonymkode: ccca8...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt mye med depresjon. Under koronautbruddet har depresjon vært nesten fraværende, mens angsten har tatt over. Jeg har likevel prøvd å jobbe, Gjøre ting som gir meg noe. Jeg følger alle retningslinjer, men angsten ligger der. Jeg har sett for meg de verste tilfeller fra Italia.

Når de i dag sier at de har fått kontroll, kommer depresjonen sigende, selv om jeg vet at ingenting er sikkert.  Dette synes jeg er merkelig. Men det er noe jeg har opplevd flere ganger når jeg har vært utsattt for påkjenninger. Det kommer alltid en psykisk nedtur i etterkant. Noen som opplever det samme , og er det noen som vet hvorfor reaksjonene blir slik?

Anonymkode: ccca8...380

hvorfor tror du det handler om (den antatte) kontrollen på viruset?

Anonymkode: a63e0...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor tror du det handler om (den antatte) kontrollen på viruset?

Anonymkode: a63e0...319

På grunn av tidspunkt og tidligere erfaringer. Selv tenker jeg at angsten og påkjenning gjør meg anspent og fokusert. Når påkjenningene avtar går "luften ut" . 

Nei jeg klarer ikke å forklare og forstår heller ikke. Men det har alltid vært slik. Får jeg påkjenninger så vet jeg depresjonen kommer i etterkant, når jeg egentlig skulle være glad for at det gikk bedre. Jeg blir lettet når det går bedre, men det klarer ikke å hindre depresjonen som følger med. Det er dette jeg ikke helt forstår.

Anonymkode: ccca8...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt mye med depresjon. Under koronautbruddet har depresjon vært nesten fraværende, mens angsten har tatt over. Jeg har likevel prøvd å jobbe, Gjøre ting som gir meg noe. Jeg følger alle retningslinjer, men angsten ligger der. Jeg har sett for meg de verste tilfeller fra Italia.

Når de i dag sier at de har fått kontroll, kommer depresjonen sigende, selv om jeg vet at ingenting er sikkert.  Dette synes jeg er merkelig. Men det er noe jeg har opplevd flere ganger når jeg har vært utsattt for påkjenninger. Det kommer alltid en psykisk nedtur i etterkant. Noen som opplever det samme , og er det noen som vet hvorfor reaksjonene blir slik?

Anonymkode: ccca8...380

Sa de ikke at folk ble mindre deprimerte når folk har noe annet å fokusere på som denne pandemien. Rart at depresjonen kommer så raskt tilbake da.

Anonymkode: 3f194...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av tidspunkt og tidligere erfaringer. Selv tenker jeg at angsten og påkjenning gjør meg anspent og fokusert. Når påkjenningene avtar går "luften ut" . 

Nei jeg klarer ikke å forklare og forstår heller ikke. Men det har alltid vært slik. Får jeg påkjenninger så vet jeg depresjonen kommer i etterkant, når jeg egentlig skulle være glad for at det gikk bedre. Jeg blir lettet når det går bedre, men det klarer ikke å hindre depresjonen som følger med. Det er dette jeg ikke helt forstår.

Anonymkode: ccca8...380

thomas teoremet? hvorfor skal noe endre seg når du alltid forventer at det er slik. Det er ikke mange timene siden beskjeden kom på nyhetene, allerede kjenner du depresjonen er på vei. 

Uansett kan det jo gi deg en stor fordel fordi du kan bli flink på forebygging. er du godt nok medisinert?

Anonymkode: a63e0...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi du i pandemiens hete glemmer bort depresjonen. Har du noen grunn til å være deprimert egentlig eller det bare bagatellproblemer du har ?

Anonymkode: 26c79...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du i pandemiens hete glemmer bort depresjonen. Har du noen grunn til å være deprimert egentlig eller det bare bagatellproblemer du har ?

Anonymkode: 26c79...55e

Ikke alle depresjoner kommer av en grunn. Noen bare kommer fordi hjernen slår krøll på seg og de kan godt utvikle seg til alvorlige depresjoner. Mange som har store problemer er ikke deprimerte, mens de som har småproblemer kan være helt utslått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...