Gå til innhold

Hvilken mat blir du fortest sulten igjen etter å ha spist?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Av en eller annen grunn så blir jeg sulten nesten med en gang hver gang jeg spiser spagetti. Jeg elsker spagetti, men det er jo nesten bortkastet å ha til middag når jeg blir sulten igjen med en gang. Samme med biff. Det metter liksom ikke. Har du det sånn med noe mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Av en eller annen grunn så blir jeg sulten nesten med en gang hver gang jeg spiser spagetti. Jeg elsker spagetti, men det er jo nesten bortkastet å ha til middag når jeg blir sulten igjen med en gang. Samme med biff. Det metter liksom ikke. Har du det sånn med noe mat?

Føler meg også sulten en liten stund etter å ha spist spagetti, helt merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyse knekkebrød. Fisk blir jeg også fort sulten av. Nå for tiden hvor jeg er for tynn blir jeg sulten veldig fort da kroppen "skriker" etter mat. Veksler hele dagen mellom at jeg må holde ut og ikke spise mer, og at jeg må spise mer og gå opp i vekt. 😛

Blir fort sulten etter grøt også, men det er veldig godt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
3 minutter siden, Hodestups skrev:

Ribbe. Merkelig nok.

Jøss, det som er så fett? Det svaret hadde jeg ikke regnet med. Julematen sitter som ett blylodd i magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Grøt blir jeg god og mett av jeg. Pannekaker også.

Fort mett, ligger som en sten i magen, og vips, like sulten ;) 

Anonymkode: a83ba...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jøss, det som er så fett? Det svaret hadde jeg ikke regnet med. Julematen sitter som ett blylodd i magen min.

Jeg er ALDRI så sulten som på julekvelden :P Tror ribba på en måte gjør plass i magesekken så magen vil ha mer mat når den er sendt videre.... MER, MER, MER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Hodestups skrev:

Jeg er ALDRI så sulten som på julekvelden :P Tror ribba på en måte gjør plass i magesekken så magen vil ha mer mat når den er sendt videre.... MER, MER, MER!

Jeg blir veldig mett, men har liksom lært meg til at ved julemiddag så skal det spises dessert, kaker osv etterpå. Uansett hvor mett jeg er. 😛 Tror også den fete maten trigger lysten på noe søtt etterpå? Vet egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Har du det sånn med noe mat?

Salat, hvis det ikke er noe ordentlig mettende i den. Det er en av grunnene til at jeg ikke spiser salat til lunsj, selv om vi har salatbar på jobben. Det blir liksom ikke så sunt hvis jeg blander inn masse fetaost eller pasta...

Jeg har også lagt merke til at hvis jeg spiser litt frukt som mellomsnacks fordi det er en stund til neste måltid, blir jeg ekstremt sulten når "virkningen" av frukten har gitt seg. Men å spise frukt som "dessert" går helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir vanligvis raskt sultne av raske karbohydrater som ris, pasta, poteter og matvarer som inneholder lyst mel, men @Hodestups er tydeligvis unntaket som bekrefter regelen her :) Selv opplever jeg å bli raskt mett og fort sulten igjen av risgrøt. Samboeren min nevner at han blir raskt sulten igjen av Corn flakes. Jeg tror jeg blir raskt sulten igjen av puffet ris også, men spiser det sjelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Av en eller annen grunn så blir jeg sulten nesten med en gang hver gang jeg spiser spagetti. Jeg elsker spagetti, men det er jo nesten bortkastet å ha til middag når jeg blir sulten igjen med en gang. Samme med biff. Det metter liksom ikke. Har du det sånn med noe mat?

Jeg blir fort sulten av mat fra mc-donalds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg blir veldig mett, men har liksom lært meg til at ved julemiddag så skal det spises dessert, kaker osv etterpå. Uansett hvor mett jeg er. 😛 Tror også den fete maten trigger lysten på noe søtt etterpå? Vet egentlig ikke.

Kan hende. Og dagen etter er man jo utsultet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...