Gå til innhold

Dagen starter så bra, men jeg blir alltid sur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Står opp, tar meg kaffekoppen etter frokost.

Jeg blir glad. Jeg er motivert. Jeg vil rydde, lese på forum, se på sosiale media...

men så blir jeg bare himla sur! Plutselig irriterer jeg meg over rotet. Kaffen smaker ikke godt. Jeg føler ingen glede. 

Hvorfor er gleden så kortvarig?

Anonymkode: 1e526...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står opp, tar meg kaffekoppen etter frokost.

Jeg blir glad. Jeg er motivert. Jeg vil rydde, lese på forum, se på sosiale media...

men så blir jeg bare himla sur! Plutselig irriterer jeg meg over rotet. Kaffen smaker ikke godt. Jeg føler ingen glede. 

Hvorfor er gleden så kortvarig?

Anonymkode: 1e526...46b

Ha, ha, ha, kjente meg bare igjen i denne, jeg er like sur for tiden og vet ikke hva det kommer av. Blir du sur på denne tiden av året? 

Anonymkode: d280f...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha, ha, ha, kjente meg bare igjen i denne, jeg er like sur for tiden og vet ikke hva det kommer av. Blir du sur på denne tiden av året? 

Anonymkode: d280f...7d4

Nei, årstiden har ikke noe å si! 
Men jeg blir sur for bagateller.

Jeg føler meg forstyrret. Jeg blir stresset når jeg hører noen komme på trappen her. Det er jo bare mamma eller søsken som kommer hjem, men det blir alltid bråk, så jeg kjenner irritasjonen vokse. 
 

Jeg blir irritert på autokorrekt! Når jeg skriver på mobilen så kommer et annet ord og jeg må tilbake og jeg må tilbake og skrive det riktige igjen. 
 

Jeg skriver feil på mobilen. Det er noen ord som jeg rett og slett bommer på bokstaven på. Jeg blir til «keg» og så mister jeg ofte mellomrom. Slik at en setning blir uten mellomrom. Har ikke store hender, og skjermen på min mobil er ikke av det minste slaget. Men det er sånne små ting som gjør meg ekstremt irritert.

At jeg blir tissetrengt irriterer meg. Føler jeg tisser hele tiden. Gjør jo ikke det, men det er irriterende å måtte gå på do.

 

Anonymkode: 1e526...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tiden på døgnet virker til å ha noe å si, men jeg skjønner ikke hvorfor. Blir ofte sur rundt kl 14..... uten at noe spesielt trenger å skje. Bare lettere nedstemt og gleden jeg nettopp hadde blir borte 

Anonymkode: 1e526...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke du skal undervurdere effekten av koffein-rusen her. Altså, antagelig så blir du lett stressa generelt og dermed lett sur og gretten av mas og stress utover dagen. Rusen av kaffen på morgningen gjør deg muntrere og demper stress. Dessverre funker den best etter de første 2-3 koppene. Etter dette minker effekten betraktelig og du får tilbake de negative følelsene. Antagelig er du også et a-menneske og er generelt på det beste fram til ettermiddagen.

Dette var bare en teori. Slik som dette er det ihvertfall hos meg.

En gjennomsnittlig ‘kafferus’ varer toppen 2, kaaanskje 3 timer på gode dager.
 

Anonymkode: 87b6d...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du skal undervurdere effekten av koffein-rusen her. Altså, antagelig så blir du lett stressa generelt og dermed lett sur og gretten av mas og stress utover dagen. Rusen av kaffen på morgningen gjør deg muntrere og demper stress. Dessverre funker den best etter de første 2-3 koppene. Etter dette minker effekten betraktelig og du får tilbake de negative følelsene. Antagelig er du også et a-menneske og er generelt på det beste fram til ettermiddagen.

Dette var bare en teori. Slik som dette er det ihvertfall hos meg.

En gjennomsnittlig ‘kafferus’ varer toppen 2, kaaanskje 3 timer på gode dager.
 

Anonymkode: 87b6d...262

Jeg er ikke a menneske. Har slitt hele livet, men har begynt å ta meg sammen for jeg blir så sur på meg selv om jeg sover for lenge. Ikke noe problem å ligge til 1 på dagen om jeg ikke skal noe. Da står jeg opp MED grettent humør. Og er det gjerne resten av dagen. 
Jeg drikker kaffe hele dagen ja og jeg merker at det bare er de første koppene som har effekt.

Når det er kveld drikker jeg koffeinfri! 
 

dette her er jo noe som er like «hardt» som cold Turkey metoden. Men jeg sitter alltid med mobilen og drikker koffeinfri kaffe og snuser før jeg legger meg. Egentlig burdte jeg kanskje gjøre noe pusteøvelser før og ligge unna skjermen mere? 
Man legger seg kanskje med et stress når man Holder på slik? 

Anonymkode: 1e526...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 7.4.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Står opp, tar meg kaffekoppen etter frokost.

Jeg blir glad. Jeg er motivert. Jeg vil rydde, lese på forum, se på sosiale media...

men så blir jeg bare himla sur! Plutselig irriterer jeg meg over rotet. Kaffen smaker ikke godt. Jeg føler ingen glede. 

Hvorfor er gleden så kortvarig?

Anonymkode: 1e526...46b

Akkurat sånn er søsteren min:-)

Anonymkode: d8d09...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn er søsteren min:-)

Anonymkode: d8d09...e62

Hvordan merker du det? Blir hun gretten plutselig?

Anonymkode: 1e526...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan merker du det? Blir hun gretten plutselig?

Anonymkode: 1e526...46b

Ja, kan gå fra godt humør til sur og irritert på sekundet. Kan være litt rot fra barna som gjør det. Da mener jeg bare litt rot. Når hun først er blitt sur, så forblir hun det resten av dagen stort sett. Utrolig slitsomt, både for familie og henne.

Anonymkode: d8d09...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...