Gå til innhold

Å være så splittet


Glitter

Anbefalte innlegg

Er det egentlig normalt å være så splittet som jeg er? Å være et slags følelsesmessig vrak som jeg er som gjør ekstremt dumme ting og periodevis går fra sans og samling. Og det at jeg også er rolig, fattet, kunnskapsrik og tolerant? 

Føler meg som to ulike personer. Jeg er slik IRL også. 

Har dette med min personlighetsforstyrrelse å gjøre? Eller AS-diagnosen eller hva er dette for noe? 

Edit: Det med å være kunnskapsrik gjelder kun interesseområder. Jeg suger til meg informasjon som en svamp. Ellers er jeg ikke så kunnskapsrik, men dette er nok pga AS. Kan feks ekstremt mye om dyr og hunder. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Glitter skrev:

Er det egentlig normalt å være så splittet som jeg er? Å være et slags følelsesmessig vrak som jeg er som gjør ekstremt dumme ting og periodevis går fra sans og samling. Og det at jeg også er rolig, fattet, kunnskapsrik og tolerant? 

Føler meg som to ulike personer. Jeg er slik IRL også. 

Har dette med min personlighetsforstyrrelse å gjøre? Eller AS-diagnosen eller hva er dette for noe? 

Edit: Det med å være kunnskapsrik gjelder kun interesseområder. Jeg suger til meg informasjon som en svamp. Ellers er jeg ikke så kunnskapsrik, men dette er nok pga AS. Kan feks ekstremt mye om dyr og hunder. 

Hva mener du med "normalt" her? At det er "vanlig" eller at det er tegn på sykdom?  

Når det gjelder om det er vanlig, så kommer jo det an på hvilken populasjon du sammenligner deg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, frosken skrev:

Hva mener du med "normalt" her? At det er "vanlig" eller at det er tegn på sykdom?  

Når det gjelder om det er vanlig, så kommer jo det an på hvilken populasjon du sammenligner deg med. 

Kanskje tegn på sykdom? Var ikke slik før i alle fall. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg mente med normalt eller hvem jeg sammenlignet meg med, men vil jo tro at friske folk ikke er slik. 

Jeg lurer vel bare på hva i all verden dette er for noe. Å kjenne på så ulike sider/personligheter av meg selv.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler
56 minutter siden, Glitter skrev:

Er det egentlig normalt å være så splittet som jeg er? Å være et slags følelsesmessig vrak som jeg er som gjør ekstremt dumme ting og periodevis går fra sans og samling. Og det at jeg også er rolig, fattet, kunnskapsrik og tolerant? 

Føler meg som to ulike personer. Jeg er slik IRL også. 

Har dette med min personlighetsforstyrrelse å gjøre? Eller AS-diagnosen eller hva er dette for noe? 

Edit: Det med å være kunnskapsrik gjelder kun interesseområder. Jeg suger til meg informasjon som en svamp. Ellers er jeg ikke så kunnskapsrik, men dette er nok pga AS. Kan feks ekstremt mye om dyr og hunder. 

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Og er under utredning både for pf og as så kanskje det har noe med det å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gammel_doler skrev:

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Og er under utredning både for pf og as så kanskje det har noe med det å gjøre? 

Ja kanskje. Jeg vet jammen ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Glitter skrev:

Er det egentlig normalt å være så splittet som jeg er? Å være et slags følelsesmessig vrak som jeg er som gjør ekstremt dumme ting og periodevis går fra sans og samling. Og det at jeg også er rolig, fattet, kunnskapsrik og tolerant? 

Føler meg som to ulike personer. Jeg er slik IRL også. 

Har dette med min personlighetsforstyrrelse å gjøre? Eller AS-diagnosen eller hva er dette for noe? 

Edit: Det med å være kunnskapsrik gjelder kun interesseområder. Jeg suger til meg informasjon som en svamp. Ellers er jeg ikke så kunnskapsrik, men dette er nok pga AS. Kan feks ekstremt mye om dyr og hunder. 

jeg ser ikke splittelsen i det du skriver. Selv kunnskapsrike og rolig mennesker blir syke (og gjøre veldig dumme ting) :) 

(det med at du fordyper deg i et felt og kan mye om det har nok med din AS å gjøre, men det regner jeg med du vet)

Anonymkode: c162c...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ser ikke splittelsen i det du skriver. Selv kunnskapsrike og rolig mennesker blir syke (og gjøre veldig dumme ting) :) 

(det med at du fordyper deg i et felt og kan mye om det har nok med din AS å gjøre, men det regner jeg med du vet)

Anonymkode: c162c...894

Takk for det. :) Jeg føler jeg til tider kan virke som to ulike personer. Både her på DOL og ellers. 

Ja det har nok med AS å gjøre. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hodestups skrev:

Det er ikke "normalt", nei, men du er jo den du er. 

Ja, det er sant. Jeg forstår ikke hvorfor jeg har blitt sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Glitter skrev:

Ja, det er sant. Jeg forstår ikke hvorfor jeg har blitt sånn. 

Nei, det er ikke alltid lett å vite hvorfor man er som man er. Jeg vet hvorfor jeg er som jeg er, og det hjelper ikke akkurat å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hodestups skrev:

Nei, det er ikke alltid lett å vite hvorfor man er som man er. Jeg vet hvorfor jeg er som jeg er, og det hjelper ikke akkurat å vite det.

Vet mye jeg også om mine ting, men akkurat dette er mer uforståelig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Vet mye jeg også om mine ting, men akkurat dette er mer uforståelig for meg. 

Det gjør ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...