Gå til innhold

Hva tenker dere?


RamonaK

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om at samfunnet gradvis skal åpnes opp etter påske? 

Jeg må innrømme at jeg ble veldig glad. Men har tenkt litt på om hva som skjer hvis det blir lockdown igjen. Men tror det er bra at tannleger, fysioterapeuter og lignende får åpne igjen. Dette er jo nødvendige tjenester. Tror også det er bra at skolene sakte men sikkert får åpne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Sikkert greit så lenge det skjer så gradvis at man har kontroll. Det må være strengt hvis man faktisk skal utrydde viruset i Norge innen rimelig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Sikkert greit så lenge det skjer så gradvis at man har kontroll. Det må være strengt hvis man faktisk skal utrydde viruset i Norge innen rimelig tid. 

Så vidt jeg har forstått går de ikke for utryddelse, og de regner med at viruset kommer til å fortsette ut 2020. Er det riktig? Jeg er enig i at det er viktig å beholde kontrollen. Må innrømme at jeg gleder meg til at livet begynner å bli sånn nogenlunde normalt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg synes ikke noe om at barna skal være prøvekaniner.

Jeg er enig med deg i det. Jeg synes ikke noe om at de begynner med barnehagene/ og grunnskolen. 

Anonymkode: cb9a8...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er usikker på hva jeg synes. På den ene siden er det bra slik at barna får normalisert hverdagen sin igjen og bedrifter kan åpne for å unngå konkurs. Og at jeg får tilbake en del av oppfølgingen jeg har.

På den andre siden er jeg redd det er for tidlig og at det skal blomstre opp igjen. Slik at disse ukene har vært litt forgjeves og vi må starte påan igjen. Vil tro de følger godt med og er rask å stenge ned igjen, men dette vil være vanskelig å forstå og uforutsigbar for de minste. Inn og ut av skole og bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i det. Jeg synes ikke noe om at de begynner med barnehagene/ og grunnskolen. 

Anonymkode: cb9a8...499

Grunnen til at ekspertutvalgene ønsket å åpne opp mer enn det regjeringen gjør nå, har jeg forstått, med å åpne opp hele barnetrinnet og ikke bare deler av det, skyldes bl.a. uheldige følger det kan ha for noen barn å være hjemme hele dagen i hjem hvor de ikke har det trygt og godt, men tvert om opplever alkoholmisbruk, omsorgssvikt, overgrep e.l. Samtidig får de ikke anledning til å snakke med andre voksne om det de opplever fordi de er hjemme hele dagen hvor også voksne er hjemme. Hjelpetelefoner rapporterer om barn som forteller om slike forhold og om barn som ønsker å ta livet av seg. En ting er at Vi ikke skal utsette barn for virus, men vi skal ikke utsette barn for overgrep og omsorgssvikt heller. Det gjelder langt ifra alle barn, men de det gjelder, blir hardt skadelidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...