Gå til innhold

I dag har jeg vasket hendene ca 30 ganger


knas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen grunn til å overdrive håndvask så sant du ikke er mye ute og i kontakt med andre. Jeg holder meg hjemme bortsett fra nødvendige ærend på butikk innimellom. Jeg vasker hendene når jeg har vært på butikken og ellers som før, det vil si etter toalettbesøk, før jeg spiser, før jeg skal henge opp rent tøy fra vaskemaskin og før jeg skal brette klærne når de er tørre. Alt i alt blir det da Max 5 ganger. Det holder.  

Anonymkode: 3d3ff...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp fordi jeg har vært mye ut og inn av blokka, håndtert ting og mat som andre har tatt på, gått ørten ganger på do, tatt på dørhåndtak mange ganger som andre også tar på osv, absolutt hele dagen, at jeg vasket hendlene så mye. Ikke hver dag jeg gjerdet, for å si det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det, at det må være gode tider for håndkremprodusenter for tiden. Vi kommer vel ut av dette med atopisk eksem hele gjengen 😂

Bare toalettbesøk blir sikkert 5 håndvask her. Mulig jeg flyr mye på do 😅 Dersom jeg ikke har vært i sivislisasjonen, vasker jeg ikke hendene mer enn normalt. Men har jeg f.eks vært i butikken, gnir jeg over hendene med våtservietter når jeg setter meg i bilen, uten at jeg vet om det har noe som helst for seg. Jeg har ikke lyst til å dra på apoteket, så jeg har ikke noe antibac. Så vasker jeg hendene når jeg kommer hjem. Har jeg handlet mat, setter jeg varene på plass og vasker hendene en gang til. Har jeg handlet andre ting, uten embalasje, får det ligge litt i karantene. Ellers fjerner jeg embalasjen og vasker hendene på nytt. Det finnes nok de som er mer hysteriske enn meg, men da jeg var innom en butikk i går, fant jeg ut at det er mange som er mindre hysteriske enn meg også. Folk vet opplagt ikke hvor mye 2 meter er. Jeg sto og lette etter noe i noen hyller, så kommer det ei dame som også skulle glane i de samme hyllene. Jeg gikk, for jeg følte ikke for å stå så nærme andre. Det var også flere ganger hvor jeg ikke fikk kommet lenger unna fordi jeg da måtte gått gjennom en vegg, mens andre gikk midt i gangen, eller sto og skravlet midt i gangen. Egentlig litt frustrerende. Det er vel ikke så jævlig vanskelig å samarbeide litt om å vise hensyn. Jeg prøvde å litt diskrét stappe hodet ned i buffen. Ikke at det hjelper, men jeg tenkte at da er det ihvertfall en liten barriere mellom eventuelle virus og mine luftveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg nekter å vaske ihjel hende pga dette her. Jeg har ikke møtt folk i karantene. Jeg går heller ikke ut blandt folk. 
jeg vasker hender ja. Og vasket litt mer en periode men hendene blir jo så tørre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
13 timer siden, knas skrev:

Det var nok ny rekord. Takk og lov for såpe, og ikke minst håndkrem! 

Såpen du bruker har mer å si enn håndkremen :) håndkrem er ikke noen mirakelkur. Det hjelper, men hendene føles fremdeles tørre. Ikke for å gå med pekefingeren, bare et tips. Kjøp en håndsåpe som inneholder olje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, knas skrev:

Det var nok ny rekord. Takk og lov for såpe, og ikke minst håndkrem! 

Jeg jobber i butikk og vasker hendene støtt og stadig. Det kan sikkert virke som om jeg har OCD. Men hjemme er det annerledes. Der vasker jeg ikke ofte hendene. 

Anonymkode: 7c652...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...