Gå til innhold

Polikliniske timer i annen by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har søkt om poliklinsike timer i en annen by eller fylke enn der du hører til (selv om det fins dps i egen by)?

Jeg vurderte å spørre fastlegen siden jeg bor i en liten by og jeg kjenner mange av de som jobbner på dpset her jeg bor.

Anonymkode: 2857c...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som praktiserer det. Den eneste ulempen jeg har sett, er at mange avbryter terapien for tidlig når lidelsestrykket går noe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, kupton skrev:

Det er mange som praktiserer det. Den eneste ulempen jeg har sett, er at mange avbryter terapien for tidlig når lidelsestrykket går noe ned.

Når vet man at man nærmer seg slutten av et behandlingsforløp om det er mulig å si noe generelt?

Jeg har mange ganger tenkt at jeg fungerer for godt i det daglige sammenlignet med mange andre her på DOL til å gå i terapi, men likevel har jeg et sterkt behov for terapi for traumebearbeiding og psykologen min er tydelig på at jeg trenger et langvarig behandlingsforløp selv nå etter fire år. F.eks. kan jeg ha en god daglig fungering, men ha et høyt indre lidelsestrykk på tross av dette og den daglige fungeringen kan variere fra svært godt til svært dårlig over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpedumpe

Jeg har vært i dps i tre måneder nå. Nå før påske begynte behandler å bagatellisere problemene mine som jeg da føler er fordi jeg snart skal skrives ut derfra. Jeg er ferdig der med andre ord, så da er det tilbake til minimal menneskelig kontakt hvor jeg bare sitter inne i leiligheten med meg selv og har ingen å snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klumpedumpe skrev:

Jeg har vært i dps i tre måneder nå. Nå før påske begynte behandler å bagatellisere problemene mine som jeg da føler er fordi jeg snart skal skrives ut derfra. Jeg er ferdig der med andre ord, så da er det tilbake til minimal menneskelig kontakt hvor jeg bare sitter inne i leiligheten med meg selv og har ingen å snakke med. 

Kan du ikke gjøre noe selv for å unngå at du skal bli sittende alene i leiligheten nettopp alene som du beskriver at du frykter?

Når du har lokalisert problemet, har du også en mulighet til å ta grep og gjøre noe med det. Se om det er noen aktiviteter du kan begynne med for å bli kjent med noen og komme ut blant andre. Har du venner eller familie du kan være sammen med, enten at du drar til de eller at de kommer til deg eller dere gjør noe ute sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpedumpe
2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Kan du ikke gjøre noe selv for å unngå at du skal bli sittende alene i leiligheten nettopp alene som du beskriver at du frykter?

Når du har lokalisert problemet, har du også en mulighet til å ta grep og gjøre noe med det. Se om det er noen aktiviteter du kan begynne med for å bli kjent med noen og komme ut blant andre. Har du venner eller familie du kan være sammen med, enten at du drar til de eller at de kommer til deg eller dere gjør noe ute sammen?

Tenkte i første omgang å se om noen vil bli bedre kjent med meg her inne. Har lagt ut forespørsel på forumet som heter Kom i kontakt med andre:)

Har ikke venner og familie er det så som så med

Endret av Klumpedumpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gjorde det i ett år. Kjørte nesten 100 mil  hver gang. Fikk dobbelttimer. Behandlingen gikk bra, men den ble avsluttet fordi behandler mente jeg måtte ha et intensivt opplegg lokalt (pga pf). Dessverre fikk jeg ikke denne behandlingen lokalt, jeg ble avvist. 

Anonymkode: 66243...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...